Vinterlagring i telt?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Crinos »

Har ikke lest hele tråden, men det finnes sånne "MC poser" (opprinnelig for bil), som man kjører sykkelen inn i... Zipper igjen glidlåsen... PLugger stikk-kontakten i veggen og henter en tørr og fin sykkel 6-7 måneder senere...
I "boblen" er det en vifte som suger inn luft og blåser opp presenningen, og den regulerer seg selv, samtidig som den trekker ut fuktighet.

Veldig mange i veteranbil miljø bruker slike plastbobler på bilene sine.. Selv når dem står i garasjen for å bevare dem best mulig.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av frodef »

Nærmeste jeg fant var denne her? http://www.airflow-uk.co.uk/Bike-Airchamber.html" onclick="window.open(this.href);return false;

.. og denne: http://www.carcoon.co.uk/bikebubble.html" onclick="window.open(this.href);return false; til 3000,- eller så.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Crinos »

frodef skrev:Nærmeste jeg fant var denne her? http://www.airflow-uk.co.uk/Bike-Airchamber.html" onclick="window.open(this.href);return false;

.. og denne: http://www.carcoon.co.uk/bikebubble.html" onclick="window.open(this.href);return false; til 3000,- eller så.
Carcoon var det produktet jeg tenkte på ja... Hadde bare glemt hva det het..
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Duke 125 »

Duke

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av frodef »

frodef skrev:Presenning er jo lett å få tak i, men er det noen som vet hvordan man kan skaffe/lage et solid stativ? Jeg ser for meg noen rør/profiler i stål/aluminium med noen slags klemmer eller et eller annet til å feste det sammen med, litt sånn byggstilas-aktig. Skulle tro det fantes et marked for slikt i "løsvekt", men jeg har ikke funnet noe... :-k
Nå fant jeg tilfeldigvis dette: http://www.jula.no/bygg/garasje-grindbe ... orkobling/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ble usikker igjen nå, slike rør med et par sponplater som tak burde jo bli både solid og greit å stue vekk om sommeren.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av tomsnes »

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av 2000Touring »

tomsnes skrev:Vurderer denne jeg...

http://nemonet.swefair.se/upload/SNAIL.pdf
Hva koster den?
Det virket for meg som en av de bedre alternativene.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Relax »

http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381356" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har sett denne annonsen noen ganger i MC avisa bl.a.
Virker jo smart?
"Do the right thing"

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av frodef »

Det endte opp med heavy mettall-varianten her. Betalte 1300 for rørdelene på jula, og så blir det vel omtrent det samme for OSB-plater til taket og presenningen.

Ikke helt ferdig enda:

Bilde

Hvis noen lurer på om det er noe som er tøffere enn å skjære stålrør med vinkelsliper i høstmørket, så tror jeg svaret er nei.

mekkern
Innlegg: 7666
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av mekkern »

ennå tøffere:Lyse med lighter for å se om tanken er tom? :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Bjørn »

frodef skrev:Det endte opp med heavy mettall-varianten her. Betalte 1300 for rørdelene på jula, og så blir det vel omtrent det samme for OSB-plater til taket og presenningen.

Ikke helt ferdig enda:
Bilde


Hvi du legg en presenig over sykkelen og denne rundt http://www.megaflis.no/Varmekabler/Fros ... -_40w.html" onclick="window.open(this.href);return false;
så må det bli bra.

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av frodef »

Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Duville »

frodef skrev:Det endte opp med heavy mettall-varianten her. Betalte 1300 for rørdelene på jula, og så blir det vel omtrent det samme for OSB-plater til taket og presenningen.

Ikke helt ferdig enda:

Bilde

Hvis noen lurer på om det er noe som er tøffere enn å skjære stålrør med vinkelsliper i høstmørket, så tror jeg svaret er nei.
Beklager, men det er kanskje noe som du burde overveie her hvis du ikke nå ha skjult det under presenningen. Du burde forsterke dette MYE dersom du ikke bor i stavanger og ikke forventer annet enn regn på dette.

5 cm snø som fryser til is på der og deretter 5 - 10 cm våt snø på toppen så er jeg redd du kan ut og måke sammenrast snø og planker av ditt vidunder som du ønsker å beskytte. Litt nedbøying her så risikerer du at platene faller i gjennom....... sier det bare siden jeg har litt rørleggererfaring og vet hva rørene holder. De begynner jo nedbøyingen av egen vekt....

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av frodef »

Duville skrev:Beklager, men det er kanskje noe som du burde overveie her hvis du ikke nå ha skjult det under presenningen. Du burde forsterke dette MYE dersom du ikke bor i stavanger og ikke forventer annet enn regn på dette.

5 cm snø som fryser til is på der og deretter 5 - 10 cm våt snø på toppen så er jeg redd du kan ut og måke sammenrast snø og planker av ditt vidunder som du ønsker å beskytte. Litt nedbøying her så risikerer du at platene faller i gjennom....... sier det bare siden jeg har litt rørleggererfaring og vet hva rørene holder. De begynner jo nedbøyingen av egen vekt....
Hm.. det er da ikke akkurat rørleggerrør dette her (?), men derimot rør beregnet for akkurat denne bruken. På det lengste spennet så jeg ikke antydning til svikt når jeg legger på mine hundre kilo. Det er en ekstra langsgående stang i forhold til det bildet også, så 18-mm OBS-plata har maks spenn på omkring 60-70 cm tror jeg. Ikke at det vil tåle uendelige mengder med tung snø, men at det under litt oppsikt skal klare seg gjennom vinteren her er jeg ganske trygg på.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av Duville »

Hvis du bare passer på dette så går det sikkert greit - tak dimensjoneres for snølast med ca 300 - 400 kg/m2 i verste fall. Kommer det over dette så må de andre skyndte seg å måke bare for å sette dine nevnte 100 kg i perspektiv....... du må jo måke lenge før det :-k

Disse rørene brukes på for eks båter, det har du rett i men da med skikkelig fall slik at snø renner ned uten videre og sansynligvis uten garantier....
Sist redigert av Duville den 05 des 2011, 13:45, redigert 1 gang totalt.

Svar