Legger ut bilde av min første MC. :-)
Jeg kjøpte en Kawasaki LTD 440 1981 modell i 1996. Ironisk nok så testet jeg en RD 350 YPVS men syns den var for rask
Var nok fornuftigt å begynne i det stille da jeg muligens fremdeles var litt vill.
Kawa'en ble dradd opp trappa til min leilighet i 2 etasje på en trevarefabrikk.
Vi satt fast en stund til jeg og en kamerat ble så forbanna at vi tok ekstra hardt i og vi for opp trappa.
Jeg pusset og gnikket på sykkelen hele vinteren og den så bortimot ny ut når den kom ned trappa og ut i sola til våren
Men jeg fikk litt problemer med at jeg hadde lagt på meg kraftig pga medisiner og bivirkinger.
Dette ble bedre nå jeg fikk stillt bakdemperene riktig inn, montert et bredt metzler bakdekk og skiftet simmerringene.
Jeg måtte og skifte styret pga jeg trynet i en rundkjøring.
Underlig nok så var det min nåværende cafe racer's indirekte skyld. Den forrige eigeren lå bak meg og vi gav på.
Han hadde supertrap eksos som smalt godt så jeg hørte ikke at min motor dauet ut når jeg trykket inn clutch'en min.
Når jeg da slapp den ut igjen så fikk jeg en liten "flikk" på sykkelen som sendte meg opp og over kawa'en.
Jeg landet hardt og spratt opp, sprang tilbake til sykkelen mens jeg bannet!
Men etter å ha montert det nye styret som ikke var orginalt og måtte velges på øyemål så var den mye bedre og kjøre
Jeg solgte den sykkelen høsten 1997 til en kar opp i Nordnorge. Jeg kjente faktisk sykkelen og eigeren igjen
sikkert 10 etter når den ble satt til salgs igjen. Håper han hadde mye glede av den.
For meg så vokste jeg fra sykkelen både fysisk og psykisk. Den ble rett og slett for liten.
Men nå så kunne jeg godt tenkt meg den som et prosjekt. Den hadde en fin lyd i paralelltwinnen sin.
Og reimdrift på den og var jo litt kult syns jeg.
Bare så synd at jeg ikke fikk kjøpt sykkel igjen før i 2006..
Men har hatt det moro med MC etter det da
Her er bilde. Tror dette er etter at jeg fikset på den for å få den mer kjørbar.
Ser ene blinklyset er litt skjevt så er nok etter tryninga dette ja.