Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Jompa »

lasse_hansen skrev:Da var jeg tilbake igjen, og da skal vi prøve å få tittet innom her oftere.. Har nå ligget 1,5uke i senga, sykemeldt. Bare hostet og sysj og mei! hehe. Men i morra prøver jeg meg på jobb igjen :thumleft Da går forhåpentligvis tiden fortere mot sommeren 2012 :knegg
Varm kakao, fjernkontrolln og Fantomet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Da var jeg tilbake på mcsiden ;) etter å ha vært uten egen pc, og tid i det siste så har jeg nå gått kjøpt meg nettbrett. Og tenkte nå å være litt mere aktiv her inne igjennom vinteren :)
I det siste har mye av tiden gått til å ordne i leiligheten, men nå gjenstår det ikke så mye. Men nok til at jeg har nok å gjøre igjennom vinteren, mens sykkelen står å venter på å bli hentet på nyåret når snøen har reist sin vei. :knegg

Skjedd noe her i det siste da, så sånn kjapt at det var noen tråder om tur etter snøen har gått, så jeg får vel sette meg mere inn i dette, å prøve å hive meg med på en tur :-)

God lørdags kveld alle mennesker der ute!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev: Skjedd noe her i det siste da, så sånn kjapt at det var noen tråder om tur etter snøen har gått, så jeg får vel sette meg mere inn i dette, å prøve å hive meg med på en tur :-)

God lørdags kveld alle mennesker der ute!
God lørdag til deg også - og velkommen innom igjen. Trodde nesten du hadde glemt oss... :redface

Turer blir det helt klart i 2012 \:D/ Regner med at du slenger deg med påe t par av dem ;-)
Treff-tur i Sverige, nærmere bestent Karlstad bør jo kunne pass bra :-) Samme med Øyeren Rundt.
Og det vil vel ikke forundre meg om du slenger deg med på Vårslepp-turen på Sørlandet også ;e
Linker til trådene hvor du kan lese mer om disse planlagte turene finner du her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=3740" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Har nå lest litt om turene dere har planlagt, og trur sannelig jeg skal ta med meg fruen og slenge meg på noen av disse turene =) Fikk ikke blitt med på noen turer iår, ettersom jeg fikk jo lappen sent på sessongen også, men nå har jeg jo både lappen og sykkel, så da må man få blitt med på noen turer også =)

Forresten, god helg folkens!

Brukeravatar
lasse_hansen

Lurer forresten på å booke på mc-treffet i sverige fra 6. - 8. juli i Karlstad.
Men kjører dere innover på fredag den 6juli da? Sånn at vi kan slenge oss på de som kjører igjennom og forbi her i østfold? Er det noen som her ifra mc-siden som kjører igjennom østfold, sarpsborg den 6, som skal dit tru?

Sendte de en forespørsel om dette:
ANKOMSTDATUM: 2012-07-06

AVRESEDATUM: 2012-07-08

BOENDE: Stugor

Så hvis hytten vi spurte om er ledig, og det er noen som kjører igjennom østfold/sarpsborg, eller i nærheten den 6, ifra mc-siden, så slenger vi oss på. og bestiller hytte =)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Lurer forresten på å booke på mc-treffet i sverige fra 6. - 8. juli i Karlstad.
Men kjører dere innover på fredag den 6juli da? Sånn at vi kan slenge oss på de som kjører igjennom og forbi her i østfold? Er det noen som her ifra mc-siden som kjører igjennom østfold, sarpsborg den 6, som skal dit tru?
Vi reiser i hvertfall fredag 6. juni. Men kjører neppe innom Østfold med mindre vi reiser tidlig for å få oss en lengre før-treff tur :P :p i stedet for å dra straka vägen til Karlstad via Charlottenberg.
Litt tidlig å si hva vi bestemmer oss for å gjøre...

Brukeravatar
lasse_hansen

skal snakke mere med kona ikveld, men blir nok til at vi blir med.. Så får vi se om noen andre i nærheten her melder seg på, så vi har noen å kjøre sammens med =)

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg kjører fra Andebu i Vestfold på fredag den 6, men straka vegen bortover er jo litt kjedelig på mc. Så jeg har tenkt å kjøre litt "omveier", og kjører gjerne sammen med dere! :thumleft

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Hyggelig hvis du også blir med lasse_hansen. Intruder og jeg fra det mørke innland
kjører vestsia på Glomma fra Elverum til Kongsvinger, så hovedveien til Charlottenberg og Karlstad,
hvis ingen lokalkjente vi eventuelt treffer har noe bedre forslag. \:D/
Møter gjerne noen flere på Kongsvinger å kjører sammen med. :mc2

Brukeravatar
lasse_hansen

ArcticTiger skrev:Jeg kjører fra Andebu i Vestfold på fredag den 6, men straka vegen bortover er jo litt kjedelig på mc. Så jeg har tenkt å kjøre litt "omveier", og kjører gjerne sammen med dere! :thumleft
Kan kjøre litt omveier vi også, for så å evt treffe på noen, er ikke så kjent rundt om i sverige, så å kjøre sammens med noen hadde passet ypperlig for en nybegynner på sykkel.
Hmm, jeg går vel under nybegynner ettersom jeg kun har kjørt sykkel et halvt års tid vel? hehe

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Flott at du ser ut til å bli med Lasse_Hansen, da treffes vi jo i Sverige.
MEN! Bør ikke slike diskusjoner fåregå i turtråden. :-k
Det er selvfølgelig din blogg, men det blir lett til at de som er interesert i turen mister masse informasjon, om diskusjoner legges til blogger rundtom. :scratch
Ellers så nærmer det seg sommer, den første sneen har akurat begynt å smelte her :thumleft \:D/
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

Det er sant ojda, legger inn en forespørsel der isteden jeg =)

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Jompa skrev:
lasse_hansen skrev:Da var jeg tilbake igjen, og da skal vi prøve å få tittet innom her oftere.. Har nå ligget 1,5uke i senga, sykemeldt. Bare hostet og sysj og mei! hehe. Men i morra prøver jeg meg på jobb igjen :thumleft Da går forhåpentligvis tiden fortere mot sommeren 2012 :knegg
Varm kakao, fjernkontrolln og Fantomet ?
Og en liten....kånjakk
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
lasse_hansen

Vurderer å måtte bytte dekk på tdm'en i sommer. Men ettersom den står på vinterlagring vet jeg ikke dimensjon på dekka, noen som vet? Og hvilket dekk bør jeg prøve å få tak i? Hvilke er dt som ruller lengst ved vanlig kjøring?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Vurderer å måtte bytte dekk på tdm'en i sommer. Men ettersom den står på vinterlagring vet jeg ikke dimensjon på dekka, noen som vet? Og hvilket dekk bør jeg prøve å få tak i? Hvilke er dt som ruller lengst ved vanlig kjøring?
120/70-18 foran og 160/60-17 bak er dimensjonene du skal ha på TDM'en.

Jeg kjørte mest på Avon Storm 2 og var veldig fornøyd med disse selv om en del brukererfaringer gir uttrykk for at de ikke er spesielt gode på vått føre... Hadde ingen problemer selv, men så kjørte jeg heller ikke spesielt utfordrende på slikt føre.
En av fordelene med Avon på TM er fordekket som har en rimelig spiss profil i forhold til mange andre dekkmerker. Dette gjør sitt til at svingegenskapene til TDM'en ble kjappere enn da jeg kjørte på Bridgestone Battlax, som jeg ikke syntes noe særlig om. Ikke misnt fordi disse var langt merømfintlig for langsgåedne sprekker i vegdekket enn Avon-dekkene.
Slitestyrken på Avondekkene var også god. Mener jeg kjørte godt over 10000 km med disse og da mye kjøring med passasjer og bagasje.
Tror for øvrig også at Michelin PR3 er dekk som TDM'en kan trives med.

Svar