Har du prøvd med Transalp`n?tagesk skrev:Farten her er ca 60 km/t. Fortere er det ikke mulig å kjøre.
[TaSK]

Forøvrig: Moro å sjå filmsnuttene dine.

Har du prøvd med Transalp`n?tagesk skrev:Farten her er ca 60 km/t. Fortere er det ikke mulig å kjøre.
[TaSK]
OK, da ser det ut som det går raskere - en slik det var i virkelighetentagesk skrev:Farten her er ca 60 km/t. Fortere er det ikke mulig å kjøre.
Om du ser herså sier Google Maps at det er 7km fra start til stopp.mekkern skrev: Syntes forøvrig ikke det gikk SÅ fort på de veiene.Men alle har jo en mening om hva som er fort.....
Ingen grunn til å tro at det vil gå hverken saktere eller fortere med en av Transalpene mine.Svein2 skrev: Har du prøvd med Transalp`n?![]()
Jeg kan ikke redigere din innlegg hvor du har sitert det jeg har skrevet...mekkern skrev: den eventuelle misforståelsen redigerte du nok vekk.
Da ble det enkelt, utfordringen bli da å finne 74 svinger (ikke hårnålsvinger) eller mer på en strekning som er ca 7 km lang...tagesk skrev: Om du ser herså sier Google Maps at det er 7km fra start til stopp.
09:35....Godtvoksen skrev:Jeg kan ikke redigere din innlegg hvor du har sitert det jeg har skrevet...mekkern skrev: den eventuelle misforståelsen redigerte du nok vekk.
![]()
Når jeg redigerer mine innlegg i ettertid er det enten fordi jeg ser skrivefeil eller svært dårlig formulerte setninger.
Det er bare å stille inn på street view, så kan en jo telle svingene...AJ skrev:Denne strekningen fra Torget i Hurdal til Minnesund har mange svinger, flere enn Google-kartet gir inntrykk av:
http://maps.google.no/maps?saddr=Hurdal ... 3&t=m&z=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Herlig MC-vei!tagesk skrev: Filmen er seks minutter og 24 sekunder.
Og viser 74 svinger.
Slik går nå dagen her i Toscana.
[TaSK]
Godtvoksen skrev:Da ble det enkelt, utfordringen bli da å finne en strek på 74 svinger (ikke hårnålsvinger) eller mer på strekning som er ca 7 km lang...tagesk skrev: Om du ser herså sier Google Maps at det er 7km fra start til stopp.
Selvfølgelig kommer det også an på hvor tett det er mellom svingene, men det jeg mente var at hvis det ikke er fullt så tett med svinger kan man øke farten for å få like mange svinger på samme tid.Jompa skrev:Kommer vel også litt an på hvor tett det er mellom svingene. Skulle ønske at jeg hadde ei sånn veistrekning passelig nært hjemme,Snikkeren skrev:Hvor mange svinger man klarer på 6:24 kommer jo an på hvor fort man kjører.tagesk skrev:Da venter vi spent på din seks-minutters video med 70 svingerAJ skrev: Noen strekninger ligner på veier vi har her i Nordens Toscana![]()
![]()
![]()
[TaSK]![]()
det hadde vært et perfekt "øvingsfelt".
Det var Tage som sa det var umulig å kjøre denne veien raskere enn det han hadde gjort. Det stemmer jo garantert ikke.mekkern skrev:klart rutene er mulig å kjøre raskere OG saktere-men Tages hastighet så bare.....morsom ut...![]()
etter x antall år på 2 hjul så finner en ut hva som er grei fart ut i fra om det kan dukke opp ting i veien og justerer etter det. Computeren viser snittfart på mellom 70 og 75kmh. dette gjelder blandede veityper og "kosekjøring".
En skal jo ha tid til å nyte turen også..
dette er ei fin rute også...ikke alle partier men..
http://maps.google.no/maps?saddr=Reshje ... 4&t=h&z=14" onclick="window.open(this.href);return false;
Sånn har jeg også forstått det og vært redd for at flere forstod det slik. Det er en svært farlig (fart dreper), og bør ikke være et mål for noen av oss.Snikkeren skrev: Selvfølgelig kommer det også an på hvor tett det er mellom svingene, men det jeg mente var at hvis det ikke er fullt så tett med svinger kan man øke farten for å få like mange svinger på samme tid.