Desmo skrev:Tipper det ble hurlumhei i Asker, når du plutselig fant ut at du var i Hurum.
He ho. Jeg kjørte fra den Jalmarske Garasje og rotet meg bort i trafikkmaskinen ved gamle Oslo S. Når jeg oppdaget det så bestemte jeg meg for å kjøre videre sydover mot Asker. En modig avgjørelse for meg siden jeg hater motorveien. Passerte kontoret,Lysaker og frisk til sinns så tok jeg høyre og passerte sementsiloene på Slemmestad (?). så var det masse små rundkjøringer og hyggelige veier. Og en meeega lang tunnell. Svak nedoverbakke og Cagge gikk bra. Tvilen rev meg i hjertet, skulle jeg ventet med å forlate den Jalmarske Garasje til jeg hadde fått bommet meg kjøttkaker ? Men en skal ikke strekke gjestefriheten over streken heller og på en Shell stasjon fyllte jeg på med noe pitabrød (?). Kawa Baben forsikret meg på telefon at det var mat i vente ved ankomst.
Så Cagge ble aktivert igjen. Gjennom et par rundkjøringer hvor jeg var litt forrvirret. Jøss... Men alle skilt pekte mot Hurum.Svak nedover bakke og megalang tunnell. 7300 rpm, 10 000 opp i 6 gear og litt senere opp i 7, gear og full rulle. Til høyre ved utgangen etter tunellen. ned i 3dje og så å spinne oppover i gear igjen. Full pedal, kjøttkaker i syd fristet veldig mye. Litt lite olje på tanken, varsellyset blinket. Full rulle igen og inn med 7 gearet og 11 000 rpm til turtallssperra slo inn. Høyre sving og krokete vei. Da visste jeg at jeg var på gale siden av fjorden

Iiiiik !
Prøvde å fritte ut et eldre ektepar på tur med sølvgrå svær Honda om hva som egentlig hadde skjedd av feilkjøringer. Kona likte ikke MC kjøring men var med gubben for å gjøre ham lykkelig

Gubben var nesten like desorientert som meg så samtalen var ikke oppbyggelig for moralen. Av ferja bar det og så var det å svisje forbi ekteparet på Hondaen. Svære hastighetsoverskridelser i 50,60 og 70 soner på Hurum landet -så gikk ferden via gamle E 19 til Holmestrand via Hof og så hjem till kjøtt gryta.
Hvor pokker var det at det gikk galt i navigeringen ? Videre påberoper jeg meg æren av å være eneste mennesket som har krysset Oslo fjorden 2 ganger men bare via en tunell ! Tror UFOer har drevet med kidnappinger jeg.
Igjen...
Her står Cagge og venter på å bli beamed over til den riktige siden av fjorden