Vår adferd i trafikken!!!
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy..
Vågal i trafikken....ja si det. De som bare tar seg godværsturer, men må komme først,eller de som bruker sykkelen hele året, uansett vær.....
Jeg bruker mc'n hver dag til og fra jobb + turer så lenge det er +gr. i luften. Er ikke så vågal at jeg bruker den i vinterhalvåret. Vil nok si at de mest vågale er dem som kjører hele året, uavhengi av type mc..
Vågal i trafikken....ja si det. De som bare tar seg godværsturer, men må komme først,eller de som bruker sykkelen hele året, uansett vær.....
Jeg bruker mc'n hver dag til og fra jobb + turer så lenge det er +gr. i luften. Er ikke så vågal at jeg bruker den i vinterhalvåret. Vil nok si at de mest vågale er dem som kjører hele året, uavhengi av type mc..
Om dette skal kalles vågalt eller "idiotisk" er jo en annen sakrogg skrev:Håy..
Vågal i trafikken....ja si det. De som bare tar seg godværsturer, men må komme først,eller de som bruker sykkelen hele året, uansett vær.....
Jeg bruker mc'n hver dag til og fra jobb + turer så lenge det er +gr. i luften. Er ikke så vågal at jeg bruker den i vinterhalvåret. Vil nok si at de mest vågale er dem som kjører hele året, uavhengi av type mc..
La oss si at man kjører en R-sykkel på vinters tid, er det vågalt eller idiotisk

- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
hehe,.. skulle gjerne hatt en offroader i tillegg, pigget dekkene opp og vært litt idiot på vinteren jeg! :) Dessverre egner nok min Pan seg meget dårlig på glatte veier, selv med ABS bremser og Traction control aner jeg problemer med fremkommeligheten.
Jeg har en kollega i Raufoss som kjører veteransykler, han har blant annet en 63 modell russisk M-72 med sidevogn som han kjører med hele vinteren!
Jeg har en kollega i Raufoss som kjører veteransykler, han har blant annet en 63 modell russisk M-72 med sidevogn som han kjører med hele vinteren!
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.
- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
Jeg har dessverre ikke hatt tid til å kjøre så mye i høst, men setter ikke inn sykkelen før frosten kommer. Å kjøre på saltede veier med Pan'n er uaktuelt for meg. Stell og vask får den i bøtter og spann,... hehe, noen goder har man heldigvis ved å være på vakt på brannstasjonen av og til!Indian skrev:Sykkelen min er fortsatt like ren og er nesten eneste sykkel ute i byen... Jeg regner med å kjøre hele året uten piggdekk.
Vask får den en gang i uken hele året.
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy..
Hadde vært gøy å prøve en vinter ja, men shadowen er vel like dårlig egnet som pan...
Er på jakt etter en tempo transporter eller tempo Willis(tror det het det)
det er trehjulinger som forsvaret hadde en del av. Fin vintersykkel det, og så er det grom lyd :)
Har lekt med tanken å rive i en firhjuling...
Har en sekshjuling ATV500 på jobb....moro redskap. Med sekshjulstreken innkoblet er det utrolig hvor den klatrer. Har prøvd den ute i terenget og den imponerte
Hadde vært gøy å prøve en vinter ja, men shadowen er vel like dårlig egnet som pan...
Er på jakt etter en tempo transporter eller tempo Willis(tror det het det)
det er trehjulinger som forsvaret hadde en del av. Fin vintersykkel det, og så er det grom lyd :)
Har lekt med tanken å rive i en firhjuling...
Har en sekshjuling ATV500 på jobb....moro redskap. Med sekshjulstreken innkoblet er det utrolig hvor den klatrer. Har prøvd den ute i terenget og den imponerte
Men fra spøk til Halvor. Siden spørsmålet er hvem som er mes
NoName skrev:Hehe.. Lurer på hvorfor HD er nevnt her... Tengte det gikk under Custom i en slik sammenheng:
Men det er vel som på text tv på tv2. Mc er oppgitt etter ccm, men HD har en egen side...lol..
Men fra spøk til Halvor. Siden spørsmålet er hvem som er mest vågale i trafikken sier jeg sport sykklene. Jeg mener på ingen måte at alle som kjører ÆÆRR sykkler er det. Men som tidligere nevnt tror jeg nok det er mye lettere å begynne å "grisekjøre" med slike sykkler. Der er jo bygget for slik kjøring. Jeg kan også begynne å grisekjøre med min HD, men det blir liksom ikke det samme..hehe. Jeg har god tid til å kikke på naturen rundt meg mens jeg akselrerer opp til 150km/t, for å si det sånn...hehe Men singel ulykker kan hende hvem som helst..
HD
Grise kjøring, jeg ble forbikjørt i et avkjøringsfelt nær jeg var på veg at svinga til venstre av .....netupp en HD !
PÅ min Venstre side passerte HD da haddejeg bil imot ,bil passerte min Mc på høyre side ,Griseflaks at jeg ikke ble meid ned !
Touring
- k2fire
- Innlegg: 62
- Registrert: 20 jun 2004, 19:18
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Enebakk
- Kontakt:
Vet ikke helt, men mitt inntrykk er at mopedkjørere er de mest vågale i trafikken. Har sett utrolig mye ' vågalt ' på veiene fra dem. Det er ikke bare farta som gjør om man er vågal..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/
http://www.grjotangr.net/
Må si meg enig med k2fire og Indian, modenhet er nok en stor faktor her. Kanskje skulle alderen for oppkjøring ha blitt høyere, både for moped, A1 og AIndian skrev:Jeg er enig her. Det har noe med modenhet å gjøre, det å ville fly før de kan gå.k2fire skrev:Vet ikke helt, men mitt inntrykk er at mopedkjørere er de mest vågale i trafikken. Har sett utrolig mye ' vågalt ' på veiene fra dem. Det er ikke bare farta som gjør om man er vågal..
Er det ikke slik med stort sett alt nytt da, at det tar tid å venne seg til det?Thor Arne skrev:Ikke sikkert våre små mopedkjørende venner ville likt denne vendingen her. Men at det er noe fornuft i det, det er nok sikkert.
Ihvertfall når det gjelder nye lover og regler
Man kan jo f.eks ta den nye prikkbelastningen, var nok mange motstandere her.
Helt sikkert også en del som var for, som f.eks de typiske førerne som holder seg akkurat på streken og gjerne litt under, slik at de i køen bak blir rødere og rødere i toppen grunnet irritasjon da de ser nålen står
5-10km/t under tillat hastighet. Noe som ofte forårsaker en handling basert på irritasjon/aggresjon, altså farlige situasjoner. Vel, dette tok litt av, kan vel si jeg ble litt revet med