I 2009 så kjørte jeg bilen over til østlandet og handlet en grei XT600E 1993 modell.
Jeg hatte hatt en XR600R motard, men den solgt jeg pga det var et helsike å kicke den i gang.
Nå var planen å motarde denne XT'en.
Jeg kjøpte noen Warp9 felger med dekk på finn.no som egentlig hørte til en Honda CRF450.
Kameraten min fikk lagd spacere og braketter slik at felgene og bremseskivene ville funke på min XT.
Sykkelen ble jo mye stilligere, men måtte skifte dekkene da jeg ikke likte feedbacken fra dem.
På svingete veier når jeg la meg over så forsatte sykkelen rett ned i kjelleren føltes det ut som.
Så nå står det Avon Distanza dekk på den og de er myeeee bedre!
Men jeg følte sykklen manglet moment. Så vinteren 2010/2011 så ble svinghjulet lettet med 400 gram.
Wossner høy kompresjonsstempel ble montert samt en kjekk kamaksling fra kedo.com.
Forgasserene ble dyset om og modifisert. Fikk og på noen bedre handguards. Og Quality tuning header pipes.
Sykkelen er nå veldig morsom å kjøre med masse moment på lavt og mellom registeret.
Lurer på å forandre litt på fargene. Rødt og svart pga har rødt saltrekk liggende og røde forkboots.
Og fargene på tanken og de nedre sidedekslene minner meg om dressene i "Miami Vice" på en dårlig måte!
Men vi får se hva vinteren bringer.
Her er bilde av sykkelen: