Extra stesj te Cruiser'n :) På leting etter tips!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
ShadowRider
Innlegg: 98
Registrert: 12 aug 2011, 08:40
Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Sted: Lindås, Hordaland

Extra stesj te Cruiser'n :) På leting etter tips!

Legg inn av ShadowRider »

Hei!
Eg satte sykkelen i garasjen for en stund siden, på grunn av kulden. Så eg tenkte at eg sku hiva på litt ekstra og skifte enkelte ting:

Tenkte eg sku ha en sissibar med bagasjebrett. Hvor mye bør eg invistere her?

Tenkte eg skulle feste på spotlight og skifte ut hovedløkta. Hvor mye bør eg invistere her?

Kjedet har fått enorm slakk! 6-8 cm vandring! Det begynte slakt, og ble slakkere og slakkere. Eg vet ikke hvor ofte det er skifta de siste 12 åra, og kjedet ser ikke direkte fint smørt ut. Bør eg kjøpe nytt kjede eller fjerne noen ledd på kjedet?

Fikk og tips om å skifte drevene siden eg likevel måtte gjøre noe med kjedet. Hva blir konsekvensene av mindre framdrev og større fremdrev? evt. Må eg kjøpe nytt kjede vist eg bytter drev?

Bakskjermen har fått en sprekk, pappa sa eg bør lime den med en slags superlim han hadde. Noen andre forslag?
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Extra stesj te Cruiser'n :) På leting etter tips!

Legg inn av Intruder »

Du bør nok lytte til din pappa angående den limimga... :scratch
Hva sissybar med bærer vil koste,vet jeg ikke.Men tar vel ikke mye feil når jeg sier maks. 2000 kr.
;e
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Extra stesj te Cruiser'n :) På leting etter tips!

Legg inn av JanK »

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Extra stesj te Cruiser'n :) På leting etter tips!

Legg inn av Relax »

Verdens beste sted for deler til Honda cruiser ;e

http://www.directlineparts.com/store.asp?str=3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.directlineparts.com/byProduc ... ests&str=3" onclick="window.open(this.href);return false;
"Do the right thing"

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Extra stesj te Cruiser'n :) På leting etter tips!

Legg inn av ArcticTiger »

Kjedet og dreva:
Kjedet trenger jevnlig vedlikehold med smøring og justering. Ellers så slites det unormalt fort. Og et dårlig vedlikeholdt kjede er det mye ekstra friksjon i, som stjeler motorkraft.
Det er en egen tråd (minst 1?) om kjedevedlikehold her på forumet. Det er litt forskjellige meninger om hvilke smøremidler som er best, men alle er enige om at det bør smøres :D ! Hver 30 til 50ende mil er anbefalt intervall for å smøre kjedet, oftest når det er vått vær.
Riktig stramming av kjedet er og viktig, se i instruksjonsboka for å finne ut hvor stramt det skal være. Det kan variere fra modell til modell.
Skal du bytte kjede, så bytt begge dreva samtidig, da de slites og. Du får komplette kjede-drev pakker til +/- 2000,- kr.

Svar