Dra fra lillestrøm i morgen kl 6, fikk is på visir og jakka men veien var ok.
(jobber i Fredrikstad)
men ikke sikkert om jeg kan ta MC lenge nå!
Thierry
Det var is på visir!
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Re: Det var is på visir!
Ja... De effektive gradene kan fort blir ufyselige nå.. Vi skriver tross alt i midten av November måned. 

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Aldri opplevd is på visiret, men har kjørt MC i hagelskur og med noe snø i lufta...
Når det blir is på visiret tenker jeg at tiden er inne for å parkere MC'en før ting går riktig ille... Dvs. at man sklir av veien pga. is på veien.
Merket at jeg skled litt på is idag med bilen - på en kort bru i en slak sving over riksveien. Ikke is andre steder, men akkurat på brua var det selvfølgelig det
Kjente at jeg mistet veigrepet et lite øyeblikk, men så var jeg over på trygg grunn igjen, dvs. kommet meg over brua.
Så OBS! OBS!! folkens på slike steder!!
Når det blir is på visiret tenker jeg at tiden er inne for å parkere MC'en før ting går riktig ille... Dvs. at man sklir av veien pga. is på veien.
Merket at jeg skled litt på is idag med bilen - på en kort bru i en slak sving over riksveien. Ikke is andre steder, men akkurat på brua var det selvfølgelig det

Så OBS! OBS!! folkens på slike steder!!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dortmunder
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Men r et går an å skrue pigger inn i dekket :-) Da få du kjørt inn i desember ...
Men du bør jo kle deg da...
Dortmunder
Men du bør jo kle deg da...
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Jeg har kjørt i minusgrader med sykkelen uten å få is på visiret, men det dugget bra ja om jeg ikke hadde en liten lufteglippe så kan jo tenkes at det hadde frosset til rim/is om jeg hadde stoppet mens den var full av dugg...
“We adore chaos because we love to produce order”.
Kjører så lenge jeg kan. I dag var det +2 hjemme og MYE tåke, nesten som å kjøre i silregn. Bandit'en begynte å fuske litt etter ca 8 km der det vanligvis er noen grader kaldere, som om den gikk på 3 syl. Da jeg kom til jobben, så jeg at det var -2 og at jeg hadde is på jakken! Skummelt! Håper fuskingen er borte når jeg kjører hjem igjen - kun 15 km. Tiden nærmer seg for å ta den inn og stelle pent med den fram til neste sesong. Kun meg og en til på jobben som kjører ennå, så det er nok gått litt prestisje i det
Fruen har truet med å gjemme tenningsnøkkelen hvis jeg ikke gir meg snart... 

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
----Bla,bla,bla...denne visa om hva vi gjorde i så mye kuldegrader og så dyp snø i ungdommen har jeg dratt
til det kjedsommelige tusen ganger før....
..En blir mer skeptisk med åra...
Kjøredressen min er gørrvarm om sommer`n,da det blir kaldere om høsten og trivselstemperaturen kommer kjører
jeg Intrudern til vinterlagring og så..........
Å skar`n gjøra da ??
til det kjedsommelige tusen ganger før....

Kjøredressen min er gørrvarm om sommer`n,da det blir kaldere om høsten og trivselstemperaturen kommer kjører
jeg Intrudern til vinterlagring og så..........

Å skar`n gjøra da ??

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
I "gamledager" når jeg kjørte 100 kubikker var den gamle Suzuki GP´n helårssykkelAJ skrev:Aldri opplevd is på visiret, men har kjørt MC i hagelskur og med noe snø i lufta...
Når det blir is på visiret tenker jeg at tiden er inne for å parkere MC'en før ting går riktig ille... Dvs. at man sklir av veien pga. is på veien

Ikke uvanlig å kjøre i -15 grader i den tiden. Kaldt som bare faen men kjørte gjorde vi uansett.
Brukte aviser under varmedressen for å hjelpe til med å unngå koldbrann....