Jasså, flere som planlegger?
Ser bra ut de fleste forslagene! MC, landeveg, fri og gjerne med forhåpentligvis godt selskap. Hva mer kan en enkel forskremt sjel forlange? Bortsett fra mer av det samme

(Merkelig hvor mange tykje trivelige folk som ruller rundt på to hjul...)
Men så var det hva jobben krever, klart svar er umulig så lenge på forhånd, men bankes datoer kan man blokkere i Outlooken så ingen andre prøver å beslaglegge mulige avspaseringsdager som bør brukes på ovale helger og mer fornuftige ting enn jobb! Bare så man ikke risikerer å sitte i Honningsvåg eller Longyearbyen med korte tidsfrister på jobben.
Etter Flekkefjord kan man kanskje snarest mulig stikke innover i landet? Og mellom Sandnes og sørover til Flekkefjord trenger man ikke lukte på Europaveg tenker jeg, ytre veg kjenner jeg ikke men SKAL kjøre i 2012. Har den stubben på de vage planene for 2012, uten å ha fasiten!
Dalen hotell er flott men dyrt ja... Tviler på at der er mye å forhandle om. Egentlig bare å dra kortet, lukke øya og taste kode. Rett vest for selve Dalen stikker det en grusvegsnutt opp til Ravnejuv. Dit bør man ta en kort snupp hvis man ikke har ekstrem grusskrekk. Bare 7-8 kilometer opp men helt OK grusveg som også plastjapser med asfaltdekk på 16" forhjul bør klare greit, 100 meter gange og deilig stup med overheng og "grei" utsikt

(Har det med å passere Dalen på mange av dagsturene mine, en favoritt). Men er det noen som ikke liker grus er det ikke noe must. Man kan ta inn på Dalen hotell tidlig ettermiddag og så stikker dem som vil opp til Ravnejuv før man tar en bedre middag og en yderst liiiten Bruichladdich med 4 dråper temperert vann i. Vegen til Dalen fra sør og nord er mini-trollstiger, bare synd det er så gjengrodd at man nesten ikke får et glimt av Bandak. En skam for Norge at alt gror igjen.
Så er der sikkert andre som kjenner til kjappe fine avstikkere langs ruta?
Klaffer det blir jeg med (tror jeg) tross heftig sosial angst. Tøyde personlige grenser i høst med å kaste meg med på høsttur med 25 totalt ukjente og kun èn kjent venn blant annet langs den extremt flotte hoivegen fra Ed mot Venern. Angsten ble forholdsvis kjapt borte når man fikk hilst på gjenget og fant tonen. Resulterte i noen særs gode samtaler på hotell på kvelden med noe gromt i glaset og planer for 2012! Kanskje et par nye venner blir med på neste års nordovertur som jeg skal planlegge; hovedmålet blir Lofoten med korte dagsetapper og kveldssnutter til fantastisk korving i fjæra bare for å se det som serveres på nordsiden av øyene; uvær eller havblikk, midnattsol og vanvittig flotte strender der ekte vikinger kan ta et kveldsbad, eller la være.