Bremseklosser fra Biltema

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av JanK »

ole m. skrev:Men det er da ingen grunn til ikke å tørre...
....

Bilde
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av fikse »

:lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av Geir »

Kjøper ikke bremseklosser til MC på Biltema, og styrer vanligvis unna bremseklosser til bil derfra også etter å ha opplevd både unormal rask slitasje, dårlig bremsevirkning, oppsmuldring og ikke minst dette med behovet for filing og tilpassning for at klossene fakstisk skal passe til kalioperen. Nå på sensommeren lot jeg meg imidlertid rive med etter gammelt og kjøpte skiver og klosser fremme på Biltema til arbeidsbilen - en Peugeot 406 stasjonsvogn fra 2001. Synes kanskje ikke at bremsene kom helt til heder og verdighet igjen, men det ble ikke behov for tilpasninger og det streker sånn noenlunde greit tross alt... Får bare se hvordan det går etterhvert. :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av ole m. »

JanK skrev:
ole m. skrev:Men det er da ingen grunn til ikke å tørre...
....
Festlig bilde. Har du hørt om mange som har kjørt av veien på grunn av klosser fra Biltema?
Mange er helt hysteriske når det kommer til deler og utstyr til motorsykler. Slapp litt av, og prøv heller greiene før du dømmer det nord og ned.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av MaxTron »

ole m. skrev:Mange er helt hysteriske når det kommer til deler og utstyr til motorsykler. Slapp litt av, og prøv heller greiene før du dømmer det nord og ned.
Meget kloke ord :notworthy:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av MaxTron »

fikse skrev:
mekkern skrev: Men Bremseskivene til ford sierra var faktisk bedre enn orginale-tålte mer før det ble kast i dem(og det blir det-beryktede)samme med foringene til stab,staget.
Men klossene kjøpte jeg ikke der nei... :[-(
Det er akkurat det jeg synes er litt "fortvilende" med Biltema. Enkelte ting kan faktisk ha veldig bra kvalitet, men du vet ikke før du har prøvd :-k

Akkurat det syndromet med Sierra (og Scorpio, og flere til) har jeg hørt at Ford kjørte en sak mot produsenten av skivene. Årsaken til at det kom så fort kast i de var visstnok at stålet var for ferskt, at de ikke hadde latt råstålet få hvile seg lenge nok før de dreide de. Den problematikken har jeg vært borti for noen år siden, da jeg jobbet i stålindustrien. Da måtte vi la stålet ligge ute i et par måneder før vi kunne behandle det videre.
Mulig du har rett...

Men var jo ikke bare skivene som var problemet på Sierra (er bare Sierra æ har skrudd på, veit ingenting om Scorpio).
Mye av problemet lå i at bremsekaliperene var dårlig konstruert. De var jo av typen flytende, med stempel bare på en side. (noe som jo er ganske vanlig på vanlige person/familiebiler) Problemet var at sleidene/staga som skulle bevege seg/flyte ved oppbremsing og etter hvert som klossene ble slitt, var uvanlig dårlig beskyttet mot fukt - etterhvert rust. Med andre ord dårlige gummibelger. Der det var støpegods som skulle bevege seg i forhold til hværandre var det også meget liten klaring. Og her blir det jo ALLTID rust.

Dette førte da selvfølgelig til at de sluttet å "Flyte" noe som jo fører til at det bare blir press, og varme, fra stempelsiden... Får du ikke kast da o.s.v.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Online
mekkern
Innlegg: 7663
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av mekkern »

EN vanndam etter litt hardkjør... :-J like flat som pringles potet chips.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av fikse »

Mulig du har rett...

Men var jo ikke bare skivene som var problemet på Sierra (er bare Sierra æ har skrudd på, veit ingenting om Scorpio).
Mye av problemet lå i at bremsekaliperene var dårlig konstruert. De var jo av typen flytende, med stempel bare på en side. (noe som jo er ganske vanlig på vanlige person/familiebiler) Problemet var at sleidene/staga som skulle bevege seg/flyte ved oppbremsing og etter hvert som klossene ble slitt, var uvanlig dårlig beskyttet mot fukt - etterhvert rust. Med andre ord dårlige gummibelger. Der det var støpegods som skulle bevege seg i forhold til hværandre var det også meget liten klaring. Og her blir det jo ALLTID rust.

Dette førte da selvfølgelig til at de sluttet å "Flyte" noe som jo fører til at det bare blir press, og varme, fra stempelsiden... Får du ikke kast da o.s.v.
Ja for all del, det var nok av svakheter på Ford sine bremser den gang :lol Jeg tok lappen på en veldig tidlig utgave Scorpio. Kjøreskolen fikk byttet skiver 2 ganger på den tiden jeg brukte på lappen. Og jeg brukte ikke spesielt lang tid... *mas Dette var vel første bilen med ABS som standard. Men ikke alltid like lett å vite om det var de skeive skivene eller ABS-en som fikk det til å skramle og riste i rattet ](*,) De første generasjonene av ABS var ikke akkurat sofistikerte :P :p
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Bremseklosser fra Biltema

Legg inn av MaxTron »

fikse skrev:
Mulig du har rett...

Men var jo ikke bare skivene som var problemet på Sierra (er bare Sierra æ har skrudd på, veit ingenting om Scorpio).
Mye av problemet lå i at bremsekaliperene var dårlig konstruert. De var jo av typen flytende, med stempel bare på en side. (noe som jo er ganske vanlig på vanlige person/familiebiler) Problemet var at sleidene/staga som skulle bevege seg/flyte ved oppbremsing og etter hvert som klossene ble slitt, var uvanlig dårlig beskyttet mot fukt - etterhvert rust. Med andre ord dårlige gummibelger. Der det var støpegods som skulle bevege seg i forhold til hværandre var det også meget liten klaring. Og her blir det jo ALLTID rust.

Dette førte da selvfølgelig til at de sluttet å "Flyte" noe som jo fører til at det bare blir press, og varme, fra stempelsiden... Får du ikke kast da o.s.v.
Ja for all del, det var nok av svakheter på Ford sine bremser den gang :lol Jeg tok lappen på en veldig tidlig utgave Scorpio. Kjøreskolen fikk byttet skiver 2 ganger på den tiden jeg brukte på lappen. Og jeg brukte ikke spesielt lang tid... *mas Dette var vel første bilen med ABS som standard. Men ikke alltid like lett å vite om det var de skeive skivene eller ABS-en som fikk det til å skramle og riste i rattet ](*,) De første generasjonene av ABS var ikke akkurat sofistikerte :P :p
He-He :knegg

Og så fikk æ inntrykk av at når verkstedene bytta skiver, så gjorde de BARE det...
Gidda ikke å sjekke om kaliperen "sto i sju stein"
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar