Skikkelig off topic!
Jeg er morfar til en 3åring. Hun bor her i Italia. Eftersom hun går i Italiensk barnehage, og de snakker italiensk hjemme hos dem, så snakker hun naturligvis italiensk. Jeg, mormor og mammaen har utelukkende snakket norsk til henne. Resultatet er at hun forstår alt som sies til henne på norsk, men hun svarer på italiensk. Unntatt når det er noe viktig, så som "kake", "kjeks", "kopp med troll på", "lese mer", og slikt :-)
Vi tror at en måned i en norsk barnehage er det som skal til for å "lokke" henne til å begynne å snakken norsk.
Morfar er den eneste som kan bruke en måned på noe slikt nå om vinteren.

Det ser ikke til å være noe problem å skaffe en plass i en barnehage for én måned. Utfordringen er bolig.
Vi må ha møblert, og eftersom vi kommer uten bil må man kunne komme seg til barnehagen med offentlig transport.
Som om det ikke var nok: I tillegg må det være "relativt" lett å komme seg til OSL slik at foreldrene kan komme på besøk.
Derfor "Lillehammer, eller tilsvarende".
Eneste tiden som kan passe er en gang mellom jul og påske.
Forslag mottas med takk; send gjerne en epost til tage at stabell-kulo.net.
Om ønskelig kan jeg sukre kaken ved å tilby en leilighet i Toscana i én måned i bytte (når som helst på året som det passer, ikke nødvendigvis mens vi er i Norge).
[TaSK]