Crinos skrev:Geir skrev:Crinos skrev:Jeg må si meg enig med både Geir og Simpson... Med unntak av person angrep...[klippe]

Personangrep? Føler meg ikke spesielt angrepet av
simpson, og regner ikke med at han føler seg spesielt angrepet av meg. Litt billig hersketeknikk innimellom ser jeg, men hey; jeg når noen byr opp så er jeg stort sett med jeg...

Tingen er jo at kanskje du og simpson føler at dette er helt OK. Men nye lesere kan kanskje føle seg litt skremt av sjargongen... Fks "Kanskje om du hadde tatt av deg den trangehjelmen som gir deg surstoff mangel". Det er nok ment humoristisk, men folk oppfatter jo ting annerledes. Spesielt når vi ikke kan "høre tonefallet" en setning er skrevet med, slik at det kan være vanskelig å skille mellom sakelighet og sarkasme.
Skriftlig kommunikasjon er jo utfordrende ettersom kroppsspråk, mimikk, tonefall og andre vesentlige kommunikative markører ikke kommer frem. Det vi har å hjelpe oss med for å synliggjøre underliggende meninger når vi skriver er forklarende ord og tegnsetting. Jeg var rimelig sikker på at å innlede den setningen med "He,he..." fulgt av en forklaring på hva som kom (en analogi til
simpsons småfrekke
"Hvis du hadde tatt av deg hansken på hue" til
mekkern tidligere i tråden) sendte de rette "signalene" om hvordan setningen skulle tolkes. Det tror jeg nok funket også ettersom mottakeren av budskapet -
simpson - ikke engang rørte på et øyelokk. Selv vil jeg vel påstå at jeg har lest betydelig verre saker innpå her som virkelig kvalifiserer til betegnelsen personangrep, og jeg tror vel at de fleste nok tåler såpass uten å bli skremt...

Uansett; bra at dere
grønne følger med!
Crinos skrev:
Rent bortsett fra det, har jo dere to vidt forskjellige syn på Biltema produkter. Som er essensen for denne tråden om jeg oppfatter trådsatert korrekt!

Ja vi ville jo alllllldri finne på å gå