Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:@AJ: Har du tenkt på hvor lettvindt det hadde vært for deg hvis du handlet utstyr hos din lokale MC-langer :-k ? Du har jo før nevnt hvor fornøyd du er med GMS på Gjøvik :thumleft !
Har kjøpt klær og utstyr lokalt også, jeg. Og vært fornøyd med det meste.
Men kjøper mye på nettet og har for det meste vært veldig fornøyd med de tingene. Noen få reklamasjoner har også gått greit ved slike kjøp, men i dette siste tilfellet gikk altså det meste galt. Sjelden det blir så ille, heldigvis.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Saken med reklamasjonssendinga til Sharkspeed i Trollhättan ser ut til å komme til en god avslutning. Fikk denne e-posten i dag:
Posten refunderer.PNG
Så får vi håpe at Posten godkjenner adressekoret som kvittering på portoutlegget på hele 302,- (!) kr.
Kvittering fra Post i Butikk for to måneder siden fant jeg ikke igjen.
Ja, denne saken har faktisk pågått i to måneder om noen få dager. Helt utrolig...
Men ser nå endelig ut til å være løst :drg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

AJ skrev:Saken med reklamasjonssendinga til Sharkspeed i Trollhättan ser ut til å komme til en god avslutning. Fikk denne e-posten i dag:
Posten refunderer.PNG
Så får vi håpe at Posten godkjenner adressekoret som kvittering på portoutlegget på hele 302,- (!) kr.
Ja, denne saken har faktisk pågått i to måneder om noen få dager. Helt utrolig...

Synes 302 kroner er dårlig betalt for 2 månders arbeid selv om det er prinsipper ute og går i tillegg - at du gidder---.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Duville skrev:
AJ skrev:Saken med reklamasjonssendinga til Sharkspeed i Trollhättan ser ut til å komme til en god avslutning. Fikk denne e-posten i dag:
Posten refunderer.PNG

Synes 302 kroner er dårlig betalt for 2 månders arbeid selv om det er prinsipper ute og går i tillegg - at du gidder---.
Nå synes jeg 302,- kr. er såpass at jeg gidder i en sak som denne.
Fikk også Posten til å frafalle kravet om at mottaker betaler samme beløp for returen av varen.
Så har jeg vel ikke akkurat jobbet hele tiden med denne saken i 2 måneder, om det er noen som tror det... :eh

Burde krevd Posten for tapt arbeidsfortjeneste også, men er fornøyd med resultatet slik det ble. "At jeg gidder" kan kanskje være det som skal til for at andre i lignende situasjoner heller ikke gir opp.

En annen sak med visse likheter er da jeg klagde på ilagt parkeringsbegyr i Oslo. "At jeg gadd" gjorde at gebyret på kr. 700,- ble frafalt.
To saker hvor jeg slapp utgifter på 1000-lappen.
Og da synes jeg det er verdt det.

:mk

Duville

Legg inn av Duville »

700 er jo dobbelt så mye da... Problemet med posten er jo at du ikke snur noe som helst om du får dem til å betale ut de 300. Neste gang er det samme leksa om igjen og da er det bare ergrelser igjen - og 300 i lommeboka som du sikkert kunne tjent på mye mer moro vis med testkjøring eller hva det nå er du driver med.....

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Duville skrev:700 er jo dobbelt så mye da... Problemet med posten er jo at du ikke snur noe som helst om du får dem til å betale ut de 300. Neste gang er det samme leksa om igjen og da er det bare ergrelser igjen - og 300 i lommeboka som du sikkert kunne tjent på mye mer moro vis med testkjøring eller hva det nå er du driver med.....
"eller hva det nå er du driver med....."
Lurer på hva det har med saken å gjøre... :scratch

Du nevnte noe som var et poeng i forrige post, nemlig at dette handler mer om prinsipper. Skal man bare avfeie ting med at "tru'kke det nytter", "er ingen vits", "hjelper ikke likavel", "handler om så lite penger at det gjør ingen ting" osv., osv. er man, etter mitt syn, på god vei til å undergrave egen forbrukermakt.

I tilfellet med Sharkspeed ga jeg meg ikke og det ga resultater som faktisk betyr en del for meg. Jeg fikk til og med tilsendt ny kjørebukse selv om selgeren aldri fikk den jeg reklamerte på.
Pengene i seg selv kunne jeg fint greid meg uten, men utlegget på 302.- var faktisk betaling for en tjeneste som ikke ble levert. Og hvorfor i all verden skal jeg akseptere dette med en av begrunnelse jeg har skrevet ovenfor - evt. en annen begrunnelse? :eh :dontknow

Og jada! Med "hva jeg nå driver med" tjener jeg selvfølgelig kjapt inn 300,- kr. eller 700,- for den del. Men det er jo ikke akkurat det denne saken handler om, da...

Duville

Legg inn av Duville »

Du har du jo kranglet deg til mye mer enn de 300 underveis..... da sitter du jo igjen med en pen fortjeneste - hvorfor er du så sur da....

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Duville skrev:Du har du jo kranglet deg til mye mer enn de 300 underveis..... da sitter du jo igjen med en pen fortjeneste - hvorfor er du så sur da....
Du verden... :roll En humørfylt artig skrue du, Duville :knegg

Er fornøyd, jeg. Men likefult en smule irriterende at ikke Posten i Norge greier å levere til rett adresse når de "lever av å levere", som det heter, og at saken tok så lang tid som den gjorde. Sharkspeed var ganske mye raskere til å komme kunden i møte enn Posten i dette tilfellet.
Burde ikke være vanskelig for Posten å få levert ei pakke med adressen så tydelig som dette:
Sverigeadresse.jpg
Syns det er veldig greit at Posten får tilbakemeldinger på at de ikke alltid greier å leve opp til slagordet og at kundene ikke skal betale for en tjeneste de ikke får.
Mitt råd til andre som opplever det samme, er å ikke gi seg. Og kanskje også Posten kan lære noe av sine feil.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar