Gielas skrev:Kul (pms)-lesning, Erik!
Vil noen av disse syklene bli lagt ut for salg (noensinne)?

Hei :-) Takker, takker:-) ehhh... salg??....skjønte ikke spørsmålet tror jeg

...
Nei, det tror jeg nok ikke... Dette er rimelige prosjekter som jeg koser meg med, og når de er veteraner, er det tilogmed mulig å ha skilter på de uten å måtte gå fra gård og grunn...
Men Nå er det lenge siden siste oppdatering... Men litt har det blitt gjort da:
På Bursdagen min følte jeg et veldig stort ønske om å gjøre litt stas på meg selv, så jeg handlet gaver på nett... Trykte enter på bestillingen fra en butikk i USa Fredag 02.12 på ettermiddagen og på onsdagen etter sto den en på døra med presang til meg:-) Altså ; 5 dager inkl helg
Så jeg fikk:
pakke til meg;-).jpg
Dempere, speedo, turteller, bremsepumpe til forbrems, deler til bensinkraner, pakningsett til motor, overhalingssett til bremser foran og bak. cluch + fjærer osv osv
Så da er mye av det jeg trenger for å komme i gang klart.
Jeg kjøpte 3 cm lenger dempere bak, tipper det blir litt kult med tanke på Tracker stilen:-)
Så har jeg kløvd motoren.. som jeg regnet med, var det litt lurt å ta en titt inni den..
deler.jpg
Det første som møter meg er en låsering fra et stempel som ligger ved primer kjedet...
](./images/smilies/grrr.gif)
Denne lille fjærstål ringen hadde nok litt krøll hvis den kom inn i det kjedet i 8000 tørn!!!!
Foruten litt mer pakningspasta, og litt løse deler var det som forventet... Veiva med lagere så veldig bra ut, Sylindre så bra ut, men de honer jeg uansett.
låsering til motor.jpg
bunnpanne.jpg
Ramma og felger er ferdig sandblåst
sandblåst.jpg
Må si det er deilig å få det helt rent:
sandblåst 2.jpg
Dette viste seg også å være lurt med tanke på sikkerhet.!!! Det kom frem en ganske stygg sprekk i ramma rundt et motorfeste.
sprekk i ramma.jpg
Denne må jeg slipe opp å sveise igjen. men Jeg ga alt det sandblåste et lag med Etch-Primer så det ikke oksiderer eller ruster iløpet av helgen
felger, grunnet.jpg
ramme, grunnet.jpg
PS: Jeg måtte kutte av den enden på ramma jeg laget tidligere... Det ble ikke plass til noe skilt mellom den og hjulet... Så jeg må tenke litt nytt når jeg får satt sammen litt løst... Ser litt lettere hvordan det blir da..

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.