Noen turer i nordlige deler av Belgia og Frankrike fikk jeg til for en god del år siden. Koselige småplasser og en del krigshistorie der.
I sommer har jeg kjørt alle mulige og til dels umulige veger i Telemark, Vestfold, Buskerud og litt inne i Agder-fylkene. Dette har vært en konstant fantastisk opplevelse, et eldorado. Men kartene viser at der fremdeles er mer ukjørt som skal kjøres.
Dalsland østover grensa har jeg også oppdaga de siste to årene. Noen skikkelige heftige svingete og utfordrende strekninger der, bare man vet hvor man skal lete! Anbefales.
Litt kartstudier har gjort at jeg sikter mot en del småveger også med grus opp på Hardangervidda og andre skoglause plasser til neste sesong. Blir sannsynligvis noen ovale helger med Geiranger og strøkene rundt, nedi og oppå der. Kjørt noen ganger før men kan lett gjentas. Så er Atlanterhavsvegen på lista. Den har jeg faktisk aldri kjørt... Med tilhørende spesielle plasser.
Langturen 2012 blir nok nordover, skal prøve å lure noen i klubben med dit og vise spesielt Lofoten hvor jeg delvis kommer fra

Kjørte R66 for to år siden. Absolutt et gedigen opplevelse, selv om noen av de heftigste inntrykkene ikke lå på selve Routen. Anbefales? Absolutt!
Har veldig lyst på Marokko, leie en GS850 og dra ut i ørkenen... Senhøst eller tidlig vår.
Og prøver å trigge flere i klubben til en USA-tur igjen i 2013. Har lyst å bare leie sykkel i Chicago og så sette av 4 uker til en tur rundt de store sjøer. Da blir det en del kjøring i Canada også. Men vanskelig å få kompisene på gli for en såpass stor tur bare med løselig planlegging og å ta tingene på turen mer på sparket. Pingler

Alpene og kanskje en kort tur i Romania for å prøve TransFogaras??? Ikke trygg på at Romania er helt trygt da.
Så mange valg, heldig er man