Beste MC-bilde, avstemning ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: Beste MC-bilde, avstemning ?

Legg inn av ojda »

Hærmegåsa. :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

ojda skrev:Hærmegåsa. :[-X
Ja, egentlig, men til mitt forsvar så hadde jeg begynt på mitt innlegg en halvtime før... Tok bare litt tid å finne alle jeg vill ha med. :-J

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Jeg glemte å legge med en sånn, :lol
Synes det var litt morro at begge kom ut så likt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

ojda skrev:Der kan du se Snikkeren, jeg fikk det til. :=D>
Se der ja. iPad kan brukes til mangt. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Veldig enig i at SheDevil bildet er bra :thumleft
Men ville antakelig blitt enda bedre om det hadde gitt samme fartsfylte preget som dette:
Bilde

Ok, ok... bilde av meg nok en gang, men ikke heng dere opp i det - pliiiiz... :[-o< Se heller på fartsfølelsen som dattera mi fikk til på dette og noen flere bilder da jeg testkjørte nye Tiger 800 (http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;).

SheDevil hadde helt sikkert høyere fart enn hva tilfelle var på bildet ovenfor. Derfor mangler det litt for at bildet når helt opp hos meg. Bortsett fra det så er det et flott og fartsfylt bilde! :thumleft

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg ser det er lagt ut en rekke bilder som har null fotokvalitet og har forferdelig dårlig fototekniske bilder. De passert best for de som er på bildet eller turen og familie og i et familiealbum med ferieminner. Passer i alle fall ikke inn i en fotokonkurranse.

Etter min vurdering og mange års aktiv fotokritikker er uten tvil er disse to noe av de beste. Det gjelder fototeknisk såvel som synlig action, og topp konsentrasjon.

Bilde

Bilde

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Veldig enig i at SheDevil bildet er bra :thumleft
Men ville antakelig blitt enda bedre om det hadde gitt samme fartsfylte preget som dette:
Bilde
Bilde av seg selv og egen datter som har tatt bildet, og så hevder en at det er bedre enn SheDevils fartsfylte bilde ,, hvor en ved siden av at bildet viser fart , øyekontakt såvel som dyp konsentrasjon..snakk om å skryte av seg selv og egen datter... :oh

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Godtvoksen skrev:Jeg ser det er lagt ut en rekke bilder som har null fotokvalitet og har forferdelig dårlig fototekniske bilder. De passert best for de som er på bildet eller turen og familie og i et familiealbum med ferieminner. Passer i alle fall ikke inn i en fotokonkurranse.

Etter min vurdering og mange års aktiv fotokritikker er uten tvil er disse to noe av de beste. Det gjelder fototeknisk såvel som synlig action, og topp konsentrasjon.

Bilde

Bilde
Jeg behøver ikke å være mange års fotokritiker for å skjønne at mine mobilbilder
ikke holder mål, men det er ikke dermed sagt at du sitter på fasiten.

Du kan gjerne si at ett bilde er bra, men spar deg for å kritisere andres amatørbilder
på ett MC forum.
Det kan du gjøre her: http://www.foto.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Enig med Godtvoksen her, foreløpig e de to bldene fra ACR ? de to beste, holder en knapp på det av shedevil

PS Svein har jo et poeng, vi e jo amatører, og i anledning mc-liv, så e det jo mange andre ting som også e med på å avgjøre om et bilde e bra, ikke bare det fototekniske
Sist redigert av jhn den 22 nov 2011, 16:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

For meg handler det ikke om hvorvidt et bilde er fototeknisk bra eller ikke. For meg handler det om hvilke følelser bildet gir meg. :mk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Bilde av seg selv og egen datter som har tatt bildet, og så hevder en at det er bedre enn SheDevils fartsfylte bilde ,, hvor en ved siden av at bildet viser fart , øyekontakt såvel som dyp konsentrasjon..snakk om å skryte av seg selv og egen datter... :oh
Vel, skal ikke kommentere denne kommentaren fra Godtvoksen med annet enn at hun - min datter - har fått til dels overveldende gode kommentarer på dette og flere av sine øvrige fotos fra folk som jobber i media. Og det er hun veldig godt fornøyd med :thumleft Så godt fornøyd at hun som student har fått muligheten til å tjene litt på si med fotograferingen sin. Hva fotokritikere for øvrig mener om bildene hennes tror jeg faktisk ikke hun bryr seg så veldig mye om...
At motivet tilfeldigvis var meg denne gangen får så være.
Hadde min datter tatt bildet fra en annen vinkel ville hun helt sikkert fått fram øyekontakt såvel som konsentrasjon også. Men hun var ikke ute etter å fange de detaljene i dette bildet.

Og til slutt: ser ingen problemer med å skryte av egen dyktig datter. Hun har svært mange gode egenskaper i tillegg til å være en dyktig fotograf. En datter jeg er svært glad i :love

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Snikkeren skrev:For meg handler det ikke om hvorvidt et bilde er fototeknisk bra eller ikke. For meg handler det om hvilke følelser bildet gir meg. :mk
Enig! Hadde dette vært et foto-forum, hadde selvsagt saken vært helt annerledes.
Hvis vi her inne på MCSiden.no, bare skal vurdre bildene ut i fra fototekniske kvaliteter, er det vel ganske få som er kvalifisert til å gjøre slike bedømmelser. :mk

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Her sier Snikkern og Banditmannen det jeg ville fram til med mitt forslag om fellesbildet fra Harestua. Et trivielt bilde uten spesielle fototekniske kvaliteter, godt egnet for familiealbumet.
Men: Det symboliserer og utstråler mye Glede, Trivsel, Frihet, Individualisme, Fellesskap og Kameratskap.

Brukeravatar
Kjelvis
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Legg inn av Kjelvis »

Godtvoksen skrev:Jeg ser det er lagt ut en rekke bilder som har null fotokvalitet og har forferdelig dårlig fototekniske bilder. De passert best for de som er på bildet eller turen og familie og i et familiealbum med ferieminner. Passer i alle fall ikke inn i en fotokonkurranse.
... og det var da voldsomt?

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Banditmannen skrev:
Snikkeren skrev:For meg handler det ikke om hvorvidt et bilde er fototeknisk bra eller ikke. For meg handler det om hvilke følelser bildet gir meg. :mk
Enig! Hadde dette vært et foto-forum, hadde selvsagt saken vært helt annerledes.
Hvis vi her inne på MCSiden.no, bare skal vurdre bildene ut i fra fototekniske kvaliteter, er det vel ganske få som er kvalifisert til å gjøre slike bedømmelser. :mk
Er det følelsene bildet skaper, eller de minner fra turen, aktiviteten el. bildet skaper? Eller følelser for fotograf, slik som AJ - som naturlig nok er svært glad i sin datter. Da snakker vi i alle fall ikke om en avstemming over Beste MC-bilde. Det vil være mange andre og helt urelevante grunner som da avgjør hva en stemmer over, og som blir kåret til MCsidens Beste MC-bilde....

Jeg vil i så fall ikke være med på en slik useriøs kåring, til det er fotokunst for meg for viktig...

Svar