Skinnbukse vs stoff- mangler friksjon mot sykkel

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
bergenser83
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Skinnbukse vs stoff- mangler friksjon mot sykkel

Legg inn av bergenser83 »

takk for flere tips. skal sjekke ut. finnes det noen rimeligere løsninger? jeg sjekket stompgrips på ebay og kommer nok på 5-600 med frakt. jeg trenger ingenting som er tilpasset sykkelen, hjemmelagde løsninger funker fint på brukssykkelen, men ikke ublandet saft som nevnt tidligere i tråden ;)

skal se meg om etter en skinnbukse de neste dagene, om jeg ikke finner får jeg bestille et slikt setetrekk og se meg om etter en luddi løsning for friksjon mot tank.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Jeg har en Rukka Armas tekstildress og på den er det et annet stoff i baken som nesten er gummiert slik at det nesten blir for mye friksjon på et Touratech sete.
Tror nok det finnes mange stoffdresser med friksjon i baken.
Jeg trives best i stoffdress , men hadde jeg hatt en R-sykkel ville jeg nok hatt en skinndress mest for imaget :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Jeg bruker tekstil kun når det er varsla endel regn. Og da kjører jeg penere, så friksjon er ikke noe problem. Foretrekker skinn, og det har jeg gjort spesielt siden SMC kom med en undersøkelse for endel år siden som viste at de som kjørte med skinnbukse, skjelden hadde kompliserte brudd etter ulykker, f.eks. når en bil har kjørt i sida på en mc.
Men nå kjører jeg oftest med en gammel snekkerbukse som sitter som et skudd.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Crinos skrev:En noe klissete løsning, men hell litt ublandet saft på sadelen, så sitter du som støpt :)

Jeg kjører med tøy/tekstil bukser, og sitter som støpt i sadelen. Men det er jo forskjell på ting og tang da..
Solbærsaft i såfall ;e
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Jompa skrev:
Crinos skrev:En noe klissete løsning, men hell litt ublandet saft på sadelen, så sitter du som støpt :)

Jeg kjører med tøy/tekstil bukser, og sitter som støpt i sadelen. Men det er jo forskjell på ting og tang da..
Solbærsaft i såfall ;e

Sukkervann er vel i grunnen godt nok til å ha der bak vil jeg tru, setter ikke så røde merker men fluene vil nok bli ivrige der når aluen skal til pers rundt bålet i etterkant. Verserer ett bilde på nettet av ei noe tykkfallen dame som var full av fluer der bak - DET var ekkelt det :oh :oh :oh ...

Ellers sitter også sugekoppen til GPSen som ett skudd i uker og måneder dersom jeg har hatt en god tyggis eller litt sukker før du fukter koppen og setter den på vinduet... sukker er tingen, i hvert fall dersom noe skal sitte fast...

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Duville skrev:sukker er tingen, i hvert fall dersom noe skal sitte fast...
Gjelder også kiloene på kroppen... :lol

Sjekke min tekstilbukser... Ser ut som de har et litt ruete lag i sete området, for å få bedre grip.
I tillegg har jeg en Corbin gunslinger sadel så jeg sitter ganske stødig.
http://mcsiden.no/gallery/image_page.ph ... &sd=a&st=0" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

bergenser83

jeg kjøpte en slik super grip spray og brukte den på buksebaken. helt super. nå har jeg masser av friksjon

http://www.oag.no/kategori.php?kategori=39" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

bergenser83 skrev:jeg kjøpte en slik super grip spray og brukte den på buksebaken. helt super. nå har jeg masser av friksjon

http://www.oag.no/kategori.php?kategori=39" onclick="window.open(this.href);return false;

Takker for fint tips.
Da har jeg lokalisert forhandler, sjekket varelager og meldt min annkomst.
Tenker jeg sprayer på setet istedetfor på buksa. :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev:
bergenser83 skrev:jeg kjøpte en slik super grip spray og brukte den på buksebaken. helt super. nå har jeg masser av friksjon

Takker for fint tips.
Kjøpte nettopp en ny tekstilbukse av merket Ride North, type "Chrom" fra 24MX.
Kostet 1595,- fraktfritt levert. Ser ut til å være av solid kvalitet, bygd for skandinaviske (regnfulle...) forhold, heter det... Får se om den holder vannet ute, noe produsenten selvfølgelig lover...

til poenget :knegg :
Det flotte med buksa er solid skinnbak. Tror neppe noen vil skli på salen med denne...

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

AJ skrev:
ojda skrev:

Takker for fint tips.
Kjøpte nettopp en ny tekstilbukse av merket Ride North, type "Chrom" fra 24MX.
Kostet 1595,- fraktfritt levert. Ser ut til å være av solid kvalitet, bygd for skandinaviske (regnfulle...) forhold, heter det... Får se om den holder vannet ute, noe produsenten selvfølgelig lover...

til poenget :knegg :
Det flotte med buksa er solid skinnbak. Tror neppe noen vil skli på salen med denne...

Er det bare meg :scratch eller har du et enormt forbruk av bukser A.J. :-k :lol
Synes jeg leser dine meninger om mc-bukser både her og der (eller hen o den som noen sier) ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Er det bare meg :scratch eller har du et enormt forbruk av bukser A.J. :-k :lol
Synes jeg leser dine meninger om mc-bukser både her og der (eller hen o den som noen sier) ;e
Kjører mye og langt, vettu... :knegg
Neida... måtte reklamere på den jeg brukte på PreHøst-turen pga. sømmer som raknet ved lommer og buksebak.
Bestilte en Ride North før jeg visste om jeg fikk en ny på reklamasjonen, noe jeg heldigvis gjorde selv om Posten ikke greide å levere til rett adressat. Så den kom i retur og Sharkspeed, hvor jeg kjøpte den, bekreftet at jeg bare kunne beholde begge.
Ja... :8-[ så da har jeg fire stykker, da... En ALIVE som er nesten tre år gammal og som funker fint fortsatt, en ny ALIVE med rakna sømmer, en enda nyere ALIVE, som virker å være mer solid og endelig denne Ride North buksa, som også virker lovende.
Burde holde i massevis til neste sesong, dette ;e
Og bare for å holde meg sånn noenlunde on-topic; alle er sklisikre... :knegg

bergenser83

tror jeg ville satset på å spraye bukse. ellers blir setet vanskelig å holde rent ved vask...

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Å der var den.
Noenganger blir jeg helt matt over egen effektivittet.
Da venter vi videre på Våren. :mk :-J

Bilde

Svar