Jeg er mere liberal enn Knugen :
SJU ÅR: Daniel og kronprinsesse Victoria har vært sammen i snart sju år, men de får ikke lov til å feire jul sammen.
Foto: Scanpix
Victorias kjæreste utestengt
Ikke velkommen til slottet på julaften.
Johan T. Lindwall, Expressen
Tips en venn på epost Tips på mobil Del på Facebook Skriv ut artikkelen Mindre skrift Vanlig skrift Større skrift
SNART TI ÅR: Emma Pernald og prins Carl Philip har vært sammen i snart ti år.
Foto: Suvad Mrkonjic / Expressen
Heller ikke Carl Philips’ kjæreste Emma Pernald og Madeleines venn Jonas Bergström får komme.
KONSERVATIVE: Kong Carl Gustav og dronning Silvia krever ring på fingeren før det blir kongelig julefeiring.
Foto: Scanpix
KJÆRESTENE: Emma Pernald og Jonas Bergström er heller ikke velkomne til slottet på julaften.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / Scanpix
annonse
- Kongen krever at de skal være forlovet eller gift før de får feire jul sammen, sier en kilde som kjenner forholdene godt.
Victoria og Daniel Westling har vært et par i snart sju år, like lenge som prinsesse Madeleine og Jonas Bergström.
Emma Pernald og Carl Philip feirer snart ti år som par. Men til slottet er kjærestene ikke velkomne - i alle fall ikke på julaften.
Konservativ
Ifølge Expressens kilder er kongen svært konservativ, og krever en ring på fingeren før det blir kongelig julefeiring.
Men kavalerene må sove adskilt fra avkommet. Gjør de ikke det så blir det å sove på armen min. Det tenker jeg de betakker seg for.