Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Snikkeren »

Jompa skrev: Æ har allerede verdens beste elskerinne, hvis ikke hadde vi vel ikke vært gift i 24 år ?
Så du har hatt en på si i 24 år, og det er det som er nøkkelen til et lykkelig ekteskap? ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Snikkeren skrev:
Jompa skrev: Æ har allerede verdens beste elskerinne, hvis ikke hadde vi vel ikke vært gift i 24 år ?
Så du har hatt en på si i 24 år, og det er det som er nøkkelen til et lykkelig ekteskap? ;e
:lol Ja, Det er Gutten sin som har Årna seg ja :knegg Det er nok derfor det er så mye snakk om "Gyllene Tider" :D .

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:
Snikkeren skrev:
:lol Det er Gutten sin som har Årna seg, ja :knegg
Som den hengivne og ansvarlige ektemann Æ e, burde Æ vel ha oppklart "misforståelsen" så fort som mulig.
Men når Æ tenke meg om, e det helt greit for meg å ha rollen som dongsjuang, selv om det bare e inni hauan dokkers. :dontknow
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

24 år står det respekt av. Hun har gjort et godt valg skjønner jeg. :thumleft
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

rogg skrev:24 år står det respekt av. Hun har gjort et godt valg skjønner jeg. :thumleft
Takk for den, Rogg.

Adventstid, æ har ikke fått den rette stemninga enda. Det kan hende at det kommer av at begge ungan e fløtta ut, at TV2 ikke sende "The julekalender", eller at det er litt for lenge til jul enda. Gaven til fruen e ihvertfall i boks.
Må innom forumet flere ganger om dagen, selv om æ vet at hele forumet e i vinterdvale. Et av få lyspunkt e Svolps bildeserie fra i sommer.
Han får hermed ei adventsstjerne fra meg :thumleft
Likeså Bikerdude73 og Iron76 sine blogger. Begge anbefales!

Kaffemaskin interressere meg ikke det aller minste, æ e vel en av de siste i landet som enda koke kaffen i kjele. Evergood må det være.
Ellers har æ fulgt med på debatten om mc-ulykker. Mye gode synspunkter i den tråden, og alltids nokka å ta med seg.

Mens mange forbanne vintern, vente æ på sne. Va en tur i garasjen i kveld og prøvestarta scootern.
97 modell Polaris Ultra Touring. 3-cylindret, vannavkjølt 2-takter med 105 hk. 32 mm belte.
xc 005.jpg
En kald to-takter lage røyk !
xc 015.jpg
De første scooterløypan e allerede åpen, men det e enda for lite sne etter min smak. Har ikke noen sans for å kjøre over stokk og stein.
På den annen side e ikke min scooter heller laga for "deep snow eksperience", den egne seg best på løype eller ihvertfall hård sne.
Æ har forbandt "helvetesmaskina" mange ganger når æ har vært fast i en meter grynsne, uten spade og ingen andre til å hjelpe meg.
Men det e selvsagt glemt når man sitt innpå isen på et fjellvann en perfekt og vindstille dag mens fisken bit og grillen friste med lett
brente pølsebiter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev:
Kaffemaskin interressere meg ikke det aller minste, æ e vel en av de siste i landet som enda koke kaffen i kjele.
Etter å ha lest de siste innleggene i "kaffemaskintråden" trekkes denne påstanden tilbake.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Jompa skrev: Må innom forumet flere ganger om dagen, selv om æ vet at hele forumet e i vinterdvale. Et av få lyspunkt e Svolps bildeserie fra i sommer.
Beklager at æ jobber mye for tiden, og har i tillegg mista litt gnisten når det gjelder å kommentere alt her inne :knegg men det tar sæ nok oppatt.
Skal jo på kontroll med foten på Januar og håper æ da får skrudd ut nån skrua, mulig æ blir sykemeldt ei lita stund i forbindelse med det, da kan det jo hende æ skal stå for halvparten av innlegga innpå her igjen *mas
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Jompa skrev:
rogg skrev:24 år står det respekt av. Hun har gjort et godt valg skjønner jeg. :thumleft
Takk for den, Rogg.

Adventstid, æ har ikke fått den rette stemninga enda. Det kan hende at det kommer av at begge ungan e fløtta ut, at TV2 ikke sende "The julekalender", eller at det er litt for lenge til jul enda. Gaven til fruen e ihvertfall i boks.
Må innom forumet flere ganger om dagen, selv om æ vet at hele forumet e i vinterdvale. Et av få lyspunkt e Svolps bildeserie fra i sommer.

Kaffemaskin interressere meg ikke det aller minste, æ e vel en av de siste i landet som enda koke kaffen i kjele. Evergood må det være.
Ellers har æ fulgt med på debatten om mc-ulykker. Mye gode synspunkter i den tråden, og alltids nokka å ta med seg.

Mens mange forbanne vintern, vente æ på sne. Va en tur i garasjen i kveld og prøvestarta scootern.
97 modell Polaris Ultra Touring. 3-cylindret, vannavkjølt 2-takter med 105 hk. 32 mm belte.
xc 005.jpg
En kald to-takter lage røyk !
xc 015.jpg
De første scooterløypan e allerede åpen, men det e enda for lite sne etter min smak. Har ikke noen sans for å kjøre over stokk og stein.
På den annen side e ikke min scooter heller laga for "deep snow eksperience", den egne seg best på løype eller ihvertfall hård sne.
Æ har forbandt "helvetesmaskina" mange ganger når æ har vært fast i en meter grynsne, uten spade og ingen andre til å hjelpe meg.
Men det e selvsagt glemt når man sitt innpå isen på et fjellvann en perfekt og vindstille dag mens fisken bit og grillen friste med lett
brente pølsebiter.
Er nesten så eg kjenner lukten av brent 2-taktsolje. Herligt :D

Iron76
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Legg inn av Iron76 »

Takk, Jompa, for varme anbefalinger. din blogg var den første jeg leste her på forumet (på grunn av profilbildet ditt :lol ), hadde det veldig gøyt og lo mye gjenom alle sidene. Dessuten var det også bra skrevet og veldig fasinerende lesning (og bilder) :thumleft

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Endelig begynner adventsstemninga og sige inn over meg. Kjerringa og minstejenta, som e 19 år og flyttet hjemmefra i høst, er i full gang med baking. Æ sitt fremfor pc,n. Det e nemlig viktig å la folk utfolde seg i det dem kan best ! :-k
Æ har bestandig ment at "julehus" med hundrevis av lys langs gelender og takrenner og ja.. kor som helst va noe av det harryeste som fantes. Kjerringa har bestandig syntes at julehus var fint, og ungene har selvsagt vært enige med ho om det.

Og som familiens overhode har Æ stått imot presset fra de tre jentene mine i alle år. Men, som alle vet, å styre i mindretall er ikke bare lett. Derfor vet Æ ikke helt ka som gikk av meg da Æ sa meg villig til å inngå et kompromiss i år. Æ gikk med på å pynte hundehuset. Kanskje det va tanken på å ende i kloakken på samme måte som etpar av "verdens store ledere" har gjort de siste åran, som gjorde utslaget. Eller kanskje Æ begynne å bli bløøt.

Vel ihvertfall bar det til Europris på lørdag for å handle lys. Og lys blei det.
xc 018.jpg
For å være helt ærlig, syns Æ sjøl det blei ganske fint. Men det får være en forumhemmelighet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Men Jompa da, du glemte å henge opp lys på toppen rundt hundegjerdet, og rundt døra/porten :[-(
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

MaxTron skrev:Men Jompa da, du glemte å henge opp lys på toppen rundt hundegjerdet, og rundt døra/porten :[-(
Ikke glemt, som æ skriv i teksten over bildet har Æ gått med på et kompromiss.

Og det her skriv Wikipedia :Kompromiss er ei form for semje der dei ulike partane lemper på krava dei opphaveleg hadde.
Ordet er kome til norsk gjennom fransk frå det latinske compromissum.

Så i forhold til det opphavelege kravet fra fruen, e æ godt fornøyd.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Da har jeg kompromisset siden 1975 , omtrent som politikerne.. *mas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Da har jeg kompromisset siden 1975 , omtrent som politikerne.. *mas
Sagt ja og ha i alle år for å få en utsettelse på sånt man er "nødt" te å få gjort ?

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Har nok hatt en tendens til å utsette ting i det lengste...Grasklipping og snømåking,huff... :oh men du verden så
glad en burde være for å KUNNE gjøre det... :thumleft
Kom arbeidslyst og treng deg på,her skal du motstand finne. *mas :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar