Ny lettmc?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

Jeg har en plan om å kjøre lovlig jeg da, maks modifisering er lydpotte 8)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Ny lettmc?

Legg inn av fikse »

JK95 skrev:Jeg har en plan om å kjøre lovlig jeg da, maks modifisering er lydpotte 8)
Tro meg, miniDuke med potte fra LeoVince, er IMHO ikke spesielt pent (originalt er jo skjult, lekkert!), men du hildrane du for en lyd!!! Høres lett ut som de store endunkerne fra KTM! Må rett og slett høres. Jeg hørte utstillingsmodellen som de har på Ride i Bergen. Jeg ble virkelig betatt. At du er mulig å få så mye fin lyd av en 125 hadde jeg ikke trodd var mulig. Strengt tatt får en ikke noe (videre) effektøkning, men registeret blir noe annerledes. Noen liker endringen, noen ikke. Originalt synes jeg ikke Duke-en er noe å skryte av, men den er helt grei. Litt småsint, men litt plink-plonk :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

fikse skrev:
JK95 skrev:Jeg har en plan om å kjøre lovlig jeg da, maks modifisering er lydpotte 8)
Tro meg, miniDuke med potte fra LeoVince, er IMHO ikke spesielt pent (originalt er jo skjult, lekkert!), men du hildrane du for en lyd!!! Høres lett ut som de store endunkerne fra KTM! Må rett og slett høres. Jeg hørte utstillingsmodellen som de har på Ride i Bergen. Jeg ble virkelig betatt. At du er mulig å få så mye fin lyd av en 125 hadde jeg ikke trodd var mulig. Strengt tatt får en ikke noe (videre) effektøkning, men registeret blir noe annerledes. Noen liker endringen, noen ikke. Originalt synes jeg ikke Duke-en er noe å skryte av, men den er helt grei. Litt småsint, men litt plink-plonk :knegg
Enig med du, miniduke skal ha orginal eksos, er jo en helt rå løsning de har brukt der :bananas

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Ny lettmc?

Legg inn av fikse »

JK95 skrev:
fikse skrev:
JK95 skrev:Jeg har en plan om å kjøre lovlig jeg da, maks modifisering er lydpotte 8)
Tro meg, miniDuke med potte fra LeoVince, er IMHO ikke spesielt pent (originalt er jo skjult, lekkert!), men du hildrane du for en lyd!!! Høres lett ut som de store endunkerne fra KTM! Må rett og slett høres. Jeg hørte utstillingsmodellen som de har på Ride i Bergen. Jeg ble virkelig betatt. At du er mulig å få så mye fin lyd av en 125 hadde jeg ikke trodd var mulig. Strengt tatt får en ikke noe (videre) effektøkning, men registeret blir noe annerledes. Noen liker endringen, noen ikke. Originalt synes jeg ikke Duke-en er noe å skryte av, men den er helt grei. Litt småsint, men litt plink-plonk :knegg
Enig med du, miniduke skal ha orginal eksos, er jo en helt rå løsning de har brukt der :bananas
Jepp, jeg digger den eksosløsningen. Lavere tyngdepunkt blir det også av det, og det er aldri feil! Den dagen de (LeoVince eller andre) kommer med skjult eksos til Duke-en, med godlyd, kommer det til å stå på ønskelisten. Helt klart. Den lyden var uforglemmelig!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

Fortsatt ingen som har noen erfaringer med Yamahaen? :scratch

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Pollti »

Trimtape er en fin ting ! Den eneste Cagiva motoren som er i nærheten av yte 34 hk er den som satt i SuperCity og med 7 gear og 34mm Dell Orto forgasser. Med 28 millimeter forgasser ble den påstått å yte 28 hk så det er verdt å lete etter en med 34mm forgasser. Noen sverger til 36mm Mikuni da skal de visst gå veldig bra men den ombyggingen er visst ikke lett ? På begge motorene så er det nok så at en kan slå av noen hester :oh Men 7 gear og 34 mm ble bare levert som fulleffektere til SuperCity og den passer fint inn i Mito ramma.
En 15 hk Mito som er "hjemme trimmet" med modifisert elektronikk og dreving tviler jeg på om yter 22 hk engang men hva en kan forvente seg av toppfart har jeg ikke peiling på. Så har Cagiva bygget Mito Evo 1,2 og 3 motorer og. Etter hva jeg har lest meg til så sverger de fleste til Evo2 motoren for den er visst lettest å få fart i uten at jeg her og nå husker hvorfor :orefk Jeg vil sett etter en 7 gears SuperCity motor med 34 mm DelOrto og ville bare ha brukt Castrol TTS 2T olje på den, da går de brukandes. Naboen brukte Biltema helsynt på sin og den gikk ikke mange km før den havarerte. Nå bytter han motor og går fra 165 ccm sylinderen til 125 ccm sylinderen som det kloke mennesket han er som hører på en fattig fa..n som dro over 40 000 km ut av samme motoren uten havari av hverken veiv eller stempel :janikk :terge Det vikigste er dog at de ikke belastes hardt før kjølevannstempen er nært 60 grader. Etter det kan de godt "pines" og de trenger å pines for å gå godt.
Disse motorene har litt mye PMS og Aprilia bruker motorer bygd over samme lest. Cagiva har sin styrke i ytelse og nykker med det mens Aprilia sine er mere kjørbare og er hardere på stempler og ringer. Alt har sin pris :prop:

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

har ikke så stor sans for cagivaen, sorry altså :mk mer sansynlig at det blir en Duke eller en yzf r125 :bananas

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Pollti »

JK95 skrev:har ikke så stor sans for cagivaen, sorry altså
Ingen som har prøvd å forandre dine valg såvidt jeg kan se ? Noen liker mora og noen dattera. Sånn er det bare. Du har 2 gode kandidater på lista di Mitt "guess": Du lander på KTM. :=D>

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

Ikke umuli, er jo ikke så mange av dem, og jeg er ikke helt den som skal etterligne "alle andre", så en Duke hadde vært yppelig hvis pengene strekker til :knegg

Hayabuuza
Innlegg: 19
Registrert: 07 aug 2011, 16:08
Motorsykkelen din: Snart en Bandit 600S :)
Sted: Ålesund

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Hayabuuza »

Hvis du skal ha naken/streefighter burde du sjekke ut Derbi Mulhacen Cafe, utrolig rå sykkel! Yter fulle 15 hester og! :)

bilde: http://goo.gl/MoHLz" onclick="window.open(this.href);return false;

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

tjaa.... :-k er ikke noen stor fan av akkurat den sykkelen der du, da lener jeg mer mor Duken, synes den er både bedre å se til, og tror den er mer rampete å kjøre også :bananas

Svar