
Street trackeren "Tripster"
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"

-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Street trackeren "Tripster"
Samme her!rogg skrev:venter i spenning på fortsettelsen...

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Street trackeren "Tripster"
Lindrer ikke dette PMS'en litt, så vet ikke jeg hva som må til.
Ser frem til fortsettelsen ja.

Ser frem til fortsettelsen ja.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: Street trackeren "Tripster"
Veldig godt for "PMS"'en min å følge denne tråden! 

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
Re: Street trackeren "Tripster"
Twister skrev:PS: Jeg måtte kutte av den enden på ramma jeg laget tidligere... Det ble ikke plass til noe skilt mellom den og hjulet... Så jeg må tenke litt nytt når jeg får satt sammen litt løst... Ser litt lettere hvordan det blir da..

- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Street trackeren "Tripster"
Som vanlig god lesning, venter på fortsettelsen
Med tanke på den sprekken ved motorfestet hadde det nok vært lurt å få sjekket over hele ramma med Magnetpulver Testing!!
Skulle gjerne ha gjort det for deg hadde du bodd i nærheten, men...

Med tanke på den sprekken ved motorfestet hadde det nok vært lurt å få sjekket over hele ramma med Magnetpulver Testing!!
Skulle gjerne ha gjort det for deg hadde du bodd i nærheten, men...

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"



[quote="pelsen

Puhh, det var godt å høre at det det ikke bare er jeg som lager meg masse mer arbeid enn nødvendig

Takk for ønsket om å hjelpe MaxTron!!MaxTron skrev:Som vanlig god lesning, venter på fortsettelsen![]()
Med tanke på den sprekken ved motorfestet hadde det nok vært lurt å få sjekket over hele ramma med Magnetpulver Testing!!
Skulle gjerne ha gjort det for deg hadde du bodd i nærheten, men...

Jeg satser på et jeg bare sliper opp denne sprekken og Tig`er det sammen igjen..
Leste forresten på nett et sted at disse motorfestene skulle angivelig være med på å redusere vibrasjoner i ramma..? Det ser da velidg massivt ut for mine øyne da...
En forklaring på hvorfor dette har skjedd, er at når jeg demonterte så jeg at det ene av de 2 bakre motorfestene ikke hadde noen bolt!!!, tenkte nom at det ikke gjorde noe siden forrige eier ikke har fått start på den... Men; om det har vært slik mens sykkelen gikk, kan det nok ha blitt mye stress på det siste festet...
](./images/smilies/grrr.gif)
Det syntes for meg som at det er en ganske stor kvalitetsforskjell på sveisingen på Honda rammene og på Yamahaèn.
Jeg kan se steder i sveisene som det er porer i selve sveisestrengen, litt dyp innbrenning på sidene og det ser egentlig litt billig ut noen steder...

Ikke noe jeg er engstelig for rent styrkemessig, når en ser hvor mye sveis og rør det er som holder denne ramma sammen, men litt overraskende iforhold til Hondaen som har stort sett bare pene og rene sveiser...

Samme med motorene, Hondaen virker som har lagt litt mer i fjerne støpekanter, tilpassinger til deksel mot motor osv osv... ???
Er det slik det er gjengs over på disse 30 år gamle japsene at Hondaen er hakket over kvalitetsmessig??
I fare for å støte noen og glede andre har jeg lurt litt på en det er (eller var) slik det er.?

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Street trackeren "Tripster"
Vet ikke om Honda var stort bedre enn andre japsemerker, men min Kawasaki fra 83 har ikke særlig pene sveiser.
Ser ut som den er sveist sammen under en kraftig bakrus. En annen sak jeg har lagt merke til er at nesten alle japsesykler fra 80-tallet
er skeiv i ræva, dvs at fastback, baklys, skjerm nesten aldri står rett over hverandre.
Ellers har jeg inntrykk av at maskinerte deler har god kvalitet, med unntak av gjenger i aluminium som ofte er "sprengt".
Det siste kan vel skyldes den/de som har mekket på syklene mer enn dårlig kvalitet i utgangspunktet ?
Chromen var ihvertfall både tjukkere og mere holdbar før enn nå.
Ser ut som den er sveist sammen under en kraftig bakrus. En annen sak jeg har lagt merke til er at nesten alle japsesykler fra 80-tallet
er skeiv i ræva, dvs at fastback, baklys, skjerm nesten aldri står rett over hverandre.
Ellers har jeg inntrykk av at maskinerte deler har god kvalitet, med unntak av gjenger i aluminium som ofte er "sprengt".
Det siste kan vel skyldes den/de som har mekket på syklene mer enn dårlig kvalitet i utgangspunktet ?
Chromen var ihvertfall både tjukkere og mere holdbar før enn nå.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Kan ikke referere til eldre japsesykler.. Der har jeg NULL kjenskap, men legger opp under det Jompa sa om chrome...
Chrome pre 60-tallet er nesten "skuddsikker". Chrome pre 80-tallet er god og solid.
Dagens chrome... flasser og pipler etter en sesong, eller etter en tur i regnvær og man har glemt å tørke av i etterkant.
Fremhjulet mitt har chrome felgbane og spiler. Felgbanen er eldre enn spilene, men det er spilene som er opprustet og ser ut som om dem hører hjemme på en rat-bike...
Men... nå er jeg ikke så overdådig begeistrert for chrome... Det meste av chrome deler på sykkelen min blir nok lakket/eller byttet ut etter hvert.
Chrome pre 60-tallet er nesten "skuddsikker". Chrome pre 80-tallet er god og solid.
Dagens chrome... flasser og pipler etter en sesong, eller etter en tur i regnvær og man har glemt å tørke av i etterkant.
Fremhjulet mitt har chrome felgbane og spiler. Felgbanen er eldre enn spilene, men det er spilene som er opprustet og ser ut som om dem hører hjemme på en rat-bike...
Men... nå er jeg ikke så overdådig begeistrert for chrome... Det meste av chrome deler på sykkelen min blir nok lakket/eller byttet ut etter hvert.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Mitt inntrykk er også at Honda har vært litt flinkere med finish og alle de småtinga som gjør en ting velbygd, enn konkurrentene. De var også de første som begynte med dataassistert konstruksjon, mot slutten av 70-tallet.
Det førte til bl.a. CBX1000, som de la inn litt kleine grenser (20%) for hva motoren tålte av trimming og juling.
Eldre sykler var mer overdimensjonert, og tålte derfor mer.
Det førte til bl.a. CBX1000, som de la inn litt kleine grenser (20%) for hva motoren tålte av trimming og juling.
Eldre sykler var mer overdimensjonert, og tålte derfor mer.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Jeg tenkte som så at du har vel begrenset med lagringsplass og med den 'gløden' du har for bygging, kunne salg bli nødvendig for å frigjøre plass til nye prosjekter.Twister skrev:Hei :-) Takker, takker:-) ehhh... salg??....skjønte ikke spørsmålet tror jegGielas skrev:Kul (pms)-lesning, Erik!
Vil noen av disse syklene bli lagt ut for salg (noensinne)?...
Nei, det tror jeg nok ikke... Dette er rimelige prosjekter som jeg koser meg med, og når de er veteraner, er det tilogmed mulig å ha skilter på de uten å måtte gå fra gård og grunn...![]()

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Godt nytt år :-)
Gielas; Joda, det er nok litt liten plass til å samle i lang tid, men på en annen side så begrenser jo dette seg rent økonomisk uansett
Denne tiden går da så altfor fort
Skulle likt å ha kommet litt lenger meg prosjektet, men det viktig å ikke forhaste seg slik at det blir stress..
Jeg har iallefall fått gjort klar til å begynne å sette sammen motoren igjen:-)
siden jeg bor alene og er mann, har jeg det privilegiet at jeg råder over oppvaskmaskinen i huset..
Så jeg vasket delene rene i verkstedet, høytrykkspylte de på bensinstasjonen og la dem i oppvaskmaskinen på kjelevask etterpå
( hadde jeg ikke bodd alene fra før, hadde jeg nok raskt blitt det...
)
Gleder meg til å kunne begynne å sette sammen når alt blir like rent som dette;
Jeg har også fått lakket opp blokka så jeg slipper å grise med lakk på skruer osv etter montering
Det eneste er at det var fryktelig masse deler inni denne motoren
litt fler enn jeg tror jeg får plass til igjen
Fikk sveiset opp det motorfestet som var sprukket på ramma, fått et lag sprøytesparkel og slipt ned klar for lakk :-)
Det samme med felgene... De er litt hakkete, men jeg orker ikke å ta alt... ( Drømmer om å få tak i et par eikefelger på sikt.. )
Så da gleder jeg meg til å fortsette med PMS pleien min :-)
Gielas; Joda, det er nok litt liten plass til å samle i lang tid, men på en annen side så begrenser jo dette seg rent økonomisk uansett

Denne tiden går da så altfor fort

Jeg har iallefall fått gjort klar til å begynne å sette sammen motoren igjen:-)
siden jeg bor alene og er mann, har jeg det privilegiet at jeg råder over oppvaskmaskinen i huset..
Så jeg vasket delene rene i verkstedet, høytrykkspylte de på bensinstasjonen og la dem i oppvaskmaskinen på kjelevask etterpå

( hadde jeg ikke bodd alene fra før, hadde jeg nok raskt blitt det...

](./images/smilies/grrr.gif)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Street trackeren "Tripster"
Rengjøring er vel det en bruker mest tid på. Kan ikkje huske å hatt så reine deler. Tror du for plass til alle delene eg, det meste sier seg sjøl. Kjekt att du deler tekst og bilder, lykke til snart er det vår 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39745
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Er bare å :=D> og
for det arbeidet og ikke minst motet til å sette i gang med så omfattende arbeid som dette åpenbart er!
Skal bli skikkelig artig å se Tripster når den er endelig ferdig Twister-fixet

Skal bli skikkelig artig å se Tripster når den er endelig ferdig Twister-fixet

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: Street trackeren "Tripster"
Hm... jeg bor alene og har oppvaskmaskin...
Synd jeg ikke skal spillte noen motorer med det første
Men som vanlig så er dette en kul tråd å fulge! Hjelper godt mot "PMS'en" min

Synd jeg ikke skal spillte noen motorer med det første

Men som vanlig så er dette en kul tråd å fulge! Hjelper godt mot "PMS'en" min

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850