@Ojda: Det er jo i overkant spennende å kjøpe "noe som ikke finnes" da, for en god slump penger
Men jeg tipper du kommer til å få deg et ganske fårete flir om kjeften første gangen du setter deg på den nye Tigern og lar den store tripelen dra deg silkemykt av gårde
Triumphs triple-motorer er virkelig flotte, med vibrasjonsfri gange og dreiemoment og effekt i massevis over nesten hele turtallsregisteret. Det gjør sykkern veldig snill og lettkjørt. 1050 motoren som er i min sykkel er fantastisk, og den nye 800 motoren har også fått veldig gode kritikker
Så med 1200ccm på gang blir det nok "Brukbart" ja
Men vær litt obs på at sykkern kanskje er litt høy, en Tiger er en "stor" sykkel, og har litt høyt tyngdepunkt (?). Det er ikke noe stort problem, en venner seg fort til det .
ojda skrev:Litt mere fakta og tegninger/forklaringer.
Dog på Germansk
Hehe! Jeg fikk fortalt at det var mer info på Tysk, men glemte å lime inn linken.
Men her kommer den. http://www.tigerhome.de/index.php?act=A ... &id=182227" onclick="window.open(this.href);return false;
Når det gjelder uvant vektfordeling, så skal nok det gå bra.
Det blir nok til å ta det ekstra rolig til å begynne med, å vokse sammen med nyvinningen.
Jeg er overbevist om at 1050'n hadde vært stor nok motormessig for meg, men jeg har falt for 19" forhjul og ønsker bedre vindbeskyttelse enn den har. Også følger det med mye annet godis på kjøpet da.
Skulle jeg først legge mye penger i ny sykkel kunne jeg likegodt løpe linen helt ut.
Jeg har kjøpt ny sykkel en gang tidligere, da kjøpte jeg den sykkelen jeg hadde mest lyst på av alt som fantes. Dengang ble det en Yamaha XJR1200. En deilig følelse som varte.
Situasjonen er nøyaktig den samme i dag. Dette er den sykkelen jeg mest lyst på uansett pris, om real life møte og prøvekjøring sier noe annet får jeg heller ta det derfra.
(Noe jeg sterkt betviler)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Er jo ikke så veldig mye høyere enn TDM'en. Med setet på laveste innstilling er det bare 1,5 cm i høydeforskjell.
Da er det spørs hvor bred den er i forhold til TDM'en.
Hmm, lukter jeg en prøvetur kanskje? Må tenke litt på det, vet ikke om jeg har råd til det.
Snikkeren skrev:Er jo ikke så veldig mye høyere enn TDM'en. Med setet på laveste innstilling er det bare 1,5 cm i høydeforskjell.
Da er det spørs hvor bred den er i forhold til TDM'en.
Hmm, lukter jeg en prøvetur kanskje? Må tenke litt på det, vet ikke om jeg har råd til det.
Grav ned Visakortet fort som faan.
Det var der jeg gjorde feilen.
Eller kansje :=D> :=D> :=D>
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Artig med sånne tråder, og nyheter som engasjerer og setter igang følelser hos folk
Og gratulerer til ojda!
Er jo som mange sikkert veit på ingen måte min smak innen sykkel, men det er jo ikke så viktig :-)
Og ett par vinkelgir er jo ingenting å bekymre sæ for vist en har nok POWER så er det jo uansett en grei og driftssikker og ikke minst forholdsvis vedlikeholdsfri løsning.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
MaxTron skrev:
Er jo som mange sikkert veit på ingen måte min smak innen sykkel, men det er jo ikke så viktig :-)
.
Feil! Det er jo akurat det som er viktig.
Nettop det å kunne ha forskjellig smak, og ikke nødvendigvis like samme sykkel hele bunten. Hurra for den lille eller store forskjellen
Nei! er det ikke påtide å legge seg, jobb i morgen å.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
ArcticTiger skrev:@Ojda: Det er jo i overkant spennende å kjøpe "noe som ikke finnes" da, for en god slump penger
Men jeg tipper du kommer til å få deg et ganske fårete flir om kjeften første gangen du setter deg på den nye Tigern og lar den store tripelen dra deg silkemykt av gårde
Triumphs triple-motorer er virkelig flotte, med vibrasjonsfri gange og dreiemoment og effekt i massevis over nesten hele turtallsregisteret. Det gjør sykkern veldig snill og lettkjørt. 1050 motoren som er i min sykkel er fantastisk, og den nye 800 motoren har også fått veldig gode kritikker
Så med 1200ccm på gang blir det nok "Brukbart" ja
Men vær litt obs på at sykkern kanskje er litt høy, en Tiger er en "stor" sykkel, og har litt høyt tyngdepunkt (?). Det er ikke noe stort problem, en venner seg fort til det .
955cc er også slik.
Også må du no ikkje gløme å nevne lyden
Skulle jeg byttet sykkel i dag er dette en av de tre jeg ville sett nærmere på. Med min smak da Kommer muligens et par tilbakemeldinger fra deg når du har rullet på noen mil?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
MaxTron skrev:
Er jo som mange sikkert veit på ingen måte min smak innen sykkel, men det er jo ikke så viktig :-)
.
Feil! Det er jo akurat det som er viktig.
Nettop det å kunne ha forskjellig smak, og ikke nødvendigvis like samme sykkel hele bunten. Hurra for den lille eller store forskjellen
Nei! er det ikke påtide å legge seg, jobb i morgen å.
Skulle hatt en "liker" knapp her så skulle du fått den. Smaken skal være så forskjellig som mulig etter min mening , det er den eneste måten ting ikke blir kjedelig
En annen ting er at vi gjennom et helt liv som regel forandrer vår smak , ofte basert på opparbeiding av erfaring. Selv var jeg hektet på "plastikk raketter" også kalt R-sykler i min første periode som motorsyklist. Så hadde jeg en kort tid som ihugga Harley fan. Nå ser det ut som jeg har fått frelse i Adventuresyklenens mangfoldige egenskaper , måtte det bare vare
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
For de som måtte være interesert i den Tyske faktasiden om EX1200, er den å finne i en Engelsk nedlastbar versjon her. https://rapidshare.com/#!download|384tl ... BACB63|0|0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Fine og nyttige detaljer og finesser (vil kanskje de fleste mene...?) som blinklys som slår seg av automatisk, girindikator og varsel/nødblinker ++ mye mer - ikke minst originalt x-trautstyr (til en noe stiv pris, kanskje... ).
Uansett så sitter jeg med en sterk følelse av at Triumph har laget en vinner
Denne og Tiger 800 kommer helt sikkert til å gjøre solide innhogg i salgsstatistikken kommende sesong
Så får sånne som meg som kjører Tiger 1050 tenke at nettopp denne modellen og forløperne til den la grunnlaget for suksessen
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Må se hva en eventuell introsykkel har med seg av ekstra først.
Sitter og titter litt på H-B kofferter, men det er jo ingen som er klare med bærere så vidt jeg vet. Vil iallefall ha varmehåndtak, styrehåndtaksbeskyttelse, og en koffertløsning og motorbeskyttelse.
Så får se etterhvert.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Busa Trond skrev:Gratulerer med valget igjen. Har du kjørt løpet ut med vesker og alt? Ikke dumt på de årlige smuglerturene
Gleder med til å se på den sykkel Genial.
Det kan se ut til at jeg kommer til ihvertfall velge SW-Motech 35 og 45 + 37 og liter alu topp og sidekofferter,
de orginale blir alt for små (25+37 og 35l toppboks)
Dekktrykkontroll skal jeg ha. Så spørs det vel om jeg ikke kommer til å se til Sw-Moteh
når det gjelder motorbøyler og skidplate. Seter og vindskjerm vil jeg teste ut det orginale før jeg gjør noe med. Da får det være nok, det kommer jo en jul til neste år også.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Triumph-veskene og toppboksen til Tiger 1050'en har ikke rare lastekapasiteten, men de ser forsåvidt bra ut. Kommer til å fortsette å bruke disse når turen krever mindre bagasjekapasitet; handletur på KIWI'n, dagsturer osv.
Standardbagasjeløsningen til Tigder Explo. 1200 ser ut til å være av samme slaget, dvs. ikke spesielt romslige...
På lengre turer kommer jeg fortsatt til å bruke Rev-Pack bag'en på 100 l i kombo med org. sidevesker , evt. tailbag og Bags Connection "GS" tankbak - eller samme kombo med nyinnkjøpt GIVI "Maxia" som rommer 55 l. i stedet for Rev-Pack'en.
GIVI'en skal også få påmontert en lastegrind.
Går alt greit med montering av festeplate og det hele tror jeg GIVI boksen kan bli et godt bagasjealternativ på Tiger.
Når det gjelder Tiger Explorer 1200 vil det garantert komme mange gode løsninger. Utstyrsprodusentene gnir seg i hendene for hver nye MC-'SUV' som slipper på markedet...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.