Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
- du vet: 80-tallets lokomotiv med skuddsikker 130 hk's motor (da tenker jeg på min egen 1988-mod :-) )
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Dette kan fort bli en artig trådLauri skrev:- du vet: 80-tallets lokomotiv med skuddsikker 130 hk's motor (da tenker jeg på min egen 1988-mod :-) )

Hadde en Suzuki GSX 1100 EF, '85 mod. selv (hvor underste delen av kåpa var tatt av..), som min første tungMC i '91. Var en verdig konkurrent til FJ 1100 i hvert fall. Gikk no' voldsomt den derre GSX'en, men veldig 'nervøs' på styringa...
Her er Biker Logg'en min og bilder av sykker'n i første post:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=697" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde masse moro med GSX'en den ene sesongen jeg hadde den

Hadde 122 HK å leke seg med...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Du vet, som newbie på dette forumet (men oldies på vegen) så må man børste litt støv av gamle hester. Vi snakker sportstourer og vi snakker om egen-vedlikehold av sykkel (og ikke slik som i dag: verkstedtime for ett og alt).
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...


Jeg kjørte 1200 Bandit for noen år sida, vakke så verst den heller. Sia har det gått litt nedover med meg, nå ligger jeg gjenomsnittlig på knappe litern

Ser du har både Ural og FJ tråd, voffer ikke samle de i Din Egen Logg under "Bikers Logg"


-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Joda - jeg skal med tid og stunder lage logg. Snublet over dette foraet ved en tilfeldighet i kveld :-) i min søken etter brukerinfo om Kawa 550 Zephyr (en motorsvak, men ok bysykkel og cafe racer-bygg ??)
Har en på hånden og henter den vel i april/mai. Da legges turen fra østlandet over grensen til Sverige, neseretning mot Sundsvall, så E-fyran til Töre, Vittangi, Karesuando, over på finsk side, Kilpisjärvi, ca 160 km på norsk side og hjemme.
Ryggsekk på ryggen, Statoilkort og Visa, ull nærmest kroppen og time etter time i bedagelige 100 km/t. Bra vårstart etter 180 mil på asfalt ..... det er ihvertfall planen
En-hjørning i Narvik: ponny me' pinne i painna
Våkenatt over syk unge, sa da blir det litt sørfings på cyber-space!
Har en på hånden og henter den vel i april/mai. Da legges turen fra østlandet over grensen til Sverige, neseretning mot Sundsvall, så E-fyran til Töre, Vittangi, Karesuando, over på finsk side, Kilpisjärvi, ca 160 km på norsk side og hjemme.
Ryggsekk på ryggen, Statoilkort og Visa, ull nærmest kroppen og time etter time i bedagelige 100 km/t. Bra vårstart etter 180 mil på asfalt ..... det er ihvertfall planen

En-hjørning i Narvik: ponny me' pinne i painna

Våkenatt over syk unge, sa da blir det litt sørfings på cyber-space!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Har bere kjørt FJ1200 en liten tur, men det var nok til at dagen etter så lå cruseren Dragstar 1100 til salg på finn.
Den turen gjorde at eg såg lyset og at sportstouring var veien å gæ
Den turen gjorde at eg såg lyset og at sportstouring var veien å gæ

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
ZZR-Tom skrev:Har bere kjørt FJ1200 en liten tur, men det var nok til at dagen etter så lå cruseren Dragstar 1100 til salg på finn.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Hehe er faktisk 100% sant, 1 månde etter så var Dragstaren solgt og Triumph Sprint ST955i kjøptmekkern skrev:ZZR-Tom skrev:Har bere kjørt FJ1200 en liten tur, men det var nok til at dagen etter så lå cruseren Dragstar 1100 til salg på finn.

Men det skal og seiast at det ikkje var noke gale med Dragstaren, fin lettkjørt sykkel til sitt bruk og som eg ikkje hade hatt noke imot å hatt ståandes som MC nr2.
Men SPORTStouring er så mykje meir meg

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...

Prøvekjørte FJ 1200 for noen år siden.Lurte på å bytte inn Suzukien som jeg hadde (GS1000GLx)
Dette var hos MCsenteret i Kristiansand.
Jeg likte den ikke.Vanskjøtta vibrerende skrap.Ble ingen handel.
Dette var jo en,alle andre kan være kjempegode.




If it ain't broke, I'll break it.
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Har hatt to Fj1100. Den første ble stjålet. Den andre har jeg fremdeles. Har gått ca 200000 km. Eneste som er byttet er det obligatoriske 2 gearet, så nå har den hatt 1200 gearet i 150000 km. skal spare litt på den nå til den blir veteran. Sykkelen har fått salgs forbud av begge barna, så her blir den :-) Den bruker fortsatt ikke olje, er veldig lettstartet og forholdsvis tyst mekanisk. Eneste er at simmeringer i forgaffel går ganske ofte. Bakhjulslagre har også vært et problem, men forseglede SKF lagre løste dette.
Har justert ventiler selv med spesialverktøyet et par ganger. Sykkelen er generellt veldig lett skrudd!!!
For sin tid hadde den veldig gode kjøreegenskaper, og disse står seg brukbart den dag i dag. Eneste som er drastisk bedre nå i dag er bremser.
Har justert ventiler selv med spesialverktøyet et par ganger. Sykkelen er generellt veldig lett skrudd!!!
For sin tid hadde den veldig gode kjøreegenskaper, og disse står seg brukbart den dag i dag. Eneste som er drastisk bedre nå i dag er bremser.
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
- samme erfaring, som etter noen år ble løst med "gummitrekkspill/overtrekk" over gaffelbeina. jeg tror (?) det var vegstøv som bidro til å "knekke" tetningene.FJZZR skrev:
...Eneste er at simmeringer i forgaffel går ganske ofte.
- samme erfaring - og lett match å bytte til lukkede lagerbokser.FJZZR skrev: ... Bakhjulslagre har også vært et problem, men forseglede SKF lagre løste dette.
- og vips bedres dette med stålomspunnede bremseslanger.FJZZR skrev:
Eneste som er drastisk bedre nå i dag er bremser.
Gratulerer med et lokomotiv av en langtursykkel :-)
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Kjøpte en ny FJ 1100 i 1985. Hadde den i tre år og kjørte rundt 60.000 km på den.
Null tull, til og med andre gearet funket på den.
Husker den var veldig god på langtur, massevis av power "den gang".
Det var jo noe av det gromeste som var i 1984/85....en ordentlig "racer" sykkel.
Hmmm.... 1985....minner meg på at jeg muligens begynner å dra på åra
Null tull, til og med andre gearet funket på den.
Husker den var veldig god på langtur, massevis av power "den gang".
Det var jo noe av det gromeste som var i 1984/85....en ordentlig "racer" sykkel.
Hmmm.... 1985....minner meg på at jeg muligens begynner å dra på åra

- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
Var vist inne på tanken på å kjøpe en slik til kona da hun ville ta lappen. Veit ikke om det eksemplaret jeg prøvde var ekstra sliten, men jeg kjente hele ramma ga etter når jeg ga på. Vi gikk for en 96 Banditt den gangen. Tror nok en fjr var en god tursykkel, den var jo også sprek, husker den konkurerte med den første FZR en som kom. Den var jo som poteten, god til alt.
Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
FJR(1300) er nok en god tursykkel, FJ(11/1200) var en god tursykkelBusa Trond skrev:Tror nok en fjr var en god tursykkel, den var jo også sprek, husker den konkurerte med den første FZR en som kom. Den var jo som poteten, god til alt.

Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...
For liten forspenning bak gjør at den setter seg på rumpa ved gasspådrag. Min står på trinn 5 ved solo kjøring. Med passasjer er orginalen i veikeste laget. Vet noen gir max forspenning, skur av stramme enheten og vrir denne tilbake til trinn t
3 og setter den på igjen. Nå kan bakfjæra strammes to trinn til. Det beste er definitivt en Øhlins bak.
Min forgaffel er modifisert av Marco mc i Moss. Bakkeklaring ble noe bedre, samt at den ble mer følsom.
3 og setter den på igjen. Nå kan bakfjæra strammes to trinn til. Det beste er definitivt en Øhlins bak.
Min forgaffel er modifisert av Marco mc i Moss. Bakkeklaring ble noe bedre, samt at den ble mer følsom.