ArcticTiger logger av...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
joo
Motorsykkelen din: '

Re: ArcticTiger goes West.

Legg inn av joo »

Man kan leie det meste av typer sykkel. Liten Tiger eller en sportstourer fra Honda f.eks. Problemet så langt har vært å finne konkrete priser å forholde seg til...
Jeg ser for meg 15-20 dager på veien en sånn tur ;) Man KAN gjøre det kjappere, men vet at man gjerne vil ta det veldig rolig der det er ting å oppleve :D
Noen som vet hvordan det er å leie i USA og dra inn i Canada med leiesykkel? Er der noe sære regler der borte for sånt?

En kompis sier i alle fall at han vil og skal bli med :thumleft For 2012 har vi uansett brukt opp ferieukene på to planlagte turer, Lofoten og kanskje en annen sær tur... Og det er veldig godt å ha skikkelig tid før en sånn reise. Man bør lese seg litt opp så man vet om og velger det som er verdt å få med seg.

Og start fra hytta til Arctic Tiger er det naturlige selvsagt. Da vet vi litt om hva han blogger om når han er der borte :b_c:

Jeg følte meg trygg på vegene i USA på sykkel. Folk kjører veldig forsiktig (tror mange ikke er "gode" sjåfører). Og de er vennlige, en helt annen opplevelse å kjøre i Oslo-gryta.

Og husk; man lever ikke evig, har man lyst på en sånn tur så begynn å legge litt til side hver måned så er plutselig turen finansiert \:D/ \:D/ \:D/
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

ArcticTiger skrev:Billetten fra Oslo til Chicago ligger på ca 5 til 6000 nkr, men jeg aner ikke hva det koster å leie sykkel i USA. Har du noen priseksempler på leiesykkel Crinos?
Fly billetter varierer mye, alt etter som om man reiser i høysesong (dvs våre primære ferie uker om sommeren).

Det å leie sykler varierer ekstremt mye.
Alder på sjåfør, og hvor lenge man har hatt førerkortet teller en del. Det som teller mest er selvsagt hva slags sykkel man skal leie, og hvor lenge man ønsker å leie den. Jeg har selv sett på en tur på Route 66 som varer i 12 dager. Med guide, sykkel(Fullrigger Harley) og forsikring ca 13.000. Denne starter i Los Angeles og ender opp i Sturgis.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Kommer nok aldri til å bli mi greie,men 13.000 i leie for en Harley i 12 dager er det ikke noe å si på !
Og reiser jeg til USA heter sykker`n Harley,det er sikkert !! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

,
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 23:15, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Veldig stilig. :thumleft
Håper dere har hatt en fin julefeiring, selv om man ved slike kvelder får et ekstra stort savn av de man har mistet.
Jeg føler med deg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Føler med dere og gleder meg til vi treffes neste gang !! :thumleft

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Jeg har vist en stor drøm om et år på Mc i Sør Afrika. Godt og varmt hele året, god mat og kjempe natur. Det ser vist ut som du koser deg Over Der som dem sier på Norsk. Kunne jo hvert et alternativ det å reist til Amerika. Jeg, Familien min har vist noen slekninger der, var der en tur ca 1996 - 1997. Søstra til bestefar reiste over der som 14 åring, hun stiftet familie og sønnen gjorde det bra som klesKonge der nede. West Virginia. sikkert noen slektninger vi kan besøke vist vi tar et MC-SIDEN. treff der nede. Hadde vært moro. Ønsker alle dine en riktig god jul og et godt nytt år.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Yngste gutten din har det nok godt på Kvitebjørn, riklig med mat og annart digg har vi sendt ut til riggen i bøtter og spann, sjølv om været har vore en utfordring til tider ;e

Skulle til statene sjølv i feb/mars, men kjøpte meg ei leilighet så eg får kanselere den turen :doh
Men såg på mc utleige og Harlyer fekk en i california for ca 130$(777kr) dagen, husker ikkje om det var fri km og full forsikring. Men når en skal leige så må en sjå ka som følger med, det er gjerne det ekstra som koster.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

I mårra reiser regjeringa,et vennepar og jeg til Sjusjøhytta vi såvidt var innom.. :thumleft
Var innom der en tur i dag,ble enda mer lekkert enn jeg trodde !!
Regner med at det blir et helgetreff der,.Men det er jo god tid,er jo flere som er villig til å være
med å dra lasset......... :mk :moi:

Nil satis nisi optimum !

ArcticTiger

T
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 23:16, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Hvis det blir Vestlandstur på deg neste sesong, og du er i området, så skal du få både kaffe og en plass å sove. Og jeg blir gjerne med deg et stykke på veien. Kanskje ut på Vestkapp en tur?

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger

@
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 23:17, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Hvordan planene er for uke 28 vet jeg ikke enda, men det er bare å gi en lyd når det nærmer seg, så ser vi. :thumleft

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

ArcticTiger skrev:Takk for hilsener og gode tanker, Gutter :notworthy:

@ZZr-Tom: Ja gutten har det bare bra der ute på Kvitebjørn, han trives veldig godt! Og maten har jeg ikke hørt han klage på, hverken kvalitet, kvantitet eller antall retter :knegg
Han meldte i kveld at det værste uværet var over, og at allt hadde godt bra under "Dagmar" :8-[ .
Du får se om du har kommet deg "til hektene" etter leilighetskjøpet i 2013, så blir det kanskje muligheter for USA-mc-tur da :D
Sjokket etter kjøpet blir nok ikkje så voldsomt, men eg må nok gå ned fra 2-3 større turer i året til 1 stor tur, og den blir nok Alpene på MC i 2012 og en eller anna lang weekend tur. Så en skal no ikkje akurat synest så forbandt mykje synd i meg.
Den USA turen som var planlagt hadde nok blit med bil der borte, dei fleste i gjenge hækje æmc lappen :scratch
Men eg og ein anna vurderte å leige sykkel å ta kystveien LA-San Francisco, med dei andre i følge bil.

ArcticTiger

@
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 23:17, redigert 1 gang totalt.

Svar