låste bilen i efta-så skiftet jord og himmel plass

desverre fikk nok kneet all smellen for det virker som det er en kødd som sitter og brenner det med propanbrenner...

Svein2 skrev: Varm tanke og god jul til alle som akkurat nå jobber og sliter for at vi har strøm.
Du er ikke ute med en liten drill og noen dråper diesel langs røttene i høstmørket for å sørge for at der blir mer nedfall vel...AJ skrev: Avtalen med hytteeier er at veden etter nedfallsoppryddingen kommer "vaktmesteren" tilgode
Vindfall-hogst kan være skumle greier vet du AJ, så vær obs og ekstra forsiktig!AJ skrev:Akkurat nå forbereder jeg meg til vedhogst på naboeiendommen - en hytteeiendom vi er "vaktmestre" for - hvor det har rotvelta noen godt voksne grantrær.
Avtalen med hytteeier er at veden etter nedfallsoppryddingen kommer "vaktmesteren" tilgode og dét betyr faktisk at det meste av fyringsveden til neste vinter allerede er på plass
Har gjort dette noen ganger tidligere og kjenner forsiktighetsreglene. Men greit å få påminnelser som detteArcticTiger skrev:Vindfall-hogst kan være skumle greier vet du AJ, så vær obs og ekstra forsiktig!AJ skrev:Akkurat nå forbereder jeg meg til vedhogst på naboeiendommen - en hytteeiendom vi er "vaktmestre" for - hvor det har rotvelta noen godt voksne grantrær.
Avtalen med hytteeier er at veden etter nedfallsoppryddingen kommer "vaktmesteren" tilgode og dét betyr faktisk at det meste av fyringsveden til neste vinter allerede er på plass
Stammer som står i spenn, og røtter som velter når du sager av stammen. Selv en liten stamme i spenn kan ha stor kraft når den "utløses"![]()
Rydd unna kratt ol. først, så du har grei arbeidsplass og retrettmuligheter!