Hva bruker du vinteren til?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av jhn »

Ja, snescooter e artig, men æ har en snescooter fra slutten av 90-tallet, og sittestillingen på den passe min mishandlede kropp særdeles dårlig, så det blir lite "sportslig" kjøring på mæ.
Æ vurdere sterkt å bytte til en mere moderne sak med større avstand fra ræva og ned til føttene, ikke bare 30-40 cm, som det e på den æ har.
Æ e også glad i å gå på ski, men av en eller annen årsak så blir det ikke gått så mye.
Det kan jo komme av at alle æ kjenne e så jævla lat at de ikke kommer å drar mæ ut, de burde skamme sæ :orefk

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Jompa »

Akkurat sånne venna har æ også.................
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Dimzum »

Med ungene har jeg funnet igjen den godt gjemte gleden med å "herje" i snøen. Bare å kle seg godt, finne fram rattkjelke, ski etc, så er man igang! :thumleft
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Svolp »

Busa Trond skrev:Svolp@; Jeg kjeder raua av meg. Ta med deg raua og kom på PMS treffet og kjør litt GoKart. Busa VS Kawa, hadde jo vert moro det. så skulle vi tatt alle med TDM ;e
Hehe..
Hørtes ikke feil ut, kanskje jeg skal ta meg tid til det.. Har glemt helt tid og når så jeg må undersøke litt \:D/
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av gbruaset »

Aner ikke hva jeg skal bruke vinteren til, enig med Svolp, utrolig kjip og tragisk tid. Meeen, det er en god unnskyldning for å se film, og kose seg inne. Samt få trent littegrann. Også skal jeg snart til Tenerife, og da skal jeg leie mc :bananas

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Tommern »

I kveld kjørte jeg sykkelen fra Oslo til Ås.(sør for oslo). Jeg måtte flytte den dit til vinterlagring,siden min garasje skal leies ut. Like utenfor bomringen på mosseveien,er det et lyskryss. Venstrefila går rett frem og høyrefila går inn til en bensinstasjon. Der stilte jeg meg til høyre på rødt lys. Planen var å snike forbi bilene rett frem når det ble grønt. Da fikk jeg en liten skrens på bakhjulet gitt,men ingenting dramatisk. Så det var litt glatt i kveld :scratch . Kom heldigvis trygt frem,og nå hviler den i garasje med batteriet på lading. Ikke ofte man får kjørt på sommerdekk 29 desember :-J
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av pelsen »

Tommern skrev:Ikke ofte man får kjørt på sommerdekk 29 desember :-J
Etter å ha vært ute i saltguffa bør den vaskes så fort som mulig! Saltet gjør at alt bart metall på sykkelen korroderer, så det bør vaskes vekk før det får gjort skade.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Busa Trond »

Svolp skrev:
Busa Trond skrev:Svolp@; Jeg kjeder raua av meg. Ta med deg raua og kom på PMS treffet og kjør litt GoKart. Busa VS Kawa, hadde jo vert moro det. så skulle vi tatt alle med TDM ;e
Hehe..
Hørtes ikke feil ut, kanskje jeg skal ta meg tid til det.. Har glemt helt tid og når så jeg må undersøke litt \:D/
Dette går sikker i boks. Ikke sikker på hvordan det blir men det er jo noen Tiger gutter og vordende Tigere som også burde ha blit med på Karten på lørdagen. Også alle vi andre også da :thumleft

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av mekkern »

blir karting her også.. selv om jeg kjører med passasjer... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av rogg »

Hva bruker man vinteren til......

Mye, når jeg tenker over det. Kan ikke skryte på meg slike PMS denne årstiden.
Jakt fra september og fram til jul. Fast kveld på Smia MC hver torsdag.
Innom MC- venner jevnlig for å planlegge neste sesong. En fest i ny og ned.
Jul med gaver og god mat...planlegging, planlegging....
Furtebua brukes jevnlig, der det båles og kokes kaffe. Smaker på nyinnkjøpt akevitt og gammeldansk. Og drikker opp det gamle for å få plass til det nye...
Har akkurat startet prosessen med å få en gammel snøfres til å virke... Fikk en kastet etter meg her om dagen.
Snart i gang med å ferdigstille ladebua ned i garasjen.
Furtebua skal få inn nye vinduer i januar.
Vi starter med å få i stand resten av kjøkkenet på Smia MC i jan/februar.
Fest på Smia MC 13. januar. Jakttur til Sverige i slutten av januar.
Prøver å få ned bestanden på predatorer her i bygda hver ledig stund. dette foregår fram til april.
Har noen trær bak huset som må ned og gjøres opp. Samt at jeg har liggende 12 kubikk ved å venter på å bli saget opp og kløyvd.
Så har jeg jobben med vakt hver 5. vekka.. og a mor så klart. Hun får nok mest oppmerksomhet :)
To døtre som har gamle biler...og hvem skrur på dem...jo papzen selvfølgelig.
Håper bare vinteren blir så lang at jeg rekker å bli ferdig, slik at det ikke går ut over MC-sesongen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:
Svolp skrev:
Busa Trond skrev:Svolp@; Jeg kjeder raua av meg. Ta med deg raua og kom på PMS treffet og kjør litt GoKart. Busa VS Kawa, hadde jo vert moro det. så skulle vi tatt alle med TDM ;e
Hehe..
Hørtes ikke feil ut, kanskje jeg skal ta meg tid til det.. Har glemt helt tid og når så jeg må undersøke litt \:D/
Dette går sikker i boks. Ikke sikker på hvordan det blir men det er jo noen Tiger gutter og vordende Tigere som også burde ha blit med på Karten på lørdagen. Også alle vi andre også da :thumleft
Vintern er ikke den rette tia å belaste en skrøpelig nakke med tøff belastning.
Skal heller love å ta det igjen med dobbelt innsats til sommeren. :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Lauri »

Koser meg ... vinteren er en herlig tid :-)
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Bringisen »

Vel.....
Jeg monterer stasj på sykkelen.
Jeg står på ski.
Jeg klatrer innendørs.
Jeg planlegger sommeraktiviteter som mc-turer , fisketurer , fjellturer og klatreturer.
Ellers blir det litt for mye sofa........ :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av Mysterion »

stortsett jobbing..helgene går med til ungepass.
ellers så er jeg "musikker" og for tiden er det litt jobbing mot noen festivaler og div som kommer utover. jobber med ting til ny skive og sånnt...
og veldig mye av tiden går til mc titting på nettet i div former...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av ArcticTiger »

For meg så er vintern helt og holdent "Waisted Time". Bortkasta tid, bortkasta arbeid, unødvendig slit, ei evig venting, sløsing med ressurser.
Det eneste positive med vintern er at det ikke er insekter, ekle krypdyr og orm her da :lol

Svar