KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

:knegg Er nok en gutt på vei. Klarer bare å lage slike jeg.
Har ikke brukt baiken på noen dager. Likesågreit egentlig. Det blåser litt for mye til at det vil være særlig komfortabelt... Over Sotrabroen hin dagen blåste det så kraftig sideveis at viskerne på bilen løftet seg ut fra ruten, og dørpakningen blafret flah-flah-flah :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Legg inn av andersen »

Holy shiiiiiiiiiiiiiiiiiat.

Jeg liker denne lyden. Og blar lett opp penger om dette er noe man kan få tak i.

[youtube]<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/embed/J5wFZ9IXtr ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/embed/J5wFZ9IXtro" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=J5wFZ9IXtro" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen tanker?
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Vet ikke annet enn at jeg har hørt Duke-en med LeoVince-anlegget. Montert på demo-modellen de har hos Ride. Den var sjokkerende fin lyd i. Minnet overhodet ikke om en 125! Kunne fint vært en 3-500cc. Litt mye lyd for hverdagskjøring, men så sto den uten DB-killeren på. Lyden var bare helt uforglemmelig. Noe helt annet enn den originale. Eneste jeg personlig ikke liker med både den du viser til og LeoVince-en, er plasseringen. Digger den originale, som er fullstendig skjult :D

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Hvis det bare er for å få mer lyd blir det vel litt bortkastede penger å kjøpe nytt eksosanlegg :scratch
Nå sitter jeg vel og kaster stein i glasshuset, men Akro-anlegget på RC8Ren er der for at den skal virke bedre, lyden er mye mer enn det som er greit.
Det er litt tøft med ting som virker bra uten å bråke 8)

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Forskjell på "bedre" og "mer"... :sorry :knegg
Det LeoVince-anlegget jeg hørte på, var iallfall både høyere og adskillig bedre. Med DB-killer burde det fremdeles være fin lyd, men uten nivået. Original-anlegget lager igrunnen ikke noe spesielt fin lyd. Intet gærnt med den heller. Men i mine øyne fordelen at anlegget er skjult inn i svingarmen. Rett og slett litt sexy :lol

Brukeravatar
fikse

KTM Duke 200 test

Legg inn av fikse »

http://www.youtube.com/watch?v=AWsUTs_YSFk" onclick="window.open(this.href);return false;

200cc. Hører at her er det mer pulver i.f.t. 125-en ja.. :-)

Brukeravatar
andersen

Legg inn av andersen »

Kom over et sted på nettet som selger ALLE orginaldelene til Duke 125 stykkvis.

http://shop.jimaimracing.co.uk/acatalog ... _2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De ligger i England, og ser ikke ut til å sende utenlands. Noen andre som har kommet over lignende steder, som sender til Norge?

Samt tredjeparts-deler?
--

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

andersen skrev:Kom over et sted på nettet som selger ALLE orginaldelene til Duke 125 stykkvis.

http://shop.jimaimracing.co.uk/acatalog ... _2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De ligger i England, og ser ikke ut til å sende utenlands. Noen andre som har kommet over lignende steder, som sender til Norge?

Samt tredjeparts-deler?
Kan hende Jim Aim sender til Norge:
Les mer her:
http://shop.jimaimracing.co.uk/acatalog/info.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jim Aim Motorcycles Ltd skrev:We accept debit and credit card payment from most UK-based card types. If you are shopping from Overseas then please contact us for delivery and payment options.

Brukeravatar
andersen

Legg inn av andersen »

Sant nok! Ser ut som de sender utenlands likevel, bare at de må finne ut av frakt manuelt.

Fant også dette:
Scorpion Exhaust:

http://www.scorpion-exhausts.com/produc ... autoid=872" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen effektøkning, kun lyd. Har uttagbar lyddemper for å velge lydinstilling. Er slip-on. Koster 2700,- + mva + frakt

Ikke funnet noen video eller lydopptak.
--

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

fikse skrev::knegg .... og dørpakningen blafret flah-flah-flah :lol
Jøss ! Åssen bil har du ? Til og med i Eskroten så blaffrer ikke dørpakningene. Hva som skjer når døra blåser av tør jeg ikke stå inne for. :knegg

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Pollti skrev:
fikse skrev::knegg .... og dørpakningen blafret flah-flah-flah :lol
Jøss ! Åssen bil har du ? Til og med i Eskroten så blaffrer ikke dørpakningene. Hva som skjer når døra blåser av tør jeg ikke stå inne for. :knegg
`04 Vectra C. 1.75 tonn panzerstahl. Dobbelt sett pakninger. Intet gærnt med bilen, bare været :prop: . Men når en får 20m/s inn sideveis (med antakelig noget mer i kastene) så vil jeg tro det meste blafrer :knegg
Nu er det rolig dah. Men idag er det tilstanden min som begrenser en smule... :b_c: 8) :notlistening

Pollti

Legg inn av Pollti »

He he. Panzerstahl er oppskrytt. Jeg har 1165 kg med Facist Bil fra litt lengre syd i lende. Det pussige med den er at dørlista i venstre døra "alltid" flaggerer fritt uansett hvor lenge den har vært på verksted for å få det fikset. Hører aldri noe men det irriterer meg litt at jeg ser lista tyte ut litt. Sist så heiv jeg mekanikeren ut av dør åpninga og gjorde jobben selv. Så gikk det 2 uker og lista tøyt ut mellom karm og dør igjen.... Ikke særlig vellykket for å si det sånn... Til neste helg så settes bilen inn hos Bjelde i Bergen og de har lovet å løse dette visuelle "problemet". Jeg leser BT og HG turner rundt i gjørme og gytje bad....

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Litt sjarm har vel alle biler :D Åssen gikk det mekanikern du pelma ut?
Slik kjærre så du har, der følger det vel med et par ruller facist-tape (aka McGyver tape) for å fikse slikt småplukk? Ta en titt i bagasjerommet, på "venstre-sia", om du forstår :bandana :-$ Det eller en tube Sikaflex ordner mye rart :D
Tenker du på det som skjer i Trondheim? Gufne greier. Glad jeg har hus som står på fjell!

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tenking overlater jeg til hesten fordi den har så mye større hode enn mitt så da er den sikkert mye klokere enn det jeg er ? Mekanikeren gikk det bra med. Irritasjonsmomenet er jo at det tyter litt list ut i bakkant av venstre fordør fremdeles. Og igjen. Et uløselig problem ser det ut til på Mussolinini Kjærra ? Men Bjelde i Bergen løser det sier de ,på garanti til og med :-k Hadde hele fronten falt av så hadde jeg irritert meg mye mindre over det enn over litt dør list som er hard ball og nekter å være der hvor en spagetti designer sier den skal være. :(

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg trukke Hesten er så smart som du trur Pollti :[-( Iaffal må han ha gjort noe ånnkli domt engang i tida, siden han er så lang i maska...

Svar