Så er det atter et nytt år og en ny sesong står for døren.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: Så er det atter et nytt år og en ny sesong står for døre

Legg inn av ArcticTiger »

@kz1300: :vs Et greit kompromis med Fruen må da være at hu tar seg en liten svingom med Chevyn :thumleft , og du en langtur på den nye 1200 Tigern :knegg ?
Ingen grunn til å nøde noen til å sitte bakpå, hvis de ikke liker det, og å kjøre aleine på Sykkern er da det beste :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev: [...] og å kjøre aleine på Sykkern er da det beste :D
Vel... er ofte hyggelig med selskap på turen,da. Synes i hvert fall jeg... :-)
Men noen turer egner seg helt klart best uten passasjer :knegg

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0g8PwWX05xY[/video]
AJ skrev: Men noen turer egner seg helt klart best uten passasjer :knegg
Mener du slike turer?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

:scratch Æ trur jo han mente litt inspirert kjøring, ikke sånn typisk rolig søndagstur :-J

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

kz1300 skrev:Jeg må innrømme at jeg er i kjøp ny sykkel modus, sikler veldig på Tiger 1200 men har ikke helt bestemt meg ennå. Er fremdeles i hvor mye kan jeg få brukt sykkelen tankegang. Ble ikke så veldig mange milene i 2011, men har store forhåpninger for 2012. Mitt problem er at jeg ikke får med fruen på mc tur, hun liker det ikke. Samtidig har jeg en Corvette 1994 modell som også skal luftes og brukes på sommeren.
Står ofte og tenker mc tur idag eller en Corvette tur. Så trenger litt mere tankegang før jeg bestemmer meg.
Rart med disse fruene , jeg traff min fru for over 20 år siden og forholdet våres utviklet seg på treff og MC ferier , vi er gift ennå. Men det merkelige er at hun nå ikke liker så godt å kjøre sykkel lenger og i følge henne har det ingen ting å si hvilken sykkel eller hvor rolig jeg kjører , hun har bare ikke tålvmodighet til å sitte der bak.
Hun sier også at hun gjerne vil at jeg beholder hobbyen fordi hun ser at det gir meg så mye.
Jeg har sagt at hun kan kaste seg på og ta lappen selv men foreløpig avventer hun.
På den andre siden er det egentlig greit bortsett fra at det begrenser litt mulighetene for de ekstra lange ferieturene ennå.
Totalt sett så hindrer dette meg ikke i å handle nye sykler men det påvirker litt valget av sykkel , som f.eks da jeg byttet inn min forrige R1200GS 2006 i en ny F800GS 2011.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev::scratch Æ trur jo han mente litt inspirert kjøring, ikke sånn typisk rolig søndagstur :-J
Vis oss da vel :mk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Bringisen skrev:
jhn skrev::scratch Æ trur jo han mente litt inspirert kjøring, ikke sånn typisk rolig søndagstur :-J
Her er det vel like greit at det ikke er noen bakpå :roll :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ViwaepHyPxY[/video]

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev:
Bringisen skrev:
Her er det vel like greit at det ikke er noen bakpå :roll :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ViwaepHyPxY[/video]
Joda , men det er vel ingen av oss som driver slik kjøring , er det vel :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
Mener du slike turer?
[TaSK]
jhn skrev: :scratch Æ trur jo han mente litt inspirert kjøring, ikke sånn typisk rolig søndagstur :-J
:knegg
Vi kan gjerne si det sånn. Virker som en litt over middels rolig søndagstur på meg, dette... ;-)
Får faktisk fram gode minner fra fjoråets PreHøst-tur... :skriver \:D/

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:
tagesk skrev:
Mener du slike turer?
[TaSK]
jhn skrev: :scratch Æ trur jo han mente litt inspirert kjøring, ikke sånn typisk rolig søndagstur :-J
:knegg
Vi kan gjerne si det sånn. Virker som en litt over middels rolig søndagstur på meg, dette... ;-)
Får faktisk fram gode minner fra fjoråets PreHøst-tur... :skriver \:D/
Så du mener vi var på søndagstur på PreHøstTuren? :terge
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:
Så du mener vi var på søndagstur på PreHøstTuren? :terge
Kanskje ikke akkurat ;-)
Men det ser ikke ut som at tagesk var ute på noen vanlig søndagstur på video'en han la ut heller, da... ;e

Svar