Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha fått!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha fått!

Legg inn av Lauri »

For de av oss som hater pålegg (ost, pølse eller politi) - og det er visstnok mange :orefk

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32071474" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av AJ »

Skumle greier dette, tror jeg... :sk?
Blir man likevel stoppet og treffer på en med peil kan det fort ende med at man sitter igjen bare med vippeplata uten skilt... og med anmeldelse og bot, pluss pålegg om å fjerne plata og visning hos tilsynet osv. osv.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Intruder »

Ser at den skiltoppheveren kan spare en for mange penger og bekymringer.. :lol
:-k Når pollti oppdager den kan det nok bli litt utlegg og bekymringer lell.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Svolp »

Jeg undersøkte dette for en tid tilbake og forstod jeg det rett var det litt som radarvarsler. Lovlig og eie men ulovlig og bruke! Tolk det som du vil men jeg gambler ikke med dette. Blir du stoppa i teknisk kontroll klarer de nok og ta skiltet ditt slik at du må vise sykkel.. Bry nok spørre du meg selv om det til tider hadde passet meg godt :moi:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av mekkern »

hvis dette skal ha noe for seg så må en jo prøve å stikke av fra kontroll og det er ikke bare-bare:
http://www.google.no/#hl=no&sa=X&ei=p5k ... 80&bih=681" onclick="window.open(this.href);return false;
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Lauri »

Sukk - og jeg da, som tenkte jeg skulle spandere en på alle de som hater myndighetenes kontroll. Gitt representativitet så var ikke det noen lur idé!!

- godt å høre likevel at lovlydigheten er med i toppkofferten! :punch
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av mekkern »

njaei....
kan ikke si jeg alltid er nøye på farta men har beholdt lappen i 32 år så satser på flaksen litt til.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Intruder »

Jeg og regjeringen skravla oss til ei bot etter å ha passert en fotoboks på Hadeland.. :redface
Ellers tar jeg det coolt og kjører for å kose meg,ikke for å kjøre fort og passere flest mulig andre... :scratch
Men det er meg,alle andre kan gjøre som de vil for meg !! :mc7 :mc1 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Crinos »

AJ skrev:Skumle greier dette, tror jeg... :sk?
Blir man likevel stoppet og treffer på en med peil kan det fort ende med at man sitter igjen bare med vippeplata uten skilt... og med anmeldelse og bot, pluss pålegg om å fjerne plata og visning hos tilsynet osv. osv.
Jeg ville faktisk talt tro at dette er lovlig å ha montert, men ULOVLIG å benytte seg av mens den er i drift.
Det er ingen regler som sier at kjennemerker må være klare og tydelige annet enn på offentlig vei.

Dvs, parkerer jeg i innkjørselen til en kamerat, har jeg muligheten til å skjule skiltet mens jeg er inne...

Joda... hårtynt argument... Men...

Det letteste er nok å heller kjøre i fra P.. Eh.. mener, å holde seg til fartsgrensene! :)

BTW: Holdt på å kjøpe skiltflipper til bilen en gang... Tanken var da å ha regnummer på den ene siden og Z3M på den andre. Men kom aldri så langt at jeg bestilte! (mye fordi jeg betvilte lovligheten) hehe...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Lauri »

Nå skal man generelt ta seg i akt for å forlede medmc'ister til å begå lovbrudd eller på annen måte komme i klammeriet med lovens håndhevere ....

Man skal ikke være langtkommende rakettforsker for å gjette seg til at denne innretningen (og formålet med denne) er klart i strid med loven ... så jeg beklager hvis noen har latt seg forlede til å bestille plata, ... men det hadde jo unektelig vært kullekult :knegg

Skilt på motorvogn er å forstå som et offentlig dokument, som skal være lesbart, synbart og til enhver tid tilgjengelig. Kjøretøyforskriftene kapittel 39 har en haug av bestemmelser om innfesting og lesbarhet http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-1994 ... .html#30-4" onclick="window.open(this.href);return false;

- så gidder vi ikke å ta diskusjonen om straffegebyr eller evt. sjansen for å bli tatt :\m/:
- og ikke gidder vi å ta diskusjonen om de som har plassert skiltet bak, på venstre side av sykkelen - selvom det er noe nær et must på en ratbike Harley og en café-racer.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av AJ »

Lauri skrev:- så gidder vi ikke å ta diskusjonen om straffegebyr eller evt. sjansen for å bli tatt :\m/:
- og ikke gidder vi å ta diskusjonen om de som har plassert skiltet bak, på venstre side av sykkelen - selvom det er noe nær et must på en ratbike Harley og en café-racer.
- også gidder vi vel heller ikke ta diskusjonen om mini-skilt. Mangfe lovehåndhevere er visst veldig opphengt i disse... Skjer årlig utenfor store og kjente samlingssteder som Tyrigrava, bl.annet, at en og annen medmc'ist blir kvitt miniskiltet sitt med god hjelp av disse håndheverne...
Så kom ikke her og si at størrelsen ikke betyr noe :[-X

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Intruder »

Går og sikler litt på en 1997 Harley Davidson 1200 gått 11000 km , det ville vært etterpåjulegave for meg :thumleft
Tror sikkert denne er stor nok og et ypperlig valg for meg,i mitt tilfelle er det ikke på noe område størrelsen det kommer an på..
:mc7 :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Lauri »

Men ... det vi kunne summe litt omkring var cafe racere, egenbygde seter, m-bars, skilt på siden, bakoverflyttede fotpinner, uorginale fartsmålere etc. .... alt i lys av kjøretøyforskriftene.

Jeg har kommet langt i planleggingen av en cafe racer, har laget meg mal av cafe-racersete, er i handling av senket styre, fotpinner etc. Og når jeg til sommeren blir stoppet, da kommer jeg ikke til å grine fordi jeg vet at hele dri.... er ulovlig :orefk Så her er det om å gjøre å smile så lenge man kan. Det finnes sikkert noen hobbystatistikere her inne som kan si noe om sannsynligheten for å bli stoppet :moi:
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av mekkern »

Hvis du ikke har forandret på bærende del-ramme/bakramme/forstilling,eller byttet motor så er det bare å ha skiltet synlig fra div vinkler og lysene E-merket(eventuelt SAE) som beskrevet i:
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... -0918.html
og
http://www.vegvesen.no/_attachment/62009/binary/15350

Også MÅ det ikke bråke for jævlig.. :-J

Men å dempe en endunker på god måte uten å miste effekten er litt gææ... skal jo helst se ut litt også-ikke søppelbøtte størrelse.. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Etterpå-julegave til de som ikke fått det de skulle ha f

Legg inn av Lauri »

Sjiå dier ja ... de' hierann va' eit tsjøle vekkti' dåkumeinnt! Viel'n Dank'! :skriver
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Svar