Beistet - Hayabusa GSX1300RZ 2003

KåTe-M - KTM SMC690R 2015

Førstesykkelen:
SuziQ har siden 2009 vært min trofaste jernhest (Solgt 2013). Hun er av rasen Suzuki, og er en førstegenerasjons fullkåpe SV650S. Har fått gjort en del modifikasjoner på henne de årene jeg har hatt henne og hun begynner etterhvert å bli sånn som jeg vil ha henne (bortsett fra litt lite effekt etter min smak). Burde sikkert laget denne loggen da jeg først kjøpte henne, men bedre sent enn aldri!
Her et bilde av frøkna i de franske alpene på en tur ned til middelhavet sommeren 2011.
En liten smørbrødliste av ting som er gjort:
-Fjernet det meste av klistermerker på ramme og plast
-Montert sotet vindskjerm
-Byttet ut alle pærene i instrumentpanelet til LED
-Miniblinklys foran i LED (med relé for normal hastighet på blinkingen)
-Bakskjermen med skiltlys og blinklys er fjernet og sotet LED-baklys med integrert blinklys er montert. Undertray i 1.1mm syrefast som ble kuttet ut etter mal. Det viser seg at skiltet, som nå har bolter med skiltlys i, fungerer utmerket som bakskjerm. Hvem hadde trodd?
-R6 rulle for kortere vandring på gassen er montert (beste 100lappen jeg har brukt på sykkelen).
-Powerbronze ego-sete med hurtigkobling
-K&N luftfilter og oljefilter
-Laser eksos, korta til 12tommer.
-Tenningsretardasjonen på de første girene er fjernet (TRE). Her merket jeg dog ingen forskjell og tror slike modifikasjoner på så små sykler bare bidrar til fantomhester. Var egentlig mest for moro skyld, men greit å finne ut av.
-D.I.D XMVZ forsterket Gullkjede (har også gullbolter på bakdrevet). Klinket.
-15-47 Dreving som gir 221,5kmt på 10500rpm (gearingcommander.com). Teoretisk toppfart med 15-44, som er orginaldrevngen, er 236.6kmt på 10500rpm, men selv så jeg aldri noe særlig mer enn ca 210kmt på min.. Ergo, både bedre akselrasjon og toppfart omdrevet (for ikke å snakke om høyere morofaktor på lave gir).
-SHINDENGEN FH012AA regulator og omformer (R/R). Koblet utenom det orginale ledningsnettet med tykkere ledninger. De originale SCR regulatorene på disse ryker fort så det er lurt å bytte til MOSFET regulator for å slippe problemene dette kan medføre. Selv hadde jeg flaks, den takket for seg rett etter en europatur på 666mil og den sluttet bare å gi ut volt (i værste fall grilles ledningsnett mm).
-SCOTTOILER (dreide tre små hull under svingarmen for å holde oljeledningen så denne synes så å si ikke)
-USB-lader og batteri indikator under setet (praktisk på langturer)
-Progressive fjærer foran (fra Progressive suspension), 13w olje
-ZX6R 636 bakdemper (batterikasse shimset ned 50mm), fulljusterbar og dog bones som gir ca 30mm heving
-GALFER stålomspunnede bremseslanger foran og bak
-EBC RACING bremseskiver foran
-EBC Sintered bremseklosser foran og bak
-CNC justerbare hendler (sort/rød)
-CNC oljepåfyllingslokk (rødt) for lock wiring
Ellers har hun bagster og tanktrekk i skinn, bremsereservoarsokk for 'ræser looken' (forfengelig vett) og bobbins for depotstøttene.
Sikkert noe jeg har glemt så får oppdatere listen etter hvert.
Noen flere bilder av frøkna, litt fra turer og noe fra modifikasjoner som er gjort som er gjort.