Hos Tryg uten bonus ville det koste ca 25000.- i året, og det på en sykkel som kostet 56000.- ny. Et av problemene med Tryg er at de ser at det står GT, og da er de en verstingsykkel.
Du kan være trygg på at hos Tryg blir du flådd som motorsyklist.

Hvorfor i alle verdner gjelder dette kun for HDer ? Ville tro at det er like enkelt om ikke lettere å løfte en liten og grei R sykkel opp på en henger fremfor en stor og tung Harley? Og så vidt jeg kjenner til, så har de fleste forsikringselskap reduksjon om man parkerer innadørs på hjemme adressen.Bilsport & MC skrev:Kjøretøyet skal være låst med to adskilte, godkjente låser, dvs en styrelås og en FG-godkjent bøyle- eller bremseskivelås (http://fg.fnh.no/" onclick="window.open(this.href);return false;). Dersom motorsykkelen er av merket Harley Davidson skal den om natten låses inn i hus eller bygning (det kreves fire vegger, tak og låst dør, for eksempel garasje eller kjeller) når den befinner seg på hjemmeadressen.
Siden jeg byttet MC, så har tallet i midten endret seg.Onsløv skrev:Byttet fra tryg til frende nå....
Reduksjon på 5000,- på bil, mc og ATV.
De nye beløpene er vel rundt 5500, 3500 og 440,-
70% full kasko på begge førstnevnte, kun ansvar på sistnevnte.
Er jo spørs kor stor prisforskjell det er på ansvar og delkasko, og så ka sykkelen er verdt og ka egenandelen er. Her eg bur så ville eg ikkje ha valgt delkasko vist den var mykje dyrare, er liten/minimal kjangs for hærværk eller tjuveri og vist det skulle ha skjedd så veit eg kor dei burIrongirl skrev:Hmmmm.... Bil og MC høres ut som ett selskap jeg bør sjekke ut når jeg skal tegne forsikring på sykkelen min.
Bare veeeeeldig irriterende at de skal kreve mer penger av meg fordi jeg ikke er over 23 enda![]()
Jeg har bilen min på Gjensidige nå og betaler 450kr i måneden med 60%. Tror nok det blir å sette sykkelen på Mysterio her inne. Så det blir billigere. Men får ikke bestemt meg for om jeg skal bare ha ansvar eller delkasko. Er jo en gammel, litt sliten sykkel. CBR 600 F2... Hva mener dere?
Jeg hadde tatt ansvar, og satt den på deg selv. Liten sjanse for at noen stjeler den, og ved velt tar du den ikke på forsikringen da det som regel blir dyrere + bonustapZZR-Tom skrev:Er jo spørs kor stor prisforskjell det er på ansvar og delkasko, og så ka sykkelen er verdt og ka egenandelen er. Her eg bur så ville eg ikkje ha valgt delkasko vist den var mykje dyrare, er liten/minimal kjangs for hærværk eller tjuveri og vist det skulle ha skjedd så veit eg kor dei burIrongirl skrev:Hmmmm.... Bil og MC høres ut som ett selskap jeg bør sjekke ut når jeg skal tegne forsikring på sykkelen min.
Bare veeeeeldig irriterende at de skal kreve mer penger av meg fordi jeg ikke er over 23 enda![]()
Jeg har bilen min på Gjensidige nå og betaler 450kr i måneden med 60%. Tror nok det blir å sette sykkelen på Mysterio her inne. Så det blir billigere. Men får ikke bestemt meg for om jeg skal bare ha ansvar eller delkasko. Er jo en gammel, litt sliten sykkel. CBR 600 F2... Hva mener dere?![]()
Bran er jo en liten fare men ikkje stor nok.
Hade eg budd i byer og liknandes så hade eg nok vurdert delkasko, men då kjem det igjen på ka sykkelen er verdt i forhold til prisen avforsikringa og egenandelen.
For eksempel, vist sykkelen har en verdi på 20 000kr, delkaskoen koster 2000kr(10% av sykkelens verdi) oppå ansvar og egenandel på 4000kr(20% av sykkelens verdi) så er det nok ikkje verdt det.
Delkasko dekker vel ikkje velt? må vel ha fullkasko då?Northman skrev:Jeg hadde tatt ansvar, og satt den på deg selv. Liten sjanse for at noen stjeler den, og ved velt tar du den ikke på forsikringen da det som regel blir dyrere + bonustapZZR-Tom skrev:Er jo spørs kor stor prisforskjell det er på ansvar og delkasko, og så ka sykkelen er verdt og ka egenandelen er. Her eg bur så ville eg ikkje ha valgt delkasko vist den var mykje dyrare, er liten/minimal kjangs for hærværk eller tjuveri og vist det skulle ha skjedd så veit eg kor dei burIrongirl skrev:Hmmmm.... Bil og MC høres ut som ett selskap jeg bør sjekke ut når jeg skal tegne forsikring på sykkelen min.
Jeg har bilen min på Gjensidige nå og betaler 450kr i måneden med 60%. Tror nok det blir å sette sykkelen på Mysterio her inne. Så det blir billigere. Men får ikke bestemt meg for om jeg skal bare ha ansvar eller delkasko. Er jo en gammel, litt sliten sykkel. CBR 600 F2... Hva mener dere?![]()
Bran er jo en liten fare men ikkje stor nok.
Hade eg budd i byer og liknandes så hade eg nok vurdert delkasko, men då kjem det igjen på ka sykkelen er verdt i forhold til prisen avforsikringa og egenandelen.
For eksempel, vist sykkelen har en verdi på 20 000kr, delkaskoen koster 2000kr(10% av sykkelens verdi) oppå ansvar og egenandel på 4000kr(20% av sykkelens verdi) så er det nok ikkje verdt det.
Lykke til! :)