Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Hmmm,alt lei snømåkinga jeg... :sorry
Kan ikke du gjøre en svipptur oppom Brumunddal ? :lol :bananas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Intruder skrev:Hmmm,alt lei snømåkinga jeg... :sorry
Kan ikke du gjøre en svipptur oppom Brumunddal ? :lol :bananas
Ser ut til at kakelinna gjør kål på snøen nå. Så jeg får ha turen til gode........ På ubestemt tid. :notlistening
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Har Canadiana snøfreser..som jeg lånte bort til svigersønnen min for omlag 20 år siden.. :thumleft
Og den går visst fortsatt som en drøm ! :prf

Nil satis nisi optimum !

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Hvis du har lånt bort freser`n din Intruder, får du bygge deg en slik en,
da kan du ta på deg noe snøkjøring hos naboa også. :terge
Snømåking.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Svein2 skrev:Hvis du har lånt bort freser`n din Intruder, får du bygge deg en slik en,
da kan du ta på deg noe snøkjøring hos naboa også. :terge
Snømåking.JPG
Egner seg vel best de dagene det ikke har kommet snø.. :lol

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det så jo ut som at det knapt gikk an å sykle på den, langt mindre rydde snø med den. Skal snøen vekk manuellt her i gården har jeg både skyffel og skuffe. Og i reserve for store snøfall; Hr.Honda
Bilde
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ja, så var det Julekveld. Nå står det bare igjen å iføre seg finstasen og gå til naboen for ribbe og andre godsaker. Jeg har vært hos dem siden mor døde den 22/12-03. Koselig å slippe å sitte alene Julekvelden. Det blir kort juleferie i år, må på arbeidet igjen på tirsdag.
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

god tur og kos deg. skal arbe i romjula jeg også.. :popcrn
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Ja, så var det Julekveld. Nå står det bare igjen å iføre seg finstasen og gå til naboen for ribbe og andre godsaker. Jeg har vært hos dem siden mor døde den 22/12-03. Koselig å slippe å sitte alene Julekvelden. Det blir kort juleferie i år, må på arbeidet igjen på tirsdag.
Det høres koselig ut, Desmo :janikk
Jeg er sikker på at du står foran en fin og rolig kveld uten stress og mas. Og det er bære lækkert :-) Jeg satser på at det blir slik her i heim med Bakpå og våre tre voksne barn på besøk, mens fjerdemann skjenkes gode tanker og gode minner, som vil gjøre oss litt triste men mest glade... Han er fortsatt dypt savnet også denne tredje julen han ikke feirer med oss.
Men jul og mye god stemning skal det bli likevel \:D/
Og nå er visst den tradisjonsrike julemiddagen klar :jada:

Så sees vi kanskje senere i kveld her inne på MCsiden.no? Håper det!
Ha en hyggelig kveld, folkens! Være seg på Lena, Narvik, Oslo, Trondheim, Nordkapp, Kvinesdal, Kongsberg. Kristiansand, Ørsta, Sandefjord, Tyristrand og ellers i overalt landet og i utlandet :vs

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

God jul fortsatt !! :thumleft
Paven ba oss feire julen uten fråtsing i mat og luksus---det kan han si som sitter i Vatikanet med alt det gull
og glitter som der er !
Godt nytt MC-år også,Desmo..!! :mk :thumleft
Mens jeg var i fyrhuset jobbet jeg med jevne mellomrom hele jula og nyttårshelga.Vi var to på skiftet,men de gangene min jobbkamerat på julekvelden hadde barn,lot jeg dem gå hjem ved sekstida og ringte heller om noe skjedde.. :mk
Bra å ta vare på hverandre,er nok enslighet og elendighet i verden... :love :rose

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Da var'n på nett igjen! To dager uten kontakt med sentral er kjedelig. Det hele begynte lille julaften da telefonen plutselig hørtes ut som ei 45-plate som hadde vært gjennom et utall fester og to verdenskriger og tapt begge. Internettoppkobling var også en saga blott. Ringte til Telenor og etter diverse valg og tastinger fikk jeg en kundebehandler i tale. Etter litt framleggninger av problemene gjorde Telenorkisen et liten nedjustering av hastigheten på linja. Det var for å gjøre det lettere for modemet å holde kontakt med sentralen. Så romjula gikk, og ingenting ble forandret. Denne uka her ventet jeg på beskjed fra Telenor om at feilen var rettet, uten at jeg fikk det. Så jeg tok og ringte på onsdag for å høre om det var noe framdrift, for da var jeg uten nett og summetone på fasttelefonen. Da kom det fram i løpet av samtalen med kundebehandler at det var feil på en jordkabel i nærheten av meg som hadde skylda. Så det var flere som hadde trøbbel med telefon og nett. Feilen skulle da rettes på torsdag, altså i går. Prøvde meg på telefonen først, men den var uten summetone. Og nett kunne jeg bare glemme. Rett før jeg skulle tørne inn for kvelden prøvde jeg telefonen, og da var 45-plata på igjen. Og sånn er det i dag også. Bare ulyder i telefonen, men jeg har kontakt med nettet.
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Du har jo Hyggelige naboer Desmo, be dem over på en kjeft kaffe og litt sjitprat i stedet for å sitte aleine å høre på den 45-plata som du har i øret :D :thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Er visst ikke rettet helt enda den feilen. Det hakker og går på et vis modemet mitt. Men det egner seg ikke noe særlig for nedlasting enda. Det var en stooor feil fikk jeg vite hos Telenor. Den berørte mange abonenter i "mitt område" som dem sa. Håper at jeg kan få ha nettet en liten stund til nå. Og at dem får ordnet det helt ganske snart.
Når det gjelder naboene, Arctic, så er de så gamle at de ikke vil gå på besøk lenger. De vil helst at besøket kommer til dem. ;e
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Da er naboene heldige som har deg som nabo.. :thumleft :b_c:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Måtte dyrke "vinterhobbyen" i dag. Det hadde kommet godt og vel 20 cm snø siden i går. Da er det godt å ha snøfreser! Naboen som jeg besøker på lørdager har alliert seg med han som rydder veien vår. Han tar et drag med traktoren slik at det ikke blir så mye på 85-åringen å måke. Jeg kunne ha ruslet bort med hr.Honda og tatt det jeg også. Men da blir det ikke ryddet for jeg er ferdig på arbeidet om dagen.
Pogo

Svar