Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Grohl
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Grohl »

Hei.

Har anonymt lest litt på forumet her siden jeg fikk MC-lappen høsten 2011. Tok mot til meg og registrerte meg i går.

Er en 27 år gammel fyr fra Oslo som nærmer seg ferdig med masterutdanningen i anvendt matematikk. Skal levere oppgaven i begynnelsen av februar så det nærmer seg. Er ellers musikk- og idrettsinteressert og har kastet ball selv i ganske mange år (er skada nå, som vanlig :jada: ). Bestemte meg plutselig sammen med en kompis å ta lappen i fjor sommer. Fattern har hatt lappen noen år nå så ser frem til å kunne være med ham på tur, og selvfølgelig dra på egne. Som student har jeg ikke flust med penger, men har allerede en jobb som venter etter oppgaveinnlevering, så til våren blir det sykkel.

Så var det valg av sykkel da. Har helt siden jeg ble ferdig i slutten av september saumfart finn.no ukentlig. Nå om dagen er jeg innom "nye i dag"-kategorien stort sett hver dag. Ser for meg at det blir en custom/cruiser av noe slag. Kan ikke se for meg at jeg skal kjøre noe annet, det måtte isåfall bli en streetfighter. Vi kjørte en BMW f800r på kjøreskolen som jeg synes ser ganske døv ut. For meg handler det mest om å se kul ut og komme frem :\m/: . Nedlegg i svinger er oppskrytt. Sikler fælt på den Honda vf750c magnaen som ligger ute på finn.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Grohl skrev:Hei.

Har anonymt lest litt på forumet her siden jeg fikk MC-lappen høsten 2011. Tok mot til meg og registrerte meg i går.
Bra! Velkommen som medlem her på MCsiden.no - aktivt forum for aktive MC-folk! Helt kalrt, om jeg tillater meg å være en smule ubeskjeden :P :p
Grohl skrev:Nedlegg i svinger er oppskrytt. Sikler fælt på den Honda vf750c magnaen som ligger ute på finn.
Hm... :-k Nedlegg i svinger oppskytt? Tru'kke det, nei ;e
Men det vil du nok oppdage etter hvert :jada: :prop:

Uansett! Håper du vil trives her inne \:D/

Brukeravatar
Northman
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Legg inn av Northman »

Grohl skrev:Hei.

Er en 27 år gammel fyr fra Oslo som nærmer seg ferdig med masterutdanningen i anvendt matematikk. Skal levere oppgaven i begynnelsen av februar så det nærmer seg. Er ellers musikk- og idrettsinteressert og har kastet ball selv i ganske mange år (er skada nå, som vanlig :jada: ). Bestemte meg plutselig sammen med en kompis å ta lappen i fjor sommer. Fattern har hatt lappen noen år nå så ser frem til å kunne være med ham på tur, og selvfølgelig dra på egne. Som student har jeg ikke flust med penger, men har allerede en jobb som venter etter oppgaveinnlevering, så til våren blir det sykkel.

Så var det valg av sykkel da. Har helt siden jeg ble ferdig i slutten av september saumfart finn.no ukentlig. Nå om dagen er jeg innom "nye i dag"-kategorien stort sett hver dag. Ser for meg at det blir en custom/cruiser av noe slag. Kan ikke se for meg at jeg skal kjøre noe annet, det måtte isåfall bli en streetfighter. Vi kjørte en BMW f800r på kjøreskolen som jeg synes ser ganske døv ut. For meg handler det mest om å se kul ut og komme frem :\m/: . Nedlegg i svinger er oppskrytt. Sikler fælt på den Honda vf750c magnaen som ligger ute på finn.
Velkommen :)

Prøvde en F800R sommeren som var, lettkjørt og fin, men som alle(?) BMW'r ser den rar ut ;) Likte den, hadde god lyd og var nydelig lettkjørt.
Suveren til bybruk :) Magnaen synes jeg ser kjedelig ut, men smaken er forskjellig. Nå liker jeg å kjøre med litt nedlegg også :)

Tut&kjør!
It is better to exist unknown to the law.

Grohl

Legg inn av Grohl »

Enig, i oppsummeringen av BMW'en. Misforstå meg rett, jeg setter pris på å svinge, men jeg trenger ikke ligge langs etter asfalten for at jeg synes det er gøy (foreløpig :knegg ).

Er litt enig i at magnaen ser litt kjedelig ut, men den er etter som jeg har forstått definert som en "powercruiser". Det kan jo være greit med litt ekstra kraft. Vi får se når jeg vet hva jeg har til rådighet sånn økonomisk. Synes vn900custom ser stilige ut, men langt dyrere.

Brukeravatar
Northman
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Legg inn av Northman »

Grohl skrev:Enig, i oppsummeringen av BMW'en. Misforstå meg rett, jeg setter pris på å svinge, men jeg trenger ikke ligge langs etter asfalten for at jeg synes det er gøy (foreløpig :knegg ).

Er litt enig i at magnaen ser litt kjedelig ut, men den er etter som jeg har forstått definert som en "poercruiser". Det kan jo være greit med litt ekstra kraft. Vi får se når jeg vet hva jeg har til rådighet sånn økonomisk. Synes vn900custom ser stilige ut, men langt dyrere.
Ting endrer seg fort :) Hjelper å få kjørt litt. Er nok ikke brutalt med kraft i den 750ccm'n men man kan ha det gøy med mye rart.

Leide meg en Honda VTX 1800 på ferie for noen år siden, der snakker vi powercruiser :) Likte den faktisk så godt at jeg kunne tenkt meg å eie, men er nok ikke så billig... :(

Lykke til med valget :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Som tidligere sagt er smaken forskjellig, det er ingenting å diskutere.
Men det viktigste er å komme seg på to hjul, så kan man heller justere sykkeltype etterhvert om ønskelig. 1. sykkelen blir skjelden mer en 2-3 år gammel før ønske om fornying melder seg.
Av Japanske customsykler synes jeg Kavasaki VN 800 og 900 er de som ser best ut, skal visst være bra og kjøre også. Har du tittet på de?
Sist men ikke minst, velkommen til forumet :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Grohl

Legg inn av Grohl »

Jauda, som nevnt i mitt innlegg to så står en vn900custom høyt i kurs rent estetisk og også andre vn'er. Jeg har verken prøvd noen av disse så vi får jo se når slikt lar seg gjøre, men en eller annen slik sykkel blir det nok.

En vtx1800'ish er selvfølgelig et steg videre og noe jeg sikkert ønsker i fremtiden. Budsjettmessig er det naturligvis ikke et alternativ.

Men, en magna er vel sprekere enn de vanlige cruiserne, eller tar jeg feil?

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Med dobbelt hestekrefteantall, skal det vel godt gjøres at du tar feil, :-k

men dette er ikke min type sykklel, så her svarer nok andre bedre. :-J

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

Velkommen! Du kan jo kjøpe deg sidevognsykkel, så kan du løfte deg gjennom svingen i stedet for å ligge deg i svingen :lol
Når du først er ute etter den type sykkel som du nevner, vil jeg anbefale å se etter en som faktisk har litt markfrigang, så du faktisk kan leke deg _litt_ i svingene. Enkelte modeller er håpløst dårlige for norske ujevne og svingete (vestlands)veier. Har kjørt endel på turer med folk som har sykler i "din" kategori. Vi pleier å kjøre relativt rolig når vi er flere sammen. Likevel har to av de klart å velte sykkelen pga litt for mye nedlegg i sving med litt ujevnt dekke/slitt vei. Ingen av de var sylferske bak styret heller :8-[
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Fin sykkel du har Fikse.
Sikla fælt på en sånn en når lappen var fersk.
Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

ojda skrev:Fin sykkel du har Fikse.
Bilde
Sykkel? Eg ser no ingen sykkel! :dontknow

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Grohl skrev:Jauda, som nevnt i mitt innlegg to så står en vn900custom høyt i kurs rent estetisk og også andre vn'er. Jeg har verken prøvd noen av disse så vi får jo se når slikt lar seg gjøre, men en eller annen slik sykkel blir det nok.

En vtx1800'ish er selvfølgelig et steg videre og noe jeg sikkert ønsker i fremtiden. Budsjettmessig er det naturligvis ikke et alternativ.

Men, en magna er vel sprekere enn de vanlige cruiserne, eller tar jeg feil?
Har hatt Dragstar 1100 og den var go og fin til å kjøre litt aktivt her på vestlandet, men den varte ikkje meir en sesongen då eg var så dom å prøvde andre sykkler ](*,)
Powercruser på 80 tallet er ikkje heilt det samme som no, skal eg ha meg cruser igjen så blir det Suuuzzzuki:)
1800cc 125HK :prop:
Bilde

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

ojda skrev:Fin sykkel du har Fikse.
Hva var det du siklet på sa du? :lol
En overraskende kjørbar sykkel faktisk. Veldig mye bedre enn det meste en finner av japser fra 80-tallet vil jeg påstå. Eneste negative er litt små hjul (15 og 16"), men det er kurant å bygge om med deler fra andre Yamaha-er. Motoren er et kunstverk. Drar som en diesel, nesten helt fra tomgang, og selv etter så mange år og noen KM så er det bare jevne fine koselyder fra den. Ikke værst for et rakkelverk med 20 ventiler.
Tenker forresten på å selge den til våren. Har for lite tid til å bruke den, dessverre :-#
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Grohl

Legg inn av Grohl »

Går nok for noe som allerede nevnt. Har kikket på Vmax og x4, men x4 er verken fugl eller fisk mens vmax ser så kompakt ut. Vi får prøve en sesong, kommer til å bli brukt til jobb også. Kanskje jeg må ha fler til sitt bruk :-J

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Grohl skrev:Går nok for noe som allerede nevnt. Har kikket på Vmax og x4, men x4 er verken fugl eller fisk mens vmax ser så kompakt ut. Vi får prøve en sesong, kommer til å bli brukt til jobb også. Kanskje jeg må ha fler til sitt bruk :-J
-max så må du snakke med Max-Tron han har både gen1 og gen2 monsteret

Svar