KawaKjetil skrev: 03 des 2020, 22:33
Skulle kjøre Route Grand Alpes aleine for noen år siden. Siden jeg liker å gønne på mistet jeg fort tracket på ruta og var blandt annet plutselig inne i Italia igjen, så da ble det pastalunsj den dagen
Franske alpeveier er bra, men asfalten passer ikke helt min kjørestil

Litt som i Irland, trenger litt nytt dekke.
Colle della Bonette (et av få bilder jeg tok de dagene ned mot Nice), tror det var over 2700 moh.. vulkansk fjelltopp?
En artig nedlagt landsby på østsiden, Camp des fourches som jeg heller ikke tok bilder av

Uansett morro veier!
Col de la Bonette (tror vi begge stavet den feil...tar fransk staving litt på magefølelsen) er 2802moh så over 2700moh, ja

Men synes da mye bra asfalt i franske alper også, varierende selvfølgelig og ofte litt dårligere veldig høyt oppe, men det gjelder de fleste steder.
Aldri fulgt Route des Grandes Alpes slavisk og ikke helt full oversikt over pass som inngår og ikke, men som nevnt tidligere, mye høye pass med spektakulær natur i Frankrike. Etter Bonette kommer man til
Col de Vars om fortsetter nordover. De som er spesielt sykkelinteresserte husker kanskje at Hushovd stakk i dette passet i 2009 og rasket med seg masse poeng og avgjorde i realiteten kampen om den grønne trøya han vant det året. Var ganske kult å kjøre samme passet like etterpå og det er en fantastisk bra vei.
EDIT: Har har jeg tullet, var over Cormet de Roselend Huhovd stakk av, se neste side