viktighet med avbalansering

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: viktighet med avbalansering

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 14 apr 2025, 17:18 Årsaken til ristingen var kast i bakdekket. Rett og slett produksjonsfeil. Nytt dekk er bestilt så da skal alt være i orden om et par dager.
Så bra at det ikke var verre enn det :thumleft .

Brukeravatar
BC45
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800

Legg inn av BC45 »

AJ skrev: 14 apr 2025, 17:22
BC45 skrev: 14 apr 2025, 17:18 Årsaken til ristingen var kast i bakdekket. Rett og slett produksjonsfeil. Nytt dekk er bestilt så da skal alt være i orden om et par dager.
Så bra at det ikke var verre enn det :thumleft .
Ja, det var veldig bra :D

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

Var det forhandler som fant ut av det?
Merker det en del på min Triumph 850 sport når jeg ligger rundt 4.500-4.900 omdreininger. Føles som styret rister.
Sykkelen er kjørt 1.300km. 500km i mitt eie. Noen ganger lurer jeg på om det er «telehiv» og humpete vei på Østre Aker…

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Først sjekket forhandler balansen i fordekket i og med at det ikke satt noen lodd der. Det viste seg å være helt i balanse selv uten lodd. De trodde ikke det var noe galt med bakhjulet. Jeg insisterte på at de måtte sjekke det skikkelig også. Da de løftet opp bakhjulet og snurret rundt på det mens det satt på sykkelen så vi med en gang at det var kast i det- ganske mye også. De prøvde å ta dekket av felgen og montere det på nytt, men det ble ikke noe bedre.

Jeg opplevde at hele sykkelen ristet, ikke bare styret. Hvis det er kast i dekket blir det verre jo høyere hastighet man holder.

Brukeravatar
Gammelbokser
Motorsykkelen din: Gammelboksere

Legg inn av Gammelbokser »

Fint at feilen ble funnet og ikke var verre!

Kunne vært interessant å vite hvilket dekk det er snakk om (merke/modell), og hvor der ble produsert.

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Gammelbokser skrev: 14 apr 2025, 21:58 Fint at feilen ble funnet og ikke var verre!
Kunne vært interessant å vite hvilket dekk det er snakk om (merke/modell), og hvor der ble produsert.
Sykkelen kom med Michelin Road 5. Usikker på hvor de er produsert.

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

Var hos forhandler i dag. Oppdaget kast i forhjulet. De sjekket kulelager, styre etc, alt var OK. Når de kikket nærmere på hjulet, så de at det beveget seg opp og ned.
Må tilbake etter påske for å snakke med verkstedsjefen, som evt tar det som garanti.
Dekket er Michelin Anakee Adventure.

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Megaoctane skrev: 16 apr 2025, 18:22 Var hos forhandler i dag. Oppdaget kast i forhjulet. De sjekket kulelager, styre etc, alt var OK. Når de kikket nærmere på hjulet, så de at det beveget seg opp og ned.
Må tilbake etter påske for å snakke med verkstedsjefen, som evt tar det som garanti.
Dekket er Michelin Anakee Adventure.
Så bra du fant ut av det :thumleft

Svar