Veldig bra

Veldig bra
Batterisager er helt fantastiske til sitt bruk. Det er ikek dne sagen jeg tar med meg i skogen for å felle tømmer, men veldig grei å ha hvis en skal kappe en stokk eller sage av ei grein man har glemt under kvistingen. Tømmerhengeren min tar ca 4 meter lange stokker, så de fleste trør må deles i 3. Til dette er batterisaga overlegen. Jonsred saga har stått mange timer på tomgang når jeg laster tilhengeren.dypen skrev: 28 des 2023, 22:40 Både Jonsered’n og Stihl saga di er i øvre sjiktet men Stihl saga er brutalDe elektriske vet jeg ingen ting om men sikkert fine de også.
When buy Holzfforma saws they pay around 1/4 of the OEM price. And, also think they will need to spend 1/4 of their time on maintaintance compare to OEM saws. Unfortunately, it doesn't work that way. Either you pay full OEM price, and bring yours saw to a dealer every time you need carbs turned. Or, you pay 1/4 price and learn how to do everything yourself. After breaking-in period you will probably need to check yours saw, and re-adjust the carb. Holzfforma are good saws, but need some extra love and care.
Kjempebillig hvis det er bra saker :)Gammelsmurfen skrev: 02 feb 2024, 14:39 Oregon sverd med 2 stk. kjeder 13" til 349, må vel være billig? Førpris 549,- står det og det er Jula så det har det sikkert kostet.
Kom tilfeldig over det og tenkte på denne tråden :-)
https://www.jula.no/catalog/hage/motors ... er-002576/
Når jeg holder på med ved så er det som regel med trær på max 35cm. Så da holder batterisagen i massevis for å kappe opp lengder eller fjerne en gvist her og der. Vedmaskinen tar ikke mer enn 35cm i diameter, så de som er større får stå.dypen skrev: 03 jan 2024, 21:08 Og jeg som tenkte bensinsag må til for å dele tømmer i riktige lengder … @JohnnyTh
Har montert og fyra JonCutter’n idag, ut av esken litt montering, justering, påfyll av olje og bensin. 45cc høres bra ut og gassrappVi får se om den består test på kapping av tømmerstokker.
IMG_5424.jpeg
Bruker sånn miljøbensin som jeg kjøper på Felleskjøpet, der jeg også kjøpte saga.dypen skrev: 27 feb 2024, 18:04 Gratulerer med ny motorsag @AJHva slags bensin bruker du på Stihl saga, håper du ikke bruker selvblanda 95 oktan …
Start med full choke, men så fort den får en liten tenning vipper du bryteren opp ett hakk til halv chioke. Hvis du ikke gjør dette kan du dra lenge i snoraAJ skrev: 27 feb 2024, 18:34Bruker sånn miljøbensin som jeg kjøper på Felleskjøpet, der jeg også kjøpte saga.dypen skrev: 27 feb 2024, 18:04 Gratulerer med ny motorsag @AJHva slags bensin bruker du på Stihl saga, håper du ikke bruker selvblanda 95 oktan …
Startprobledmer har nok ikke med bensinen å gjøre, men heller at luftfilteret var rimelig tett. Og at jeg ikke helt har funnet ut av starftprosedyren.
Er ikke bare å dra i snora...
Prøvde å finne igjen startprosedyreoversikten som jeg fant på nettet for noen måneder siden, men fant den ikke.Nineball skrev: 27 feb 2024, 20:28Start med full choke, men så fort den får en liten tenning vipper du bryteren opp ett hakk til halv chioke. Hvis du ikke gjør dette kan du dra lenge i snoraAJ skrev: 27 feb 2024, 18:34Bruker sånn miljøbensin som jeg kjøper på Felleskjøpet, der jeg også kjøpte saga.dypen skrev: 27 feb 2024, 18:04 Gratulerer med ny motorsag @AJHva slags bensin bruker du på Stihl saga, håper du ikke bruker selvblanda 95 oktan …
Startprobledmer har nok ikke med bensinen å gjøre, men heller at luftfilteret var rimelig tett. Og at jeg ikke helt har funnet ut av starftprosedyren.
En veldig vanlig feil er å ikke bruke ørene... Om den tenner bare bittelitt bør choken av eller ned til midtstilling i 2-3 drag. Jeg har vel 5 forskjellige Stihl enheter og en Castelgarden og samtlige starter greit med denne taktikken.AJ skrev: 27 feb 2024, 18:34Og at jeg ikke helt har funnet ut av starftprosedyren.
Det kommer jo litt an på bruken din men et ekstra batteri er sjelden feil...AJ skrev: 28 feb 2024, 12:06 Mulig jeg også koster på meg et ekstra batteri tilsvarende det som fulgte med saga selv om det koster 1499,- kr...
Jeg også, faktisk.SveinHa skrev: 28 feb 2024, 12:19Det kommer jo litt an på bruken din men et ekstra batteri er sjelden feil...AJ skrev: 28 feb 2024, 12:06 Mulig jeg også koster på meg et ekstra batteri tilsvarende det som fulgte med saga selv om det koster 1499,- kr...
Jeg har blitt imponert av Meec... Litt det samme som Biltema: Veldig mye bra til god pris men også noe søppel...