Og der var andre kjøretime gjennomført!
Startet opp med repetisjon fra forrige gang, krypkjøring, svingkjøring og mange runder i garasjen. Begynte litt trått da jeg tydeligvis hadde glemt det aller meste fra sist, men det var ikke mange rundene før ting satt igjen. Gikk ganske fort over til å konsentrere på "garasjen" og å få den til å sitte. Litt bedre bruk av gass, clutch, bakbrems og ikke minst blikk så gikk det bedre og bedre.
Innså også at jeg ikke skal bli sirkusartist (ennå

) og kanskje ikke trenger å kjøre "garasjen" i 3km/t fra dag en, så økte farten litt og det hjalp veldig mye. Tror nok det er lettere å lære seg den øvelsen om man får den til å sitte i litt mer fart, og så senke farten når man begynner å få taket på det.
Etter jeg begynte å få sånn ca. taket på "garasjen" så var det på tide med noe nytt: øve på akselerasjon, giring og bremsing. Sjåførlæreren satte opp kjegler som skulle representere ett kryss inn mot en større vei. Øvelsen ble da å stoppe i krysset, for så å akselerere til venstre ut på veien, opp i andregiret, akselerere litt videre før nedbremsing til å snu i krypkjøringsfart. Deretter var det å sette opp for å ta en høyresving ut på samme veien før samme prosessen ned til start.
Dette ble litt rotete til å begynne med da jeg glemte av alt som har med krypkjøring å gjøre de første par rundene (bare plass til en ting av gangen i huet...

), men etter noen runder så begynte det å gå ganske så bra. Typisk nok så var kjøretimen over akkurat når jeg begynte å få taket på kjøringen, men tror nok huet var klart for å gi seg uansett så det var nok likså greit.
Planen for neste time (på fredag) er å gå relativt raskt igjennom samme øvelsene for å varme opp, så kanskje litt slalom/unnamanøver/nødbrems bare for å ha prøvd det. Er sjåførlæreren fornøyd så blir det en kjøretur ut på offentlig vei allerede på tredje kjøretimen.

Går det i boks så skal jeg si meg storfornøyd!
To kjøretimer inn i prosjektet så må jeg si at jeg allerede er hektet! Gleder meg som en unge til fredag!