Hornet som jeg har så mye nytte av er kjøpt hos Nippy Normans - verdt hvert øre.

EDIT: Kom nettopp på å ha lest en tråd om noe ala Stebelhorn her inne, og gansje riktig; her er tråden om Screaming Banshee
Ser at AJ plattingen stadig nevnes...Pollti skrev:HG må bære opp 1 kubikk rullestein som jeg har bommet, det skal brukes til dekorering så det blir noe pent å se på når jeg drikker kaffe på AJ plattingenHåper å bli ferdig i juli i år.
Høh. Har du røykt tøflene dine?? Les hva som står under forumtittelen: "Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre." Hvis du ikke vil lese hva som står her i mine notater kan du bare rolig pelle deg.Rottenikken skrev:Greit vå tenke på¨at dette er et mc- forum, da!
Hva med å prøve et, etter mine vurderinger, godt kvalitetsdekk fra lille italienske Marangoni?:Geir skrev: Noen ideer fra forumfolket tro?
Tanken er god AJ, men det var å finne dem i de dimensjonenene jeg må ha da... Har ringt diverse dekksjapper i Bergen- & Haugesund-området, og det er stort sett disse "high class" dekkmerkene som er å få tak i. Er i grunnen det samme på nettsjappene; kjente merker eller billigsaker som etter testene å dømme nærmest er utslitt før de kommer på.AJ skrev:Hva med å prøve et, etter mine vurderinger, godt kvalitetsdekk fra lille italienske Marangoni?:Geir skrev: Noen ideer fra forumfolket tro?
http://www.byttdekk.com/marangoni" onclick="window.open(this.href);return false;
Har dette på Almera'en (og til de som lurer... ja! jeg har denne bilen fortsatt) og er så langt veldig fornøyd. Andre sommeren med disse og slitasjen er minimal.
Godt veigrep, retningstabile og forholdsvis støysvake.
Funker også bra på vått føre, selv om "onde tunger" vil ha det til at de slipper lett. Ikke min erfaring så langt.
Var i samme situasjon med min Xj900 F og oppgraderte denne og var veldig fornøyd med sykkelen etter dette, brukte i 3 år til før jeg skiftet sykkel totalt 5 år :-) Nå er det min sønn som har denne.Geir skrev:
På minus siden - altså der det er rom for oppgraderinger. To do list:Så får vi se når jeg kommer i gang...
- - Salen er helt ubrukelig. Den har mistet de opprinnelige egenskapene i stoppingen, er glatt og oppklort av kattene. Ny Corbin sal må nok til her med mindre jeg kommer over noe tilsvarende. En pris på 5k og 8 uker levering tyder veldig på tilsvarende...
- Progressive fjærer i gaffel og ny demper bak må nok til, men aner ikke hva som er bra der...
- Nytt eksosanlegg. Det gamle er... tja; gammelt. At rusten begynner å få grep hjelper jo ikke.
- Grønne dioder for å gjøre blinkindikatorene mer tydelig i instrumentpanelet. Hr. Yamaha har funnet det for godt å montere noen høyglanspolerte lampedeksel som gir så mye gjenskinn i dagslys at det er vanskelig å se om blinklyset er på. Har kjørt noen km med meningsløs blinking... Alternativt må jeg se hva de har funnet på på den gamle Kawasakien. Der er det selvkanselerende blinklys...![]()
- Ny vindkjerm. Har original vindskjerm som lager støy/turbulens i slikt omfang at ikke engang Schübert hjelmen min klarer å hanskes med det.
- Bytte hjul- styre- og svingrammelager.
- Justere ventiler.
- Overhale bremser. Skikkelig.
[-o<
Mener å huske at jeg var litt irritert på noen gnisse-og skranglelyder som kom fra plastikken i kåpen. Klarte aldrig å løse det problemet helt.Ikke at jeg har noe med det, men hva var motivasjonen for å bytt'an ut? Alder? Feil? Lei av den?
Den turbulensplagen må jeg bare få gjort noe med. Var det originalskjermen du kappet ned? Fine sykler CBF 1000, men det er som du er inne på - kjede er ikke noe jeg lar meg friste av...