Nå er det mange måter å se på andres sykkelvalg på og hvorfor de velger som de gjør.DrGreve skrev:Å overføre en racingrigget konfigurasjon over på vei er litt feil i mine øyne. Jeg tviler på at Casey Stoner ville kjørt riggen sin fra Lindesnes til Nordkapp en normal norsk sommer med trailere, bobiler og Volvo med en Kabe 750 etter seg som sine medtrafikkanter.simpson skrev:Og der har du mye av grunnen til av twinner gjør det bra i racing.
Eks Ducati 1199, 166 kg, BMW S1000RR, 183 kg, og da med den store forskjellen i moment i tillegg i winnens favør så er det som du selv sier forholdet mellom vekt/effekt som er viktig.
I tillegg blir racingekvipasjene justert ut i fra banenes beskaffenhet.
Hvis du leser en av mine første kommentarer i denne tråden så bryr jeg meg lite hva hverken Ducati eller Honda gjør på bane siden jeg ikke skal kjøre der.
Først når disse nyvinningene som formel1 og motogp utvikler blir "offentlig" vet vi hvordan driftsikkerheten på dette nye blir og her er Honda V-4 sine motor i en særklasse og har vært det helt siden VF1000R og VFR-ene ble lansert :)
Og til slutt, så er min konklusjon at de som kjøper disse rakettene med mer hester enn kilo, bruker de som en penisforlenger, siden de reagerer vel så mye når sykkelen blir kritisert som om at kjæresten skulle klage på penislengden etter en sex-akt
Når du nevner at racing ikke har så mye med gatesykkel å gjør ang. justeringer og banens beskaffenhet, gjelder dette selvfølgelig motogp også.
Jeg vet at eks de fleste ikke ville hatt Ducati pga manglende komfort, påståtte korte serviceintervaller, harde gearkasser, vonde ved køkjøring, ubrukelige på langtur osv.
Hvis det er det du bruker sykkelen til er det logisk.
Men akkurat det å ha en totalt kompromiss løs sykkel, som ikke bryr deg om komfort, vibrasjoner eller raslelyden fra clutchen, så er det noe helt annet.
Hvis du ikke har den fasinasjonen for råskapen og lidenskapen i sykkelen så kan det ikke forklares....
Superbike er riktignok "gatesykkel", men det er milevis fra det du ser av motogp på tv til de sykkelene du ser på gata.
Og forresten, det er kun Ducati som har laget en "motogp" sykkel for salg. Honda har snakket om det men det gjennstår å se.
PÅ åttitallet kom både RG 500, RD 500 og NS 400R som replikkaer på gp-sykler, men det var kun replikkaer og ikke noe annet.
Hvis du vil ha en rask, komfortabel bil som er rimelig å vedlikeholde, som ikke har sine egne lyter, ikke straffer deg med døden hvis du bruker den feil, bruker mye bensin, har lite støy......da kjøper du ikke Ferrari, Lamborgini eller Porsche, da kjøper du Nissan, Honda eller lignende.
Penisforlenger