Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:tviler på at det er lovlig, men skulle du være så uheldig å bli tatt så får du bare beskjed om å vise den for biltilsynet, så da bare bytter du tilbake til origonal og viser den med originalpotte før du svinser hjem og bytter tilbake:)
Haha, ja det er jo ikke værre enn det, hehe.

Får man kan vel ikke få bot på stedet (forenklet forelegg) for slikt?
Hvordan skal du få det?
UP vet ikke forskjell på orginalt og ettermarkedsdeler -- Derfor må det isåfall på teknisk sjekk hos biltilsynet

Kanskje om du står utenfor et boligfelt og ruser opp motoren og forstyrrer nabolaget, tja. Men isåfall for støy, ikke for at den er uorginal :scratch
Tenkte mest hvis vegvesenet/biltilsynet (eller hva pokker dem kaller seg) står sammens med politiet og får sjekket på stedet , men det hører jo så klart med til sjeldenhetene vil jeg tro :)

Uansett, så bekymrer ikke dette meg nevneverdig, og vertfall ikke så lenge jeg har orginalpotten og at det er forholdsvis lett og bytte frem og tilbake. Jeg er en person med ti tommeltotter men å bytte denne gjorde jeg på ca. 30min første gangen.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Zadnez »

dersom du drar ned på grønland og ser på politets parkeringsplass så vil du se at 90 pst av privatsyklene deres har effektanlegg:) Så du blir ihvertfall kun stoppet av de dersom decibelen er hinsides:) Og da snakker vi harleyer med korte potter
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev:Å her er videoen :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=9GHNVNVZArE[/video]
:thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Geiroe »

Det er ikke lenge siden de hadde kontroll ute i omerådet utafor Stavern, tok inn alt på to hjul. Da hadde du nok måtte svitsje om, og vise. De er jo primært ute etter mopeder, lettsykler og HD på "fri" eksos. Det var en med en gammel Virago, og uorginalt anlegg, som ble stoppet, han måtte skifte til orginalanlegg.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Geiroe skrev:Det er ikke lenge siden de hadde kontroll ute i omerådet utafor Stavern, tok inn alt på to hjul. Da hadde du nok måtte svitsje om, og vise. De er jo primært ute etter mopeder, lettsykler og HD på "fri" eksos. Det var en med en gammel Virago, og uorginalt anlegg, som ble stoppet, han måtte skifte til orginalanlegg.
Joda, greit at man evt. må skifte, så lenge man slipper å gjøre dette på stedet (for å ha med den orginale potta på slep når man er på tur blir nok en prøvelse) eller evt. blir avskiltet og eller må sette igjen sykkelen asap.

Litt kjedelig å bli stoppet på Strynefjellet en sommer hvor man blir avskiltet eller evt. må sette igjen sykkelen etc. :)

Hvor mye koster det forresten å vise sykkelen på nytt?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:
Geiroe skrev:Det er ikke lenge siden de hadde kontroll ute i omerådet utafor Stavern, tok inn alt på to hjul. Da hadde du nok måtte svitsje om, og vise. De er jo primært ute etter mopeder, lettsykler og HD på "fri" eksos. Det var en med en gammel Virago, og uorginalt anlegg, som ble stoppet, han måtte skifte til orginalanlegg.
Joda, greit at man evt. må skifte, så lenge man slipper å gjøre dette på stedet (for å ha med den orginale potta på slep når man er på tur blir nok en prøvelse) eller evt. blir avskiltet og eller må sette igjen sykkelen asap.

Litt kjedelig å bli stoppet på Strynefjellet en sommer hvor man blir avskiltet eller evt. må sette igjen sykkelen etc. :)

Hvor mye koster det forresten å vise sykkelen på nytt?
Ingenting. Om du ikke står første kontroll, får du ny dato. Ihvertfall slik det gikk for meg og min moped for et par år siden : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:
Geiroe skrev:Det er ikke lenge siden de hadde kontroll ute i omerådet utafor Stavern, tok inn alt på to hjul. Da hadde du nok måtte svitsje om, og vise. De er jo primært ute etter mopeder, lettsykler og HD på "fri" eksos. Det var en med en gammel Virago, og uorginalt anlegg, som ble stoppet, han måtte skifte til orginalanlegg.
Joda, greit at man evt. må skifte, så lenge man slipper å gjøre dette på stedet (for å ha med den orginale potta på slep når man er på tur blir nok en prøvelse) eller evt. blir avskiltet og eller må sette igjen sykkelen asap.

Litt kjedelig å bli stoppet på Strynefjellet en sommer hvor man blir avskiltet eller evt. må sette igjen sykkelen etc. :)

Hvor mye koster det forresten å vise sykkelen på nytt?
Ingenting. Om du ikke står første kontroll, får du ny dato. Ihvertfall slik det gikk for meg og min moped for et par år siden : )
Jaja... da er det jo kun en ting å si: Pytt pytt... og pffffff.. :b_c:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Har gjort en oppdatering av den sist innlagte videoen hvor den forrige var tatt med telefon. Sistnevnte er tatt med GoPro Hero 3 Black Edition og er i full HD og av litt bedre kvalitet.

Her er oppdateringen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=CLfEXwwnQrg[/video]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Du hadde KLIM Latitude settet, ikkesant?
Lest meg opp litt rundt settet nå, og fant ut at en betaler så mange kroner for kun et ytterskall av jakken (greit nok den er top notch)-- Men er jakken noe særlig varm nå i disse tider, eller må du hive på deg tykkeste genseren du har for å holde varmen?

Bonussspørsmål: Hvor høy er du, og hvilken størrelse har du i jakken?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Du hadde KLIM Latitude settet, ikkesant?
Lest meg opp litt rundt settet nå, og fant ut at en betaler så mange kroner for kun et ytterskall av jakken (greit nok den er top notch)-- Men er jakken noe særlig varm nå i disse tider, eller må du hive på deg tykkeste genseren du har for å holde varmen?

Bonussspørsmål: Hvor høy er du, og hvilken størrelse har du i jakken?
Jeg har jo ikke kjørt voldsomt mye, men har kjørt noen kveldsturer (øvekjørt) ned mot 5-10 grader hvor jeg har hatt hastigheter opp mot 100km/t og kjørt ca. 30 min. Under jakken har jeg kun t-skjorte og under buksa, kun boxer. Ikke ull eller noe som helst. Det funker fint til en 30 minutters tur og jeg føler meg ikke kald. Ikke noe vind kommer inn noe sted og jakken/buksen føles helt tett.

Men jeg kan vel ikke akkurat si at jeg svetter i hjel, men en behagelig temperatur som kanskje heller mer mot kjølig enn for varmt. Jeg kunne lett kjørt noen timer for å si det sån uten at jeg hadde følt noe ubehag.

Den tykkeste genseneren du har under jakken tror jeg nesten blir for varmt uansett temperatur. Jeg har brukt olabukse under kjørebuksa en gang og det er døfødt. Jeg blir bare klam og ubekvem og det føles alt for varmt med dagens temperaturer. Jeg har ikke prøvd Ullundertøy selv, men har for meg at det er det ultimate og bruke under da det puster og er lett samt bevegelig.

"fikse" her i forumet har brukt Klim Latitude og han kjører så vidt jeg vet hele vinteren. Han bor i Bergen og jeg mener jeg har lest at han har kjørt i konstant pøsregn over lenger tid uten å blitt våt i gjennom. Så vidt meg bekjent bruker han kun ULL under.

Så jeg opplever Klim Latitude som en veldig god kjøredress, men den blir for varm å bruke på de varmeste sommerdagene, så jeg vil nok si at dette er mer en kaldversdress. Tror jeg kommer til å kjøpe meg en "lettere" drakt for sommerbruk til ett par tusenlapper. Skal man kjøre langt så gjør det jo ikke noe da man blir avkjølt under fart.

Hvis man pendler på jobb over korte strektninger så vil man jo kanskje ha jobbantrekket under og selv så bruker jeg olabukse og en vanlig penskjorte til hverdags. Det kan jeg ha under kjøredressen til nød og på vei til jobb som tar meg 10min. men det blir for varmt/klamt i lengden så hvis du pendler 30/60min eller mer så tror jeg du fort blir for klam hvis du skal ha olabukse under. En treningsbukse ser jeg for meg går fint og olabukse kan du jo evt. alltid ha med deg hvis du har plass.

Jeg er 182cm. høy og litt lubben. Veier rundt 100kg. Bruker XXL i jakke og XL i bukse. Jakken kunne jeg kanskje klart meg med en størrelse mindre (XL) men liker den litt stor samt muligheten for å kle seg litt hvis det blir nødvendig. Buksa passer perfekt.

Hvis jeg skal komme på noe negativt, så må det være de to knappene i livet. Disse fungerer utmerket når dem er nye og dem fungerer for meg fortsatt, men slike knapper har en lei tendens (tror jeg) til å bli litt slapp i fisken og dermed glippe opp når dem blir slitt. Når man i tillegg strammer buksen i etterkant samt setter seg ned på sykkelen og man har litt "pondus" så tror jeg disse knappene kan sprette opp på sikt. Sikkert ikke noe værre enn å bytte dem, og jeg vet heller ikke om dette kommer til å bli et problem, men det er det eneste jeg kommer på som den kan trekkes for :)

Spør mer hvis du lurer på noe :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Alright. tipper jeg kommer til å handle Klim latitude jakke og bukse + mid layers fra KLIM på nettsidene deres, men det blir ikke før til neste sesong eventuelt. Prisene på nettshoppen dems var overraskende gode iforhold til de norske butikkene sine priser. Ja, telte da også med moms.
XXL hørtes litt stort ut for størrelsen din, hmm. Jeg er vel noe rundt samme dimensjoner selv ( dømmer fra ene bildet hvor du sitter på sykkel som du hadde lenger bak i tråden ), og kom frem til at Large hadde gått ok iflølge size charten til KLIM. Men kan hende jeg er helt på jordet her :)

Du kan ikke fikse et bilde i et langt speil med alt utstyret på, da? : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Alright. tipper jeg kommer til å handle Klim latitude jakke og bukse + mid layers fra KLIM på nettsidene deres, men det blir ikke før til neste sesong eventuelt. Prisene på nettshoppen dems var overraskende gode iforhold til de norske butikkene sine priser. Ja, telte da også med moms.
XXL hørtes litt stort ut for størrelsen din, hmm. Jeg er vel noe rundt samme dimensjoner selv ( dømmer fra ene bildet hvor du sitter på sykkel som du hadde lenger bak i tråden ), og kom frem til at Large hadde gått ok iflølge size charten til KLIM. Men kan hende jeg er helt på jordet her :)

Du kan ikke fikse et bilde i et langt speil med alt utstyret på, da? : )
Han som satt på sykkelen var nok ikke meg, men TomB og han er nok langt slankere samt høyere enn meg :)

Her er dårlig bilde av meg med dressen på. Her har jeg ingenting under annet enn t-skjorte og boxer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Ja, se der ja :)
Tror jeg nesten må få prøvd en Large jakke hos en norsk forhandler før jeg eventuelt bestiller, så jeg vet sånn CA hvor jeg ligger an i forhold til størrelsene der. Kjipt å gå på en bomtur når en bestiler fra utlandet..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Ja, se der ja :)
Tror jeg nesten må få prøvd en Large jakke hos en norsk forhandler før jeg eventuelt bestiller, så jeg vet sånn CA hvor jeg ligger an i forhold til størrelsene der. Kjipt å gå på en bomtur når en bestiler fra utlandet..
Du vet om Hof-MC ikke sant?

Disse er absolutt rimeligst, men han så helst at man møtte opp når man skulle kjøpe kjøredress da det kunne bli mye surr med bytte etc. Jeg bestillte på xlmoto og det kostet en 1000-lapp mer der, men frakten er gratis og det samme er hvis man må bytte. Gratis frakt hele veien og god service. Eneste negative er at varene blir sendt fra et lager i finland med Tollpost, så du må beregne rundt 10 dager levering.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:Ja, se der ja :)
Tror jeg nesten må få prøvd en Large jakke hos en norsk forhandler før jeg eventuelt bestiller, så jeg vet sånn CA hvor jeg ligger an i forhold til størrelsene der. Kjipt å gå på en bomtur når en bestiler fra utlandet..
Du vet om Hof-MC ikke sant?

Disse er absolutt rimeligst, men han så helst at man møtte opp når man skulle kjøpe kjøredress da det kunne bli mye surr med bytte etc. Jeg bestillte på xlmoto og det kostet en 1000-lapp mer der, men frakten er gratis og det samme er hvis man må bytte. Gratis frakt hele veien og god service. Eneste negative er at varene blir sendt fra et lager i finland med Tollpost, så du må beregne rundt 10 dager levering.
Jepp, tenkte å kanskje ta en tur til Hof i morgen og bråsjekke om de har en grei størrelse. Om ja, så kanskje jeg likesågodt kjøper, da han har gode priser for tiden : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg "Chest mount" til min Gopro Hero 3 Black Edition i går, samt et lite og hendig Powershot S110 kamera som skal bli med på MC turer.

Blir muligens en liten kjøretur i morgen sammens med TomB så da tenkte jeg at jeg skulle prøvekjøre både sykkel, Gopro med "chest mount" og Powershot S110 :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Har tatt en grundig vask av cruis'ern i dag! :)

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:Kjøpte meg "Chest mount" til min Gopro Hero 3 Black Edition i går, samt et lite og hendig Powershot S110 kamera som skal bli med på MC turer.

Blir muligens en liten kjøretur i morgen sammens med TomB så da tenkte jeg at jeg skulle prøvekjøre både sykkel, Gopro med "chest mount" og Powershot S110 :)
En liten rettelse.

Denne kjøreturen kommer til å skje i dag i steden da det dukket opp noen hindringer, men været ser jo bra ut i dag også og jeg skal se om jeg får tatt noen filmsnutter fra turen med min Gopro. Min ekstreme treige internettlinje tillater dog ikke enorme opplastinger, så litt klipping må til samt muligens redusering av kvalitet, men video blir det nok hvis TomB ikke slå seg vrang :knegg

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av TomB »

Trur ikke jeg skal bli sjåførlærer, kjørte mot enveiskjøring :redface
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:Trur ikke jeg skal bli sjåførlærer, kjørte mot enveiskjøring :redface
Haha, du lærte meg jo hva jeg IKKE skulle gjøre da TomB! :knegg :-)å
Hadde heldigvis vett nok til å ikke følge etter deg :gk

Var vel ikke langt unna før du traff en bil i fronten heller, hehe. Men det var jo ikke din skyld da. Skulle hatt en liten killevink den bilføreren der.

Hvis du lurer på noe angående trafikkregler etc. så er det bare å spørre vetu Tom! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vertfall sikret meg et friskt og oppladet batteri til våren :thumleft
IMG_0045.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

En liten oppsummering av mine MC videoer så langt:

Min aller første tur med sykkelen...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dPvUgpm6vwo[/video]

Da var Cobra Slipon montert for litt heftigere lyd!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=CLfEXwwnQrg[/video]

Første tur med Cobra Slipon montert samt test av GoPro Chets Mount, som forøvrig var justert litt for mye ned...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JmixqHrHjnU[/video]

En tur til med GoPro Chest Mount justert "riktig"...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eJoI3W8RXxk[/video]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av RuneMC »

Ad den Exide batteriladeren ser jeg det står 7A på boksen. Den har egen MC-modus, håper jeg, som tar ned den ladestrømmen til rundt 1A som passer MC-batteri??
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:Ad den Exide batteriladeren ser jeg det står 7A på boksen. Den har egen MC-modus, håper jeg, som tar ned den ladestrømmen til rundt 1A som passer MC-batteri??
Jepp, det stemmer :)

Man stiller den bare inn på hvilet type batteri man har (Gel/vanlig) og hvor mange ampere batteriet er på, så ordner laderen selv med ladespenningen.
Batteriet mitt er på 19 amp. tror jeg og da blir det nok litt overkill å lade den med 7amp. Den har stått og ladet nå i snart fem timer og den lyser ikke grønt ennå, så da lader den nok ikke med full styrke vil jeg tro :)

Stiller den man derimot inn på 60amp. eller mer, så lader den nok med full styrke (7amp.).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

En liten uhøytidelig video jeg tok i sted etter jeg haddekoblet til laderen:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=AsaFxfWuSq8[/video]

Tatt mest for å teste GoPro'en og min redigerings "egenskaper" som strengt tatt ikke er så mye å skryte av. :-)å

Svar