Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå
God tur, kjør med hue 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg er på møtestedet nå og tar meg en kaffe :)
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
God tur!
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Kontakt:
Takk for det folkens
Bilder kommer.

Bilder kommer.
- Bjerknez
- Kontakt:
Da er jeg hjemme igjen etter dagens tur. Flott tur i kanonflott vær, selv om det var litt kjølig. Fint å få testet sykkelen litt også med tanke på aktiv kjøring i flotte svinger. Turen gikk fra Fredrikstad mot Halden og riksvei 22 mot grensen. Like før grensen tok vi til høyre og kjørte mot Strømstad hvor Cutless slo på stortromma og slenge i seg en voksen Kebab
Deretter gikk ferden hjemover via gamle E6 og forbi Høk, Skjeberg Stasjon. Planen var at jeg og Cutless samt Ashlan skulle ta en liten tur til Skjærhalden, men vi backet ut alle sammen. Ashlan skulle få seg litt mat/hvile før jobben i kveld og jeg fant ut at jeg hadde en bikkje hjemme som måtte ha mat/tur, så da tok jeg og Cutless en kaffe hos meg i steden før vi tok en tårevåt farvell for denne gang
Det ble desverre bare ett bilde fra meg denne gangen. Når jeg er på MC tur så er det ikke alltid jeg får så lyst til å knipse i vildens sky og det ble derfor ikke gjort denne gangen. Jeg tok bare et kjedelig bilde av egen sykkel på møtestedet. Kanskje andre tok noen bilder som er verdt publisering?
Ambro filmet deler av turen, men ønsket ikke å redigere. Send meg filmen Ambro så kan jeg redigere den for deg hvis du ønsker det
Filmen kan sendes til meg via https://www.wetransfer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Last den opp og send meg linken

Deretter gikk ferden hjemover via gamle E6 og forbi Høk, Skjeberg Stasjon. Planen var at jeg og Cutless samt Ashlan skulle ta en liten tur til Skjærhalden, men vi backet ut alle sammen. Ashlan skulle få seg litt mat/hvile før jobben i kveld og jeg fant ut at jeg hadde en bikkje hjemme som måtte ha mat/tur, så da tok jeg og Cutless en kaffe hos meg i steden før vi tok en tårevåt farvell for denne gang

Det ble desverre bare ett bilde fra meg denne gangen. Når jeg er på MC tur så er det ikke alltid jeg får så lyst til å knipse i vildens sky og det ble derfor ikke gjort denne gangen. Jeg tok bare et kjedelig bilde av egen sykkel på møtestedet. Kanskje andre tok noen bilder som er verdt publisering?
Ambro filmet deler av turen, men ønsket ikke å redigere. Send meg filmen Ambro så kan jeg redigere den for deg hvis du ønsker det

Filmen kan sendes til meg via https://www.wetransfer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Last den opp og send meg linken

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Takk for laget, hyggelig å se nye ansikt. Jeg skulle gjerne hatt mer tid på å sett de hver og en av de flotte syklene deres. Jeg gleder meg til neste gang!
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Godt å høre at det er noen som er ute å kjører
Litt tidlig enda her i nord. Kuldegrader å jobbe lørdag i dag.
Venter på nye dempere til Tigeren, så når det blir i boks slenger jeg meg med på en tur jeg også
Venter på bilder

Litt tidlig enda her i nord. Kuldegrader å jobbe lørdag i dag.
Venter på nye dempere til Tigeren, så når det blir i boks slenger jeg meg med på en tur jeg også

Venter på bilder

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
takk for turen
og må si det en gang til den rv22 eller hva den het var helt krem toppers
dit må jeg tilbake.
nå har jeg også fått varmen i meg etter 30 min i dusjen
ambro: kjørte du småveien hjem når du tok av mot vestby/hvitsten ?

nå har jeg også fått varmen i meg etter 30 min i dusjen

ambro: kjørte du småveien hjem når du tok av mot vestby/hvitsten ?
- Bjerknez
- Kontakt:
Told ya!freddy123 skrev:takk for turenog må si det en gang til den rv22 eller hva den het var helt krem toppers
dit må jeg tilbake.

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Jeg håper du aldri kjøper deg R-sykkel freddy123, da vil jeg slite noe forferdelig med å henge på deg. Du hadde et imponerende tempo i dag.
- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, jeg synes du hang bra på i dag freddy123
Et godt bevis på at det er føreren og ikke sykkelen som er det som gjelder. Var vel ingen som pushet grensene i dag akkurat, men det gikk unna et lite stykke
Artig var det vertfall

Et godt bevis på at det er føreren og ikke sykkelen som er det som gjelder. Var vel ingen som pushet grensene i dag akkurat, men det gikk unna et lite stykke

Artig var det vertfall

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Ja det blei noe aktiv kjøring idag ja :) , men skal ikke se bort ifra at det står en noe mere bøllete sykkel på tunet neste sesong :)
Merka også at bjerknezen har endra kjøremønsteret sitt litt nå, en når du kjørte cruisern var blitt hakke mere aktiv i svinga du :)
Men i bunn å grunn så skal vel ikke slike turer bli til race om hvem som er kjappest :) det er viktig at man tar det i eget tempo :)
Merka også at bjerknezen har endra kjøremønsteret sitt litt nå, en når du kjørte cruisern var blitt hakke mere aktiv i svinga du :)
Men i bunn å grunn så skal vel ikke slike turer bli til race om hvem som er kjappest :) det er viktig at man tar det i eget tempo :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg hadde nok mye mer og gå på, men valgte å kjøre med litt margin. Cruiseren ja.... Det blir jo som å sammenligne en hval med en Gaupefreddy123 skrev:Ja det blei noe aktiv kjøring idag ja :) , men skal ikke se bort ifra at det står en noe mere bøllete sykkel på tunet neste sesong :)

Når asfalten blir varmere, så er jeg klar for den samme turen en gang til i litt høyere tempo

Takk for turen i dag gutter
Når det blir varmere i været går det ann å legge opp noe av den samme turen igjen. Rv 22 er helt perfekt for litt aktiv kjøring med sykkel

Når det blir varmere i været går det ann å legge opp noe av den samme turen igjen. Rv 22 er helt perfekt for litt aktiv kjøring med sykkel
- Bjerknez
- Kontakt:
Takk det samme Ashland
Dette må gjentas

Dette må gjentas

- Bjerknez
- Kontakt:
Da skal videoen som Ambro tok være på vei over til meg snart så jeg får redigert den ferdig. I følge Ambro så skjedde det noe maed kameraet som gjorde at den beste veien ikke ble filmet. Men jeg skal se hva jeg får ut av det som er igjen av opptaket 

-
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Lurer på om jeg så dere like ved motorveien ved Strømstad i går faktisk, så en god del mc stående på en "rasteplass" like ved påkjøringa fra Strømstad
Så ihvertfall en 883 sportser og en Triumph, var en del andre sykler der også, men så spesifikt Harley'n og Triumph'n
Var jo det perfekte været i går, i motsetning til i dag med SNØ!!!
Så ihvertfall en 883 sportser og en Triumph, var en del andre sykler der også, men så spesifikt Harley'n og Triumph'n
Var jo det perfekte været i går, i motsetning til i dag med SNØ!!!
Det kan nok stemme bra det, vi stoppet og samlet alle sammen ved en temmelig stor bussstopp, rett vedsiden av påkjøringen til E6. Før det ble tur inn til Strømstad for en kaffe på Kino's.
Bjerkenez traff midt i blink med tanke på været!
Bjerkenez traff midt i blink med tanke på været!
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg blir så rørt når folk kjenner igjen Triumphen
Men ja, det var nok oss

Men ja, det var nok oss

- Bjerknez
- Kontakt:
Da er filmen lastet ned og tror du faen ikke HELE "godruta" var blitt borte. Trodde jeg skulle få med meg litt, men selve kremen av turen har da altså blitt borte... jaja.
Skal se om jeg får redigert videoen og publisert den senere i dag. Men lyden fjernes da den var mildt sagt ikke veldig bra, så da legges det til noen svensktoppar tenker jeg
Skal se om jeg får redigert videoen og publisert den senere i dag. Men lyden fjernes da den var mildt sagt ikke veldig bra, så da legges det til noen svensktoppar tenker jeg

Lyden på den integrerte mikrofonen er ikke al verden nei.
Hadde med ekstern lydopptaker som jeg eksperimenterer med, men var ikke stort bedre på den. Må finne et annet sted å ha den med mindre vindsus.
Ellers så det ut til at kameraet hadde streika rett etter at vi kjørte fra Halden, så fikk ikke starta opptaket igjen før vi dro ifra Sverige
Hadde med ekstern lydopptaker som jeg eksperimenterer med, men var ikke stort bedre på den. Må finne et annet sted å ha den med mindre vindsus.
Ellers så det ut til at kameraet hadde streika rett etter at vi kjørte fra Halden, så fikk ikke starta opptaket igjen før vi dro ifra Sverige

- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, sånn kan skje :-)
Skal se på videoene senere i dag
Skal se på videoene senere i dag