Cutless sin blogg
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Cutless sin blogg
Hahaha, gjerne 

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
skal du gi faen i saltet å hente biken nå 

- Cutless
En mellomting, Eker Performance kjørte mer enn gjerne sykkelen ut til meg, så da får jeg hentet sykkelen uten å kjøre på saltet. Så får jeg ta en ny vurdering etter det. Men det kommer jo til å henge igjen en del salt på veien en stund fremmover, og været blir jo bare bedre. Så steg en blir å legge en god voks på alt av blanke lakkerte overflater (hjul etc). Deretter gå over med WD-40 på alle utsatte metalloverflater, så får vi se hva jeg gjør da 

- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Med helt ny sykkel ville jeg ha ventet til våren og saltfrie veier.
Grusveien bort til meg blir saltet på sommeren. Med helt rein crosser skulle jeg varme opp for et oljeskift i duskregn. Dagen etter var ramme og eksos "falmet". Bare et tips
Grusveien bort til meg blir saltet på sommeren. Med helt rein crosser skulle jeg varme opp for et oljeskift i duskregn. Dagen etter var ramme og eksos "falmet". Bare et tips

- Cutless
Takker for tipset. Er veldig frem og tilbake på når jeg tror det er forsvarlig å ta den ut på veien.
Men la oss si at det har vært plussgrader et par uker, og det har regnet litt. Det ligger vell sikkert igjen litt salt da også, men et sted må grensen gå - så da burde vell et godt lag med voks og et lag med WD-40 nøytralisere det lille av salt som er igjen? + en grundig vask etterpå så klart.
Men la oss si at det har vært plussgrader et par uker, og det har regnet litt. Det ligger vell sikkert igjen litt salt da også, men et sted må grensen gå - så da burde vell et godt lag med voks og et lag med WD-40 nøytralisere det lille av salt som er igjen? + en grundig vask etterpå så klart.
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Har sagt det jeg mener om den saken så jeg velger å ikke gjenta meg selvCutless skrev:Takker for tipset. Er veldig frem og tilbake på når jeg tror det er forsvarlig å ta den ut på veien.

jeg har som sagt tatt meg fri førstkommende fredag og kl. 07:30 på morgenen skal jeg opp til Graarud og fikse stussen på biken mens jeg venter og tar meg en kaffe. Etter det er det skal jeg ta en lett avspyling av sykkelen på Statoil før jeg kjører meg en tur og npr jeg kommer hjem er det skikkelig vask som venter, samt smøring av kjede

Fredag ser ut til å bli den siste dagen på en liten stund da det er meldt litt kaldere og litt mer ruskete vær. Hint hint

- Cutless
Høres bra ut, og været til fredag ser jo ypperlig ut. Mye regn, sol og plussgrader er det meldt frammover også så lover godt iforhold til å få fjernet saltet. Men ser det er meldt minus en dag (søndag), så da er de sikkert ute å salter igjen... Hvis bare global oppvarming kunne pumpa opp snitt temperaturen med 2 grader så hadde vi vært i mål :[-o<
Har forøvrig funnet dekk til vinteren 2016

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Fredagsveret blir helt knall. Den dagen blir min store EGO-dag.Cutless skrev:Høres bra ut, og været til fredag ser jo ypperlig ut. Mye regn, sol og plussgrader er det meldt frammover også så lover godt iforhold til å få fjernet saltet. Men ser det er meldt minus en dag (søndag), så da er de sikkert ute å salter igjen... Hvis bare global oppvarming kunne pumpa opp snitt temperaturen med 2 grader så hadde vi vært i mål :[-o<

Haha... er vel det vi kan kalle knastedekk det ja

- Cutless
Jippi, nå har langtidsvarselet oppdatert seg - ingen kuldegrader så langt øyet kan se !
http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfol ... arsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfol ... arsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Snakk for deg sjæl.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Faktisk ikke regn på lørdag heller!Cutless skrev:Jippi, nå har langtidsvarselet oppdatert seg - ingen kuldegrader så langt øyet kan se !

A ja nå har vi det braaaa, for det skal vi ha i Fredrikstad!

- Cutless
Da har jeg vært å sett på sykkelen igjen, fikk en gjennomgang av kontroller etc. Fikk ordnet alt av papirer. Pengene er overført, og så raskt de er mottatt leverer de en splitter ny Hypermotard 821 Stealth Black på døra mi
Men jeg kom ikke helt tomhendt hjem. Fikk med meg deler som ble byttet ut når de satt på tilbehøret. Det er original-dekselet som skal settes på istedet for håndtak/bagasjeplate som er avbildet:

KOM TIL MEG VÅR !

Men jeg kom ikke helt tomhendt hjem. Fikk med meg deler som ble byttet ut når de satt på tilbehøret. Det er original-dekselet som skal settes på istedet for håndtak/bagasjeplate som er avbildet:

KOM TIL MEG VÅR !
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Du får gi beskjed hvis du skulle få den i løpet av morgendagen da 

- Cutless
Jepp :)