GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev: Bilde
For meg blir dette bare KAOS, du er dyktig.. :thumleft

Oioi, innkjøp av sånn ei "verktøykasse" som på bildet forplikter jo ganske mye, da. Kan ikke la den stå ubrukt :notworthy:

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Globe »

He he he...ja det er sant DuVille....sant er det også at den ble innkjøpt for bare noen fa dager siden :knegg

Har alltid ønsket meg et slik skap......så nå ble det! Skap med innhold..NICE :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Duville »

- har du vunnet bud på netthandelen tro? :-)

Mye gode tilbud der dersom du er der på rette tiden...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Globe »

Nei, dette ble kjøpt på Albert E Olsen (AEO) her i Trondheim :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Globes Logg

Legg inn av Jompa »

Globe skrev:Da er det tid for å skru kosen en par hakk opp:

Siste finish av kabling og kobling. Har etterhvert fått dreis på dette med "Lodding" :knegg .... så alle koblinger loddes :knegg

Dette er hva jeg kaller søndagskos :thumleft
Bilde
Kabling er alltid artig når man får det til. Men de gangene man ikke får det til, og ender opp med flere feil enn da man begynte.......
Jeg har brukt selvvulkende tape til å reparere ødelagte kabelstrømper. De gamle japsene hadde jo strømper som var teipet.
Har kjørt en sesong med " vulkede" kabler, og det ser ut til å fungere utmerket.
Lodder du virkelig alle koblingene, og fjerner kontaktene ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Globe »

Nei, kun på de nye koblingene som nå er etablert :) De originale kun sjekkes og eventuelt sprayes lett over.
:thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Crinos »

Jeg lodder over alle gamle koblinger som jeg velger å bruke, men det meste har gått i søpla og nytt blir loddet på plass.

Dvs, jeg lodder ikke ledninger direkte fast i strøm-distro-block'en men kabelskoen som er på, loddes fast i kabelen i stedet for å klemmes på plass.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Jompa »

Globe skrev:Nei, kun på de nye koblingene som nå er etablert :) De originale kun sjekkes og eventuelt sprayes lett over.
:thumleft
Ja, Æ burde jo skjønt det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:Nei, dette ble kjøpt på Albert E Olsen (AEO) her i Trondheim :thumleft
Hva slags verktøyvogn er det der, og hva kostet herligheten??

Er vel forresten verdt ett utfyllende innlegg i verktøytråden den vogna der :prop:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Globe »

Hmmm...sesongstart..joda...jeg har da også fått vært ute på 2 hjul i dag...men da i form av "testrun" av min sønns scooter. Den har fått nye dekk, nye bremser og nytt eksosanlegg, så jeg møtte jo kjøre en testrun før sønnen fikk "Good To Go" fra meg :knegg


Meeeen...TDm'n...ja det er nok en annen historie :sorry

Jeg skulle sette den sammen nå i helga, det hele starta "as planned", satte inn nyladet batteri, koblet ferdig siste rest av koblinger (varmeholder og div. opp i mot nymontert relestyrt sikringsboks). Stod klar til å montere luftfilterboksen med nyinnstallert nyoljet KN-filter da jeg fikk det for meg at jeg skulle ta en liten test av koblingene, før jeg plasserte luftfilterboks og monterte tanken. Alt funket fint....foruten Powercommanderen ](*,)
Jeg monterte Powercommander for flere uker siden, testen den da etter montering og alt funket OK. Men nå.....nei nå var det DØDT!! Sjekket kablinga, alt så OK ut, kablinga på Powercommander er veldig enkel. Den skal kobles slik at originalkoblingene på sykkelen går via enheten, samt trenger den egen tilkobling til jord. Alt ser OK ut...men enheten er altså DØD. Når en setter på tenningen skal den gjøre en liten "pre-check" med vandrende lysdioder...men da altså...INGEN LYS!!

Startet med eliminering:
Første check..sikringer på sykkelen...ALT OK!
Neste test, funker Powecommanderen? Koblet den til med adapter for 9V batteri som strømforsyning (for bruk ved oppkobling mot PC/Mac), ALT OK, enheten kjører Precheck og lyser OK.

Så her sitter jeg da.....og må nå vurdere å demontere hele "greia" for å starte på nytt!! Hadde tenk å sjekke strømtilførselen fra sykkelen opp mot powercommanderen, men har enda ikke greid å identifisere hvilke ledninger på hvilke koblinger som SKAL inneholde "Power Inn" til Powercommanderen. ](*,) ](*,)

Dette hadde jeg IKKE planlagt...så er det noen som har en ide om annen feilsjekk, eller annen kunnskap om hva dette kan være...ja så er det bare å komme med forslag!!

Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning" :-k ..spørsmålet er da hvordan og hvor jeg måler dette, samt hva jeg evenutelt kan ha gjort som har forårsaket manglende "strømforíng" til enheten i og med at den ikke reagerer når jeg slår på tenninga. Etter forrige check av systemet har jeg kun dratt frem ledninger fra ny sikringsboks til varmeholder og tankveske, dette har ingen berøring med koblinger eller annet hva gjelder powercommanderen da den får sin input og kjører sin output via originalkablingen på sykkelen, så dette som nå har skjedd skjønner jeg virkelig ikke!!

Svarte F..N!


](*,) ](*,)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn

Legg inn av AJ »

Uffda!
Du kjøpte jo denne fra meg og jeg mener jeg dobbeltsjekket den før jeg sendte den fra meg. Men sjekket den ikke på sykkelen, da...
Men med 9V batteri fungerte den som den skulle.

Men er det slik at det har fungert etter at du monterte den?

Og at den senere har sluttet å fungere? I så fall veldig rart, synes jeg... Hva slags utstyr har du montert etter Powercommander-monteringen?

Monteringen av Powercommanderen (PC) skal være rimelig enkel så sant man finner de kontaktene den skal kobles til. Disse har du åpenbart funnet. Men det er et lite men; jeg mener å huske at monteringsanvisningen er litt unøyaktig. Dvs. at den beskriver en av kontaktene som sort, men det riktige skal være hvit.
Dermed kan det skje at den ene PC-kontakten kobles feil. Det som da skjer er at sykkelen starter helt fint og går som normalt, men uten at PC er tilkoblet, så vidt jeg skjønner ut fra hva andre som har peiling har fortalt meg.
Jeg koblet nemlig feil først, men fikk rettet det opp rimelig kjapt og merket tydelig forskjell før og etter at PC var tilkoblet.

Da jeg oppdaget denne feilen tok jeg bilder av den rette koblingen, men akkurat nå finner jeg dessverre ikke igjen diss bildene.

Men ut fra det du skriver synes ikke dette å være problemet du står overfor...
Funker PC med 9 Volt må vi gå ut fra at enheten er i orden, dvs. funksjonell.
Men at den ikke virker når den er tilkoblet systemet på sykkelen høres unektelig merkelig ut... :-k
Det naturlige vil da være å tro at det er dårlig kontakt et eller annet sted.

Om det kan være til noe hjelp skal jeg lete litt bedre etter de bildene jeg tok. Finner jeg dem sender jeg de straks over sånn at du kan sammenligne med tilkoblingen du har på PC.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Svarte F..N!

:janikk - håper du får det til, du har min dypeste medfølelse og jeg vet akkurat hvordan du har det. Eneste rådet jeg kan gi deg er og holde deg langt unna skrutrekkere og annet skummelt verktøy. Det der overlater jeg til fagfolk.. ;e

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av AJ »

Globe skrev: Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning" :-k ..spørsmålet er da hvordan og hvor jeg måler dette, samt hva jeg evenutelt kan ha gjort som har forårsaket manglende "strømforíng" til enheten i og med at den ikke reagerer når jeg slår på tenninga. Etter forrige check av systemet har jeg kun dratt frem ledninger fra ny sikringsboks til varmeholder og tankveske, dette har ingen berøring med koblinger eller annet hva gjelder powercommanderen da den får sin input og kjører sin output via originalkablingen på sykkelen, så dette som nå har skjedd skjønner jeg virkelig ikke!!

Svarte F..N!


](*,) ](*,)
Her er bildene jeg nevnte i denne tråden på Carpe-TDM:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=11704" onclick="window.open(this.href);return false;

Men antakelig er det ikke dette som er feilen hos deg siden PC'en funka etter at du monterte den på sykkelen, om jeg forstår deg rett?

Her er en tråd til med et godt tips, nemlig TDM air box mod, som er veldig enkel: plugg slangen som går fra membranen øverst på luftfilterboksen. Dette gjør at begge luftspjeldene i boksen blir stående oppe hele tiden i stdet for at det ene åpnes først på et vist turtall basert på trøkket i slangen.
Mange opplever at TDM'en går mye jevnere på lavt turtall med plugget slange, slik det er vist på siste bilde i denne linken:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=7681" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev: Svarte F..N!

:janikk - håper du får det til, du har min dypeste medfølelse og jeg vet akkurat hvordan du har det. Eneste rådet jeg kan gi deg er og holde deg langt unna skrutrekkere og annet skummelt verktøy. Det der overlater jeg til fagfolk.. ;e
Å nei, her skal ikke verktøyet få ligge i fred :[-( . Noen minor set-backs må man bare ta inn over seg og løse dem, så det skal nok dette også løse seg ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)

Legg inn av Globe »

AJ skrev:
Globe skrev: Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning" :-k ..spørsmålet er da hvordan og hvor jeg måler dette, samt hva jeg evenutelt kan ha gjort som har forårsaket manglende "strømforíng" til enheten i og med at den ikke reagerer når jeg slår på tenninga. Etter forrige check av systemet har jeg kun dratt frem ledninger fra ny sikringsboks til varmeholder og tankveske, dette har ingen berøring med koblinger eller annet hva gjelder powercommanderen da den får sin input og kjører sin output via originalkablingen på sykkelen, så dette som nå har skjedd skjønner jeg virkelig ikke!!

Svarte F..N!


](*,) ](*,)
Her er bildene jeg nevnte i denne tråden på Carpe-TDM:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=11704" onclick="window.open(this.href);return false;

Men antakelig er det ikke dette som er feilen hos deg siden PC'en funka etter at du monterte den på sykkelen, om jeg forstår deg rett?

Her er en tråd til med et godt tips, nemlig TDM air box mod, som er veldig enkel: plugg slangen som går fra membranen øverst på luftfilterboksen. Dette gjør at begge luftspjeldene i boksen blir stående oppe hele tiden i stdet for at det ene åpnes først på et vist turtall basert på trøkket i slangen.
Mange opplever at TDM'en går mye jevnere på lavt turtall med plugget slange, slik det er vist på siste bilde i denne linken:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=7681" onclick="window.open(this.href);return false;
Den tråden du laget på Carpe-tdm studerte jeg før jeg monterte, og PC funket etter montering, tidligere i vinter.

Airbox mod. ble da også utført :thumleft

Svar