
GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Nei, kun på de nye koblingene som nå er etablert :) De originale kun sjekkes og eventuelt sprayes lett over.


- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Jeg lodder over alle gamle koblinger som jeg velger å bruke, men det meste har gått i søpla og nytt blir loddet på plass.
Dvs, jeg lodder ikke ledninger direkte fast i strøm-distro-block'en men kabelskoen som er på, loddes fast i kabelen i stedet for å klemmes på plass.
Dvs, jeg lodder ikke ledninger direkte fast i strøm-distro-block'en men kabelskoen som er på, loddes fast i kabelen i stedet for å klemmes på plass.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Ja, Æ burde jo skjønt det.Globe skrev:Nei, kun på de nye koblingene som nå er etablert :) De originale kun sjekkes og eventuelt sprayes lett over.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Hva slags verktøyvogn er det der, og hva kostet herligheten??Globe skrev:Nei, dette ble kjøpt på Albert E Olsen (AEO) her i Trondheim
Er vel forresten verdt ett utfyllende innlegg i verktøytråden den vogna der

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Hmmm...sesongstart..joda...jeg har da også fått vært ute på 2 hjul i dag...men da i form av "testrun" av min sønns scooter. Den har fått nye dekk, nye bremser og nytt eksosanlegg, så jeg møtte jo kjøre en testrun før sønnen fikk "Good To Go" fra meg
Meeeen...TDm'n...ja det er nok en annen historie
Jeg skulle sette den sammen nå i helga, det hele starta "as planned", satte inn nyladet batteri, koblet ferdig siste rest av koblinger (varmeholder og div. opp i mot nymontert relestyrt sikringsboks). Stod klar til å montere luftfilterboksen med nyinnstallert nyoljet KN-filter da jeg fikk det for meg at jeg skulle ta en liten test av koblingene, før jeg plasserte luftfilterboks og monterte tanken. Alt funket fint....foruten Powercommanderen
Jeg monterte Powercommander for flere uker siden, testen den da etter montering og alt funket OK. Men nå.....nei nå var det DØDT!! Sjekket kablinga, alt så OK ut, kablinga på Powercommander er veldig enkel. Den skal kobles slik at originalkoblingene på sykkelen går via enheten, samt trenger den egen tilkobling til jord. Alt ser OK ut...men enheten er altså DØD. Når en setter på tenningen skal den gjøre en liten "pre-check" med vandrende lysdioder...men da altså...INGEN LYS!!
Startet med eliminering:
Første check..sikringer på sykkelen...ALT OK!
Neste test, funker Powecommanderen? Koblet den til med adapter for 9V batteri som strømforsyning (for bruk ved oppkobling mot PC/Mac), ALT OK, enheten kjører Precheck og lyser OK.
Så her sitter jeg da.....og må nå vurdere å demontere hele "greia" for å starte på nytt!! Hadde tenk å sjekke strømtilførselen fra sykkelen opp mot powercommanderen, men har enda ikke greid å identifisere hvilke ledninger på hvilke koblinger som SKAL inneholde "Power Inn" til Powercommanderen.
Dette hadde jeg IKKE planlagt...så er det noen som har en ide om annen feilsjekk, eller annen kunnskap om hva dette kan være...ja så er det bare å komme med forslag!!
Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning"
..spørsmålet er da hvordan og hvor jeg måler dette, samt hva jeg evenutelt kan ha gjort som har forårsaket manglende "strømforíng" til enheten i og med at den ikke reagerer når jeg slår på tenninga. Etter forrige check av systemet har jeg kun dratt frem ledninger fra ny sikringsboks til varmeholder og tankveske, dette har ingen berøring med koblinger eller annet hva gjelder powercommanderen da den får sin input og kjører sin output via originalkablingen på sykkelen, så dette som nå har skjedd skjønner jeg virkelig ikke!!
Svarte F..N!
](./images/smilies/grrr.gif)

Meeeen...TDm'n...ja det er nok en annen historie

Jeg skulle sette den sammen nå i helga, det hele starta "as planned", satte inn nyladet batteri, koblet ferdig siste rest av koblinger (varmeholder og div. opp i mot nymontert relestyrt sikringsboks). Stod klar til å montere luftfilterboksen med nyinnstallert nyoljet KN-filter da jeg fikk det for meg at jeg skulle ta en liten test av koblingene, før jeg plasserte luftfilterboks og monterte tanken. Alt funket fint....foruten Powercommanderen
](./images/smilies/grrr.gif)
Jeg monterte Powercommander for flere uker siden, testen den da etter montering og alt funket OK. Men nå.....nei nå var det DØDT!! Sjekket kablinga, alt så OK ut, kablinga på Powercommander er veldig enkel. Den skal kobles slik at originalkoblingene på sykkelen går via enheten, samt trenger den egen tilkobling til jord. Alt ser OK ut...men enheten er altså DØD. Når en setter på tenningen skal den gjøre en liten "pre-check" med vandrende lysdioder...men da altså...INGEN LYS!!
Startet med eliminering:
Første check..sikringer på sykkelen...ALT OK!
Neste test, funker Powecommanderen? Koblet den til med adapter for 9V batteri som strømforsyning (for bruk ved oppkobling mot PC/Mac), ALT OK, enheten kjører Precheck og lyser OK.
Så her sitter jeg da.....og må nå vurdere å demontere hele "greia" for å starte på nytt!! Hadde tenk å sjekke strømtilførselen fra sykkelen opp mot powercommanderen, men har enda ikke greid å identifisere hvilke ledninger på hvilke koblinger som SKAL inneholde "Power Inn" til Powercommanderen.
](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
Dette hadde jeg IKKE planlagt...så er det noen som har en ide om annen feilsjekk, eller annen kunnskap om hva dette kan være...ja så er det bare å komme med forslag!!
Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning"

Svarte F..N!
](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Uffda!
Du kjøpte jo denne fra meg og jeg mener jeg dobbeltsjekket den før jeg sendte den fra meg. Men sjekket den ikke på sykkelen, da...
Men med 9V batteri fungerte den som den skulle.
Men er det slik at det har fungert etter at du monterte den?
Og at den senere har sluttet å fungere? I så fall veldig rart, synes jeg... Hva slags utstyr har du montert etter Powercommander-monteringen?
Monteringen av Powercommanderen (PC) skal være rimelig enkel så sant man finner de kontaktene den skal kobles til. Disse har du åpenbart funnet. Men det er et lite men; jeg mener å huske at monteringsanvisningen er litt unøyaktig. Dvs. at den beskriver en av kontaktene som sort, men det riktige skal være hvit.
Dermed kan det skje at den ene PC-kontakten kobles feil. Det som da skjer er at sykkelen starter helt fint og går som normalt, men uten at PC er tilkoblet, så vidt jeg skjønner ut fra hva andre som har peiling har fortalt meg.
Jeg koblet nemlig feil først, men fikk rettet det opp rimelig kjapt og merket tydelig forskjell før og etter at PC var tilkoblet.
Da jeg oppdaget denne feilen tok jeg bilder av den rette koblingen, men akkurat nå finner jeg dessverre ikke igjen diss bildene.
Men ut fra det du skriver synes ikke dette å være problemet du står overfor...
Funker PC med 9 Volt må vi gå ut fra at enheten er i orden, dvs. funksjonell.
Men at den ikke virker når den er tilkoblet systemet på sykkelen høres unektelig merkelig ut...
Det naturlige vil da være å tro at det er dårlig kontakt et eller annet sted.
Om det kan være til noe hjelp skal jeg lete litt bedre etter de bildene jeg tok. Finner jeg dem sender jeg de straks over sånn at du kan sammenligne med tilkoblingen du har på PC.
Du kjøpte jo denne fra meg og jeg mener jeg dobbeltsjekket den før jeg sendte den fra meg. Men sjekket den ikke på sykkelen, da...
Men med 9V batteri fungerte den som den skulle.
Men er det slik at det har fungert etter at du monterte den?
Og at den senere har sluttet å fungere? I så fall veldig rart, synes jeg... Hva slags utstyr har du montert etter Powercommander-monteringen?
Monteringen av Powercommanderen (PC) skal være rimelig enkel så sant man finner de kontaktene den skal kobles til. Disse har du åpenbart funnet. Men det er et lite men; jeg mener å huske at monteringsanvisningen er litt unøyaktig. Dvs. at den beskriver en av kontaktene som sort, men det riktige skal være hvit.
Dermed kan det skje at den ene PC-kontakten kobles feil. Det som da skjer er at sykkelen starter helt fint og går som normalt, men uten at PC er tilkoblet, så vidt jeg skjønner ut fra hva andre som har peiling har fortalt meg.
Jeg koblet nemlig feil først, men fikk rettet det opp rimelig kjapt og merket tydelig forskjell før og etter at PC var tilkoblet.
Da jeg oppdaget denne feilen tok jeg bilder av den rette koblingen, men akkurat nå finner jeg dessverre ikke igjen diss bildene.
Men ut fra det du skriver synes ikke dette å være problemet du står overfor...
Funker PC med 9 Volt må vi gå ut fra at enheten er i orden, dvs. funksjonell.
Men at den ikke virker når den er tilkoblet systemet på sykkelen høres unektelig merkelig ut...

Det naturlige vil da være å tro at det er dårlig kontakt et eller annet sted.
Om det kan være til noe hjelp skal jeg lete litt bedre etter de bildene jeg tok. Finner jeg dem sender jeg de straks over sånn at du kan sammenligne med tilkoblingen du har på PC.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Globe skrev: Svarte F..N!


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Her er bildene jeg nevnte i denne tråden på Carpe-TDM:Globe skrev: Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning"..spørsmålet er da hvordan og hvor jeg måler dette, samt hva jeg evenutelt kan ha gjort som har forårsaket manglende "strømforíng" til enheten i og med at den ikke reagerer når jeg slår på tenninga. Etter forrige check av systemet har jeg kun dratt frem ledninger fra ny sikringsboks til varmeholder og tankveske, dette har ingen berøring med koblinger eller annet hva gjelder powercommanderen da den får sin input og kjører sin output via originalkablingen på sykkelen, så dette som nå har skjedd skjønner jeg virkelig ikke!!
Svarte F..N!
![]()
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=11704" onclick="window.open(this.href);return false;
Men antakelig er det ikke dette som er feilen hos deg siden PC'en funka etter at du monterte den på sykkelen, om jeg forstår deg rett?
Her er en tråd til med et godt tips, nemlig TDM air box mod, som er veldig enkel: plugg slangen som går fra membranen øverst på luftfilterboksen. Dette gjør at begge luftspjeldene i boksen blir stående oppe hele tiden i stdet for at det ene åpnes først på et vist turtall basert på trøkket i slangen.
Mange opplever at TDM'en går mye jevnere på lavt turtall med plugget slange, slik det er vist på siste bilde i denne linken:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=7681" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Å nei, her skal ikke verktøyet få ligge i fredGodtvoksen skrev:Globe skrev: Svarte F..N!
- håper du får det til, du har min dypeste medfølelse og jeg vet akkurat hvordan du har det. Eneste rådet jeg kan gi deg er og holde deg langt unna skrutrekkere og annet skummelt verktøy. Det der overlater jeg til fagfolk..


- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Søndagskos...i garasjen :)
Den tråden du laget på Carpe-tdm studerte jeg før jeg monterte, og PC funket etter montering, tidligere i vinter.AJ skrev:Her er bildene jeg nevnte i denne tråden på Carpe-TDM:Globe skrev: Regner med at Powercommanderen får strømimpulser både fra kilde "tenning" og via "innsprøytning"..spørsmålet er da hvordan og hvor jeg måler dette, samt hva jeg evenutelt kan ha gjort som har forårsaket manglende "strømforíng" til enheten i og med at den ikke reagerer når jeg slår på tenninga. Etter forrige check av systemet har jeg kun dratt frem ledninger fra ny sikringsboks til varmeholder og tankveske, dette har ingen berøring med koblinger eller annet hva gjelder powercommanderen da den får sin input og kjører sin output via originalkablingen på sykkelen, så dette som nå har skjedd skjønner jeg virkelig ikke!!
Svarte F..N!
![]()
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=11704" onclick="window.open(this.href);return false;
Men antakelig er det ikke dette som er feilen hos deg siden PC'en funka etter at du monterte den på sykkelen, om jeg forstår deg rett?
Her er en tråd til med et godt tips, nemlig TDM air box mod, som er veldig enkel: plugg slangen som går fra membranen øverst på luftfilterboksen. Dette gjør at begge luftspjeldene i boksen blir stående oppe hele tiden i stdet for at det ene åpnes først på et vist turtall basert på trøkket i slangen.
Mange opplever at TDM'en går mye jevnere på lavt turtall med plugget slange, slik det er vist på siste bilde i denne linken:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=7681" onclick="window.open(this.href);return false;
Airbox mod. ble da også utført

- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Hvordan er helsa på batteriet i sykkelen?
Om du har montert varmekabler så er jo dette noe som trekker en del strøm, og om du har feilmontert dem kan det være at de alltid trekker litt og med det har tappet batteriet gradivis for strøm.
Om du har montert varmekabler så er jo dette noe som trekker en del strøm, og om du har feilmontert dem kan det være at de alltid trekker litt og med det har tappet batteriet gradivis for strøm.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn

Det er vel en rød +12v & en sort 0v ledning fra PC3 ???


Er ihvertfall det på den jeg har liggende.
If it ain't broke, I'll break it.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Hmmmmm....er det mulig at jeg har gjort en slik feil som du indikerer her ejs
.......sjekket kjapt koblingsskjema i helga...kan jo ha oversett noe.....
...dette må sjekkes etter jobb i dag....Om det er slik at den skal ha egen + tilførsel, ja så har jeg oversett noe i resten av kablingen og koblingen. Takk for tips 



Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Du kan få låne Honda 50`n min.
Neida, man skal ikke tulle med slik, du har min fulle medfølelse.

Neida, man skal ikke tulle med slik, du har min fulle medfølelse.

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn

Var ikke det jeg mente..Globe skrev:Hmmmmm....er det mulig at jeg har gjort en slik feil som du indikerer her ejs.......sjekket kjapt koblingsskjema i helga...kan jo ha oversett noe.....
...dette må sjekkes etter jobb i dag....Om det er slik at den skal ha egen + tilførsel, ja så har jeg oversett noe i resten av kablingen og koblingen. Takk for tips
I ledningstrømpa til PC3 stikk hull på rød ledning å se om det er 12v der.
If it ain't broke, I'll break it.
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
PCV HAR egen + og jord, det er også beskrevet hvor en bør koble seg på...
Meeen det hjelper vel ikke deg??
Meeen det hjelper vel ikke deg??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Det er plagsomt hvor fort man glemmer ting...MaxTron skrev:PCV HAR egen + og jord, det er også beskrevet hvor en bør koble seg på...
Meeen det hjelper vel ikke deg??

I dette tilfellet gjelder det Powercommander for min del...
En del er glemt, javel. Men jeg mener å huske det som MaxTron nevner, at PC har en + og en - ledning.
Videre mener jeg å huske at jeg koblet disse til ditto kontaktpunkter på Centech sikringsboksen.
Og denne boksen var koblet til slik at den først slo seg på når tenninga var på, dvs. ingen strøm til påkobla komponenter som Symtec varmeholker, 12 v kontakt og PC.
Så hvis PC er koblet til Centech, og Centech ikke får styrestrøm når tenninga er slått på vil naturlig nok PC ikke funke.
Men Globe har neppe gått i en slik "nybegynhnerfelle", vil jeg tro...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
@MaxTron:Hadde det bare vært å enkelt så, ja så skulle jeg kunne "svelge" den nybegynnerfeilen"
, men.....på TDM'n skal det kun kobles inn på originalkoblingene, samt ekstra jordingsledning direkte til batteriet. + foring får den da via originalkontaktene.
Så ved tilkobling til TDM, så har nok ikke PC noen egen "+ foring"





@crinos:Jeg har sjekket batteriet, det viser 12.4V før belastning og går ned til 12.2V ved tenning på. Kan det være batteriet som er "synderen" her?
@AJ: den centechboksen får sin strøm via rele, alt som er koblet til den funker
Jeg er fortsatt åpen for at det er en brukerfeil inne i bildet her.....da det ved 90% av slike tilfeller så er det nettopp det

Så ved tilkobling til TDM, så har nok ikke PC noen egen "+ foring"





@crinos:Jeg har sjekket batteriet, det viser 12.4V før belastning og går ned til 12.2V ved tenning på. Kan det være batteriet som er "synderen" her?

@AJ: den centechboksen får sin strøm via rele, alt som er koblet til den funker

Jeg er fortsatt åpen for at det er en brukerfeil inne i bildet her.....da det ved 90% av slike tilfeller så er det nettopp det

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Er kanskje litt som med datamskiner og installering av programmer, dette:
de gangene det oppstår problemer finner man gjerne feilen i forbindelse med det programmet man installerte sist.
Fjerner man nettopp det programmet løser problemet seg - i beste fall.
Forstår det fortsatt slik at PC virket etter at du monterte den på TDM'en. Deretter monterte du annet utstyr, om jeg har oppfattet det rett.
Så sluttet PC å virke.
Om problemet ikke er batteriet, så vil det være grunn til å tro at det andre utstyret som er tilkoblet kan være årsaken...
Men dette har du helt sikkert tenkt på.
Om ikke årsaken ligger her så er jo brudd i en PC-ledning mulig, men da må en av ledningen ha kommet i klem et eller annet sted og ført til et slikt brudd.
Det er trangt under setet på TDM'en, så det er kanskje ikke helt umulig at nettopp dette kan ha skjedd?
Men er det slik at PC fortsatt virker når du kobler den til 9 V batteri?
I så fall tyder dette på at enheten funker. Funker den ikke når den er tilkoblet TDM'en så ligger vel feilen i ledningsnettet på sykker'n, evt. batteriet...?
Jeg bare tenker høyt... Har dessverre altfor lite greie på akkurat disse tingene...
Uansett så håper jeg virkelig at problemet løser seg.
de gangene det oppstår problemer finner man gjerne feilen i forbindelse med det programmet man installerte sist.
Fjerner man nettopp det programmet løser problemet seg - i beste fall.
Forstår det fortsatt slik at PC virket etter at du monterte den på TDM'en. Deretter monterte du annet utstyr, om jeg har oppfattet det rett.
Så sluttet PC å virke.
Om problemet ikke er batteriet, så vil det være grunn til å tro at det andre utstyret som er tilkoblet kan være årsaken...
Men dette har du helt sikkert tenkt på.
Om ikke årsaken ligger her så er jo brudd i en PC-ledning mulig, men da må en av ledningen ha kommet i klem et eller annet sted og ført til et slikt brudd.
Det er trangt under setet på TDM'en, så det er kanskje ikke helt umulig at nettopp dette kan ha skjedd?
Men er det slik at PC fortsatt virker når du kobler den til 9 V batteri?
I så fall tyder dette på at enheten funker. Funker den ikke når den er tilkoblet TDM'en så ligger vel feilen i ledningsnettet på sykker'n, evt. batteriet...?
Jeg bare tenker høyt... Har dessverre altfor lite greie på akkurat disse tingene...


Uansett så håper jeg virkelig at problemet løser seg.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Ja det stemmer AJ. Den virket ved innstallasjon og den virker ved tilkobling via 9V batteri.
Jeg har nå koblet fra alt det andre, og det som nå står igjen er å sjekke kablingen (kontakten) i ledningene fra koblingene og inn til PWC-enheten. Punktet der hvor jordingskabelen kommer ut ser noe "slitt" ut og er tapet, så det er nok stor mulighet for at det er et ledningsbrudd der, som resultat etter kablingen av andre kabler som er dratt under setebracketten og langs med ramma, under luftfilterhuset.
"Back to last known working configuration" er et datauttrykk som kan benyttes her ja :-)
Jeg har nå koblet fra alt det andre, og det som nå står igjen er å sjekke kablingen (kontakten) i ledningene fra koblingene og inn til PWC-enheten. Punktet der hvor jordingskabelen kommer ut ser noe "slitt" ut og er tapet, så det er nok stor mulighet for at det er et ledningsbrudd der, som resultat etter kablingen av andre kabler som er dratt under setebracketten og langs med ramma, under luftfilterhuset.
"Back to last known working configuration" er et datauttrykk som kan benyttes her ja :-)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Helt klart feil sykkel du har



- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Har funnet løsningen...men det er så FLAUT at jeg må sitte her å kjenne litt på dette før jeg greier å fortelle dere hva feilen VAR....
Noen som vil gjette...før jeg forteller det???
NÅ....NÅÅÅÅÅÅ...skal den monteres sammen igjen..og sesongen er farlig nære.....det er ikke mange vaffelhjerter som er trygge lengre nå!!!

Noen som vil gjette...før jeg forteller det???
NÅ....NÅÅÅÅÅÅ...skal den monteres sammen igjen..og sesongen er farlig nære.....det er ikke mange vaffelhjerter som er trygge lengre nå!!!



Re: Globes Logg: Sesongstart?? Well,well,; sliter litt, tekn
Globe skrev:Har funnet løsningen...men det er så FLAUT at jeg må sitte her å kjenne litt på dette før jeg greier å fortelle dere hva feilen VAR....
Noen som vil gjette...før jeg forteller det???
NÅ....NÅÅÅÅÅÅ...skal den monteres sammen igjen..og sesongen er farlig nære.....det er ikke mange vaffelhjerter som er trygge lengre nå!!!![]()
![]()
Tror jeg tar en liten tur til Lindesnes - skal du være med ?????


- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Dette er FLAUT, SKIKKELIG flaut!!
Løsningen ligger i det faktum at PowerCommanderen IKKE har egen direktestrøm, men henter da sin PLUSS fra tenningssystemet på selve sykkelen!!!!!
Ser dere hva som kommer????
Ser dere hva som kommer????