Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Når man snakker om hvor nødvendig det er med en adv sykkel, da gjerne med masse utstyr kan man jo også spørre seg hvor nødvendig det er med minst 1000kubikk, 180hk på hjulet, felger som veier 2kg, ++++ Det er et fåtall av de som kjøper RR som klarer å bruke en standard 600 kubikk fult ut.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det gjelder uansett type. Det er kroppen oppå som er begrensningen.Epylypzon skrev:Når man snakker om hvor nødvendig det er med en adv sykkel, da gjerne med masse utstyr kan man jo også spørre seg hvor nødvendig det er med minst 1000kubikk, 180hk på hjulet, felger som veier 2kg, ++++ Det er et fåtall av de som kjøper RR som klarer å bruke en standard 600 kubikk fult ut.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
PS. Smaken er som baken.
I dag skal jeg være med en kammerat å hente 1200GSA -12 . En av grunnene til at han kjøper den er at han syns den er "stygg"tøff.
Han er litt skeptisk til kvalitet og hvordan den er å kjøre i forhold til hans nåværende varadero.
I dag skal jeg være med en kammerat å hente 1200GSA -12 . En av grunnene til at han kjøper den er at han syns den er "stygg"tøff.
Han er litt skeptisk til kvalitet og hvordan den er å kjøre i forhold til hans nåværende varadero.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
JeppSuperMorten skrev:Det gjelder uansett type. Det er kroppen oppå som er begrensningen.Epylypzon skrev:Når man snakker om hvor nødvendig det er med en adv sykkel, da gjerne med masse utstyr kan man jo også spørre seg hvor nødvendig det er med minst 1000kubikk, 180hk på hjulet, felger som veier 2kg, ++++ Det er et fåtall av de som kjøper RR som klarer å bruke en standard 600 kubikk fult ut.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det er sant. Den siste posten i tråden er også relevant.SuperMorten skrev: Skrevet i 2004? Mye har forandret seg siden den gang.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nå må jo BMW først la brukerne få lov til å kjøre dems RT.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Bra at ikke alle er enige, ellers hadde det aldri blitt noen andreårsutgaverZZR-Erling skrev:Nå må jo BMW først la brukerne få lov til å kjøre dems RT.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.

Kan ikke si at jeg angrer spesielt på min førsteårsutgave. Har byttet en bryter, ellers ikkeno.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det er vi vel enige om alle. Hater big fucking bugs jeg og.poulet_cavalier skrev:Det er sant. Den siste posten i tråden er også relevant.SuperMorten skrev: Skrevet i 2004? Mye har forandret seg siden den gang.
Traff en øyenstikker i Tyskland en gang. Midt i visiret jeg måtte åpne det for å se klart.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Jeg har byttet olje og dekk, ellers ikkeno.poulet_cavalier skrev:Bra at ikke alle er enige, ellers hadde det aldri blitt noen andreårsutgaverZZR-Erling skrev:Nå må jo BMW først la brukerne få lov til å kjøre dems RT.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.![]()
Kan ikke si at jeg angrer spesielt på min førsteårsutgave. Har byttet en bryter, ellers ikkeno.
Om ingen ville ha førsteårsutgaven, hadde det vel bare vært eksistert andreårsutgaver?
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
BMW har jo lagt ned "kjøreforbud" på disse..??poulet_cavalier skrev:Bra at ikke alle er enige, ellers hadde det aldri blitt noen andreårsutgaverZZR-Erling skrev:Nå må jo BMW først la brukerne få lov til å kjøre dems RT.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.![]()
Kan ikke si at jeg angrer spesielt på min førsteårsutgave. Har byttet en bryter, ellers ikkeno.
A statement from BMW reads: "We regret to inform you that with immediate effect all 2014 R 1200 RT with Dynamic ESA must not be ridden.
https://www.motorcyclenews.com/mcn/news ... bmwrecall/
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
:-)JohnnyTh skrev:Det er vi vel enige om alle. Hater big fucking bugs jeg og.poulet_cavalier skrev:Det er sant. Den siste posten i tråden er også relevant.SuperMorten skrev: Skrevet i 2004? Mye har forandret seg siden den gang.
Traff en øyenstikker i Tyskland en gang. Midt i visiret jeg måtte åpne det for å se klart.
Jeg tenkte mer på den posten om at man ikke måtte glemme at RT og GS ble sammenlignet i et GS forum. Ikke helt nøytralt mao.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
ZZR-Erling skrev:BMW har jo lagt ned "kjøreforbud" på disse..??poulet_cavalier skrev:Bra at ikke alle er enige, ellers hadde det aldri blitt noen andreårsutgaverZZR-Erling skrev:Nå må jo BMW først la brukerne få lov til å kjøre dems RT.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.![]()
Kan ikke si at jeg angrer spesielt på min førsteårsutgave. Har byttet en bryter, ellers ikkeno.
A statement from BMW reads: "We regret to inform you that with immediate effect all 2014 R 1200 RT with Dynamic ESA must not be ridden.
https://www.motorcyclenews.com/mcn/news ... bmwrecall/
Ja den der er ganske kjip. Noen med 2014 RT her som har mer info?
BMW deler jo ut noen plaster på såret da: http://bmwmcmag.com/2014/06/bmw-motorra ... de-notice/
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
poulet_cavalier skrev:BMW USA ja.ZZR-Erling skrev:BMW har jo lagt ned "kjøreforbud" på disse..??poulet_cavalier skrev:Bra at ikke alle er enige, ellers hadde det aldri blitt noen andreårsutgaverZZR-Erling skrev:Nå må jo BMW først la brukerne få lov til å kjøre dems RT.
Som æ sie, man skal ikke ha første års utgaver av BMW.![]()
Kan ikke si at jeg angrer spesielt på min førsteårsutgave. Har byttet en bryter, ellers ikkeno.
A statement from BMW reads: "We regret to inform you that with immediate effect all 2014 R 1200 RT with Dynamic ESA must not be ridden.
https://www.motorcyclenews.com/mcn/news ... bmwrecall/
Ja den der er ganske kjip. Noen med 2014 RT her som har mer info?
BMW deler jo ut noen plaster på såret da: http://bmwmcmag.com/2014/06/bmw-motorra ... de-notice/
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
...videre:
" As of now, there is no official timeline for availability of parts necessary for the repairs, but rumors have suggested it could be August or September before the RTs are back on the road."
" As of now, there is no official timeline for availability of parts necessary for the repairs, but rumors have suggested it could be August or September before the RTs are back on the road."
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
I USA kan man som BMW eier av RT 2014 velge disse options:
Dealerships are telling us that BMW Motorrad USA has put together a program with three options for owners of the affected model. Those willing to simply wait for a repair will be compensated $2,500 once the repair is complete. If the R1200RT owner would prefer a loaner, the BMW dealership will work with them to provide a different BMW model temporarily and also provide them with $1,000 to be used for BMW accessories/gear at their dealership or towards payments on their RT. If an owner doesn’t want to keep the R1200RT, BMW Motorrad USA will buy back the vehicle at the original purchase price and provide them with an additional $1,000 they can use toward the purchase of a different BMW motorcycle.
Owners of the new R1200RT who want to exercise any of these options will need to contact their BMW Motorrad dealership.
Hvordan praktiseres dette i Norge?
Dealerships are telling us that BMW Motorrad USA has put together a program with three options for owners of the affected model. Those willing to simply wait for a repair will be compensated $2,500 once the repair is complete. If the R1200RT owner would prefer a loaner, the BMW dealership will work with them to provide a different BMW model temporarily and also provide them with $1,000 to be used for BMW accessories/gear at their dealership or towards payments on their RT. If an owner doesn’t want to keep the R1200RT, BMW Motorrad USA will buy back the vehicle at the original purchase price and provide them with an additional $1,000 they can use toward the purchase of a different BMW motorcycle.
Owners of the new R1200RT who want to exercise any of these options will need to contact their BMW Motorrad dealership.
Hvordan praktiseres dette i Norge?
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det hører vel kanskje hjemme i en annen tråd ZZR-Erling, men jeg er også nysgjerrig på hva som praktiseres her på berget 

- JoachimG
- Innlegg: 22
- Registrert: 13 jun 2014, 12:55
- Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar, Vespa GTS 300, m.fl
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Min personlige oppfatning er at en WR250R (ikke racingversjonen WR250F som har en helt annen motor og daglige serviceintervaller) er noe av det absolutt mest ideelle for de som virkelig tenker å dra på eventyr hvor en god del tilbakelegges på veier som ikke er slette og fine (i mangel på en "ekte" wr450r som ikke eksisterer)... altså jeg snakker om en reise jorda rundt, gjennom Afrika og Søramerika, Asia, eller tilsvarende... ikke svingete alpeveier og en og annen grusvei i den norkse fjellheimen eller de finske skoger.
Se videoen under og spør deg selv om det er størrelsen på sykkel/motor eller ballene til den som kjører som er den begrensende faktor.
I utgangspunktet behøver man ikke modde noe som helst på en WR250R, kun stroppe fast baggen over bakskjermen og en jerry kanne for ekstra rekkevidde og tut og kjør... men tanken er liten, og bakre rammen for svak til å tåle serlig mye bagasje. Setet er hardt, og man vil med fordel kunne ønske seg et mer behagelig sete, en midtstøtte og bedre beskyttelse i form av en liten vindskjerm og litt bedre håndbeskyttelse... og kanskje en bedre bash plate. Endre på dette og du har et råskinn som løper sirkler rundt en hvilken som helst dual sport eller adventure sykkel med mer enn 650cc. KTM sin 690 er vassere og lett nok, men den har ikke påliteligheten til Yamaha... og, skal man bevege seg vekk fra sivilisasjonene så er pålitelighet viktigst av alt.
Sykkelen er smal og ultralett, er skuddsikker og har lite som kan gå feil. Det blir som å håndtere en sykkel om man er flink nok til å holde bagasjen på et minimalistisk nivå.
Skulle ønske flere valgte disse syklene som en motvekt til maniet for store sykler... "less is more"
Se videoen under og spør deg selv om det er størrelsen på sykkel/motor eller ballene til den som kjører som er den begrensende faktor.
I utgangspunktet behøver man ikke modde noe som helst på en WR250R, kun stroppe fast baggen over bakskjermen og en jerry kanne for ekstra rekkevidde og tut og kjør... men tanken er liten, og bakre rammen for svak til å tåle serlig mye bagasje. Setet er hardt, og man vil med fordel kunne ønske seg et mer behagelig sete, en midtstøtte og bedre beskyttelse i form av en liten vindskjerm og litt bedre håndbeskyttelse... og kanskje en bedre bash plate. Endre på dette og du har et råskinn som løper sirkler rundt en hvilken som helst dual sport eller adventure sykkel med mer enn 650cc. KTM sin 690 er vassere og lett nok, men den har ikke påliteligheten til Yamaha... og, skal man bevege seg vekk fra sivilisasjonene så er pålitelighet viktigst av alt.
Sykkelen er smal og ultralett, er skuddsikker og har lite som kan gå feil. Det blir som å håndtere en sykkel om man er flink nok til å holde bagasjen på et minimalistisk nivå.
Skulle ønske flere valgte disse syklene som en motvekt til maniet for store sykler... "less is more"
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det var en som sa det oppi her: Smaken er som baken.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
:-)
Litt artig å notere seg at når det endelig ble litt Adventure prat ( Takk JoachimG) på denne tråden....så stillnett det helt..... :-)
Innrømmer gjerne at dette aldri blir min greie, men storkoser meg ved å lese om de som tar slike turer.....
Men koser meg enda mer med min ADV på Asfalt.......
Litt artig å notere seg at når det endelig ble litt Adventure prat ( Takk JoachimG) på denne tråden....så stillnett det helt..... :-)
Innrømmer gjerne at dette aldri blir min greie, men storkoser meg ved å lese om de som tar slike turer.....
Men koser meg enda mer med min ADV på Asfalt.......

- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det kommer ann på hva slags tur man skal på hva man bør kjøre.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Høres ut som en kjempetur! Har du brukt mye tid på planleggning for å finne avsides veier med utfordrende underlag? Jeg fulgte stort sett Gps'en og bare en gang ble det så ille at jeg måtte snu. Stort sett helt greie veier hele veien som man kan kjøre med hva som helst ellers.Epylypzon skrev:Det kommer ann på hva slags tur man skal på hva man bør kjøre.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Du har kanskje vært den veien før?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Jeg selv har ikke brukt så mye tid på det. Men en av de andre i reisefølget har søkt endel rundt på africatwin siden på fb(de fleste her er fra Hellas), google og youtube.JohnnyTh skrev:Høres ut som en kjempetur! Har du brukt mye tid på planleggning for å finne avsides veier med utfordrende underlag? Jeg fulgte stort sett Gps'en og bare en gang ble det så ille at jeg måtte snu. Stort sett helt greie veier hele veien som man kan kjøre med hva som helst ellers.Epylypzon skrev:Det kommer ann på hva slags tur man skal på hva man bør kjøre.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Du har kanskje vært den veien før?
HVis du sjekker her http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=135 litt senere i dag så skal jeg legge ut noen av veiene/områdene vi har sett på.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
https://www.visordown.com/motorcycle-ne ... 25225.html
3 nye bildet av den nye BMW S1000 F
3 nye bildet av den nye BMW S1000 F
"Just like the S1000R, the touring version will be based on the supersport S1000R platform. The handlebar design is upright which clearly shows its touring-oriented seating position. It gets a new headlamp design, a new seat and the grab rail is big to accommodate various touring accessories."
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Utrolig kjip fargelayout :o Men ellers spennende sykkel!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Tror nok ikke fargene er endelig... Som vi så på S1000 RR og S1000 R vil nok fargene bli bedre når sykkelen blir lansert
Uansett en spennende sykkel som jeg muligens blir å se etter ved neste sykkel kjøp.
Sony Z2

Uansett en spennende sykkel som jeg muligens blir å se etter ved neste sykkel kjøp.
Sony Z2