Det der må vel være noe AI-generet bilde vel?dypen skrev: 14 sep 2024, 17:37 Hva med ny motorsykkel @Bjerknez … en Porsche må vel bli trinnet etter Triumph![]()
IMG_1801.jpeg
Trasige greier når en ikke aner om et bilde er ekte eller ikke.
Det der må vel være noe AI-generet bilde vel?dypen skrev: 14 sep 2024, 17:37 Hva med ny motorsykkel @Bjerknez … en Porsche må vel bli trinnet etter Triumph![]()
IMG_1801.jpeg
Har ikke funnet noe som bekrefter bildet så det er vel som du antyder.
Tror nok jeg må ha minst en sesong uten MC.DAE skrev: 16 sep 2024, 16:30 Får sjå 28. Febom pms er blitt for hard, då er det messe på Lillestrøm
Haha, min avgjørelse rundt MC salg er nok mer gjennomtenkt og planlagt enn dettelazyboy skrev: 16 sep 2024, 19:43 Solgte sykkel til en kollega i 1999, han hadde glemt og ta med cash på jobben den dagen. Ikke no problem sa jeg , skal ikke kjøpe ny i år uansett. Klokka 2000 måtte jeg innom han og hente penger da ny mc skulle hentes på Gjøvik samme kveld![]()
Mulig.....? Ikke vet jeg...DAE skrev: 27 sep 2024, 08:43 Trur elektrikeren må bytte batteri i kalkulatoren... om ikkje du har 400V i heimen
Oj, mer dramatisk blir det jo ikkeBjerknez skrev: 04 sep 2024, 10:16 Nå begynner tankene mine å løpe løpsk igjen. Jeg føler at jeg går igjennom denne prosessen med gjevne mellomrom og det handler egentlig om hvor vidt jeg skal fortsette MC livet eller ikke.
Jeg merker at jeg er mett...på en måte. Helt flott de to ukene i året jeg er på langtur, men ellers blir det fint lite kjøring.
Men ingen avgørelser er tatt enda. Jeg har uansett mer enn nok å henge fingrene i så det er så absolutt ikke synd på meg. Men jeg skal tenke litt på saken og se hva jeg til slutt bestemmer meg for. Uansett kan en sykkel enkelt kjøpes igjen ved behov. Men føler liksom at en "epoke" er over på en måte og jeg lengter kanskje etter nye beitemarker og ny kunnskap...
Men jeg bare lufter noen tanker her altså. Ingen dramatikk rundt dette![]()
Hehe, tror vi definerer ordet "dramatisk" litt forskjellig i så tillfellepingvin skrev: 27 sep 2024, 10:29Oj, mer dramatisk blir det jo ikkeBjerknez skrev: 04 sep 2024, 10:16 Nå begynner tankene mine å løpe løpsk igjen. Jeg føler at jeg går igjennom denne prosessen med gjevne mellomrom og det handler egentlig om hvor vidt jeg skal fortsette MC livet eller ikke.
Jeg merker at jeg er mett...på en måte. Helt flott de to ukene i året jeg er på langtur, men ellers blir det fint lite kjøring.
Men ingen avgørelser er tatt enda. Jeg har uansett mer enn nok å henge fingrene i så det er så absolutt ikke synd på meg. Men jeg skal tenke litt på saken og se hva jeg til slutt bestemmer meg for. Uansett kan en sykkel enkelt kjøpes igjen ved behov. Men føler liksom at en "epoke" er over på en måte og jeg lengter kanskje etter nye beitemarker og ny kunnskap...
Men jeg bare lufter noen tanker her altså. Ingen dramatikk rundt dette![]()
![]()
Men også litt lei og vært en stund MEN synes moro med tur og se nye steder etc. og synes morsomt å kjøre svingete veier når først er der så ikke klar for å selge enda.
Enig.Megaoctane skrev: 27 sep 2024, 10:52 Når man først har kjørt el-bil, så virker alt annet utrolig "gammeldags". Umiddelbar respons (avhenger av bilmerke) og nesten ingen støy. De nye EL-bussene til Ruter er jo så mye behageligere. Dieselbussene ristet som bare fy...
Var på en helgetur i London, leide bil, og fikk ekstremt godt tilbud på en Polestar 2 til 905kr for 4 dager.
De andre gutta i følget var skeptiske, men det var fullstendig uproblematisk å finne ladestasjoner for lading, og rekkevidde var ikke noe tema når bilen kan levere 500km på en lading.
Man kan si mye om de rødgrønne etc, men satsingen på elbiler er litt som med røykeloven. Det føltes rart når man ser noen røyke, og likeså var England så mye mer "støyende" grunnet alle bilene og bussene som fortsatt kjører på bensin/diesel.
Men - så det noe med den motorlyden da, som for testosteronet til å pumpe...
Det må nesten elektrikern ta på sin kappe :)FredrikE24 skrev: 27 sep 2024, 19:01 Veldig merkelig av en elektriker og si 2x32A kurs? Man skal høre mye :)
Blir bra med EL-billader, får du økt inntaket ditt også? Hva er det du har idag? 3x40A?
Hehe, selv 5kw. Er overkill til mitt bruk. Kunsten er å lade så sakte som mulig uten at det hindrer meg å kjøre dit jeg skal. Det er null poeng i å lade bilen opp til 100% på 3 timer og betale 5-600 kroner ekstra den måneden for å ha brutt 2-3 effektledd når bilen allikevel skal stå i garasjen i 10 timer til. Det er jo bre fjernt. Da blir det billigere å kjøre ned på Circle K og lade den der inni mellom. Jeg har tilgang til en drøss med ladestasjoner i nærheten, også på jobben. Så jeg er dekket i hue og ræva. :)DAE skrev: 27 sep 2024, 21:24 Putt 3x32A sikring og 230/400v trafo i garasjen, då kan du lade 9,5Kw, om man vilspare so mykje i forhold til fossil at litt sponsing til sjefen i kraftlaget går fint
Man får det samme med FutureHome laderen :)Toalmar skrev: 28 sep 2024, 01:14 Easee lader, Tibber Pulse og strømabbonement fra Tibber da får du effektbalansering.![]()
Kjempekjekt og en grei måte og holde seg under f eks 10 kW om man ønsker.
I tillegg får du også Grid Rewards når det er tilgjengelig. Hvis bilen er tilkoblet og ikke er fulladet så kan du motta strøm som er tilgjengelig og samtidig få betalt![]()
Har dette oppsettet på hytta og har "fått" noen hundre kroner siden mai via Grid Rewards.
Du skal ha for å ha gjort et ærlig forsøk med camping i hvert fall, synd ikke funket men vond rygg er absolutt gyldig grunnBjerknez skrev: 27 sep 2024, 10:54 Hehe, tror vi definerer ordet "dramatisk" litt forskjellig i så tillfelle![]()
Jeg har jo ikke noe i MOT mc. Fint å være på tur, men det å kjøre mc kan også være (spesielt for min del) ganske slitsomt med tanke på ryggen også blir det jo ekstra kjipt hvis været blir dårlig. Vanskelig å planlegge noe som helst før noen få dager i forveien. Vertfall hvis man foretrekker å kjøre i mest mulig fint vær.
Med bil, så kan man planlegge når som helst og alt blir på en måte mer bekvemt. Man kan ta med seg teltet bak i bilen evt. Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst til å kjøre mc i det hele tatt og det at jeg ikke har sykkel til neste år blir nesten en befrielse. Når bilen jeg skal ha også aksellererer like bra som en random motorsykkel så blir det jo litt gøy også.
Men nå har jeg alltid vært en som ikke veldig lett setter meg fast i EN ting. Jeg går all inn en periode, frem til jeg blir lei, for så og prøve andre ting. Det skal derimot sies at mc er den hobbyen jeg har holdt meg fast i lengst. Det er mange faktorer som er blitt lagt til grunn vedrørende salg av motorsykkel og hovedgrunnen er egentlig ryggen. Ikke fordi at ryggen værker som et h**** hele tiden, for det gjør den ikke, men ALT blir LITT mer slitsomt. Man blir fortere lei, får litt kortere lunte og man sitter og irriterer seg over ujevne veier i stedenfor å nyte turen etc.
Campingturen jeg hadde i sommer var den som slo spikeren i kista. Første kvelden var magisk. jeg var der jeg ville være. Tok en pils, så ut over vannet, pratet skjit med min makker og alt var flott. Men så våknet jeg om morgenen med stiv rygg og alt skulle pakkes ned igjen. Etter en natt på liggeunderlag var ryggen min kjørt allerede klokken 04:00 på natten og min makker våknet ikke før i 09:00 tiden. Humøret sank gradvis og for første gang ble jeg skikkelig irritert av knott og mygg når jeg pakket ned.
Jeg kom meg ikke skikkelig etter dette og gikk mer eller mindre med mer ryggsmerter enn vanlig de neste dagene. Såpass ille at jeg ikke engang gadd å ta meg en pils i Sundsvall i Sverige. Jeg ville bare finne meg en seng å legge meg ned. Å DET er det ikke ofte jeg velger når jeg er på ferie!
Så det er hovedgrunnen til at jeg legger det litt på hylla intill videre og prøver andre ting som er litt mer behagelig :)
men noe dramatikk rundt dette er det absolutt ikke :)