MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Globe »

dag-zzr skrev:
simpson skrev: Ja dere ZZR gutta er noen fine skøyere.... :notlistening
Helt enig. Bare synd det ikke er fler av oss :buddies:

Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Globe skrev:
dag-zzr skrev:
simpson skrev: Ja dere ZZR gutta er noen fine skøyere.... :notlistening
Helt enig. Bare synd det ikke er fler av oss :buddies:

Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
Huh, er det noke du har lyst å fortelle eller? Klarer du ikkje å holde ut et år til på Z1000SX`n?
Jaja du er hjertlig velkomen i klubben :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
Nån som må prøve og feile en del før de finner DEN RETTE vettu...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av guzziman »

ZZR-Erling skrev:
guzziman skrev:Må si jeg elsker Guzzi.... selv om jeg for øyeblikket ikke har en selv..... Men en gang guzzi... alltid guzzi vil jeg påstå :yeyeye
Den der skjønte jeg ikke.. :scratch
Hehehe... skjønner at den var litt lei. Betyr bare at jeg skal ha guzzi igjen. Bare venter på at det kommer en pent brukt stelvio til salgs. :D
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

MaxTron skrev:
AJ skrev:
Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
Nån som må prøve og feile en del før de finner DEN RETTE vettu...
Jepp heilt riktig Max, han er jo so nærmt med den han har no, kjøper han ZZR1400 så har han funnet den riktige :lol

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Globe »

MaxTron skrev:
AJ skrev:
Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
Nån som må prøve og feile en del før de finner DEN RETTE vettu...
En GIFTER da seg ikke....man MÅ jo prøve ulike modeller. Eiergleden gjelder uannsett, det man har valgt, til enhver tid!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:
MaxTron skrev:
AJ skrev:
Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
Nån som må prøve og feile en del før de finner DEN RETTE vettu...
Jepp heilt riktig Max, han er jo so nærmt med den han har no, kjøper han ZZR1400 så har han funnet den riktige :lol
Ja, æ skjønt jo at den MÅTTE komme :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:
MaxTron skrev:
AJ skrev:
Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
Nån som må prøve og feile en del før de finner DEN RETTE vettu...
En GIFTER da seg ikke....man MÅ jo prøve ulike modeller. Eiergleden gjelder uannsett, det man har valgt, til enhver tid!
Ja, enig der, delvis, en gifter sæ jo ikke, men en SELGER jo heller ikke gode turvenner :O
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Globe »

MaxTron skrev:
Globe skrev:
MaxTron skrev:
AJ skrev:
Globe skrev:
Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
:knegg
Vil ikke overraske meg mye om Globe-gutten stiller med ny ZZR 1400 når nysesongen starter. Meen... blir litt vel ofte sykkelbytte på deg? Eller kanskje ikke? :dontknow ;-)
Nån som må prøve og feile en del før de finner DEN RETTE vettu...
En GIFTER da seg ikke....man MÅ jo prøve ulike modeller. Eiergleden gjelder uannsett, det man har valgt, til enhver tid!
Ja, enig der, delvis, en gifter sæ jo ikke, men en SELGER jo heller ikke gode turvenner :O
Du har PMS du!! :lol :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Er det slik at vi kan begynne å gratulere eller?
Begynne å gje linka og tips til kuffertsett og div ekstra stasj?

ZZR-Erling

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

guzziman skrev:
ZZR-Erling skrev:
guzziman skrev:Må si jeg elsker Guzzi.... selv om jeg for øyeblikket ikke har en selv..... Men en gang guzzi... alltid guzzi vil jeg påstå :yeyeye
Den der skjønte jeg ikke.. :scratch
Hehehe... skjønner at den var litt lei. Betyr bare at jeg skal ha guzzi igjen. Bare venter på at det kommer en pent brukt stelvio til salgs. :D
Ok, skjønner..Står en Stelvio NTX da i Drammen og på finn.no.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:Jeg forstår egentlig ikke problemet :scratch

Mulig jeg er helt på jordet men hva er egentlig problemet med at endel andre velger noe annet enn deg selv?

Når jeg leser denne tråden så virker det som veldig mange småting lager storm i et vannglass. Jeg ser at noen kommer med stikk til noe andre har skrevet i andre tråder og gjør dette om til noe negativt.

Om noen vil ha et autobahnelokomotiv , noen vil ha en touringbuss , noen vil ha 1400ccm , noen vil ha noe mindre , noen vil kjøre i skauen , og noen fra cafe til cafe , så hva er problemet.

Det virker som om veldig mange gjør alt dette om til "dem i mot oss" og "oss i mot dem" , men det er jo ikke slik.

Det er jo bare så enkelt som at vi har forskjellige behov med motorsykkelen vår , og de fleste av oss er så entusiastisk at vi gjerne vil fortelle hvorfor vi akkurat har dette behovet.
Jeg er med på den at det noen ganger kan virke som om vi driver preken for få andre til å skifte behov og motorsykkel , men jeg er ganske sikker på at de fleste ikke mener det på den måten. De fleste vil at vi skal være forskjellig.
Og dette går begge veier , jeg mener det er tull at noen skal være verre enn andre på dette feltet , det er bare å saumfare trådene så ser man det.

Jeg mener mange tar disse tingene alt for alvorlig og hvis noen føler seg trampet på så har de tatt utsagn og meninger alt for bokstavlig.
Fordi en person mener at et behov og en type sykkel passer best til det han driver med og prøver å fortelle om hvorfor , så må ikke noen la dette bli det samme som å drive preken og at det er å gjøre narr av andre.

Vi er entusiastiske på hver vår måte og hvis vi ikke tåler dette så får de la vær å lese trådene , beklager at min mening er så hard.

Om jeg hadde hatt ubegrenset med gryn så hadde jeg hatt en haug med sykler i garasjen , gjerne en R1200GS , en F800GS ,en K1300S/ZZR1400 , en R1200RT , en S1000RR/1199 Panigale , en HD osv , men siden jeg foreløpig bare har gryn nok til en sykkel så må jeg velge en sykkel som gir akkurat meg mest glede til akkurat det jeg synes er det morsomste.
Og jeg regner med dette gjelder de fleste her inne og siden vi er forskjellig har vi forskjellige sykler , men man må ha lov til å spørre andre om hva som gjorde utslag for sitt valg eller fortelle andre om sitt eget.
Men kjære lille Bringisen, det er vel ingen som oppfører seg slik når man treffer motorsykelister ute langs veien..dette er PMS...P M S.
Neei , men så nevnte jeg heller ingen ting om hvordan vi oppfører oss på veien når vi treffes face to face. Jeg snakker om denne tråden og sytingen her........
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:
Jompa skrev:Men tilbake til spørsmålet.
Er mc-siden det forumet jeg ganske uærbødig påstår i første avsnitt at det er, et ganske "smalt" forum med lav takhøyde ?
Smalt og lavt under taket? Da må det jo være ganske langt ... i det minste ... for her er jo en del trafikk.
Kawasaki skrev: Når det gjelder takhøyde,så er det vanskelig å mene noe om det. På den tiden jeg har vært her har jeg aldri sett noe som kvalifiserer til en løftet finger,engang. Folk her er jo sååå høflige,tilogmed Vstrom-eierne får gå ifred :knegg
Dette er jeg ganske enig i, takhøyden er vel ikke målt enda.
Og ja, jeg synes også at folk er veldig høflige og snille, det er til tider så koselig her at jeg må steike meg et par vafler før jeg leser videre. (det er vel kanskje en form for sensur det også)
At Vstrom-eierne får går i fred er ikke det minste merkelig, det er et fantastisk folkeslag, de får til og med gå i fred på Ikke Bike :vs

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

Så på tv her en dag ... de røska i småbiter en Z1000 SX, og laget en caferacer :mk

Svar