Interessant tråd, og tydeligvis cirka like mange metoder og meninger som deltagere i tråden
Selv var jeg lenge en av de som kunne spise hva som helst uten å øke hverken masse eller volum på min tynne kropp.
Har trent litt "av og på" de siste 17 årene, men aldri noe kroppsbyggingsregime.
Etter at jeg rundet 30, merket jeg plutselig at jeg faktisk kunne legge på meg. Etter 15 år med omtrent samme kroppsfasong og vekt, merket jeg "plutselig" at jeg faktisk
kunne øke i vekt og volum, dog ikke på samme måte som Hulken...
Som mange har vært inne på, er det mange faktorer som spiller inn når det er snakk om å slanke seg eller legge på seg.
Det som for mange kan være veldig vanskelig, er å finne ut hvilke faktorer som hindrer/hjelper oss å nå målene våre. Vet man ikke det, blir det litt som å spille lotto.
De fleste som sliter med å gå opp eller ned i vekt mangler nok kunnskap (og/)eller vilje til å gjøre det akkurat de trenger å gjøre for å nå sine mål, men jeg tviler ikke på at enkelte faktisk fra naturens side er "belastet" med ekstra utfordringer som gjør vektøkning/-reduksjon mye vanskeligere for dem enn for de fleste andre.
Jeg har dessverre ingen perfekte universelle treningsprogram eller noe sånt, men (har funnet noen potensielle på nett og tilpasset noe selv, som jeg vurderer å prøve ut en gang, og) lover å spre magien hvis jeg finner den!