xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av freddy123 »

mye hissige og rare sjåfører ute i trafikken ja godt noen syntes jeg også kjører som en tulling ,men,men :lol

jeg bruker også sykkeln slik som deg i køen og kjører pent og pyntlig forbi bilene, men ganske ofte blir det trangt mellom bilene for at de kjører midt i og da hender det jeg ruser motoren litt bak dem så de skjønner at jeg ligger bak og vil forbi :D gjorde dette på veien hjem fra jobb på onsdag og lå bak en gubbe på rundt 40 tenker jeg, han skulle ikke slippe meg forbi han tok ned vinduet sitt å begynte å kjefte og skrike inni bilen, jeg hørte jo ikke en dritt av det han sa med alt bråket rundt, men så på ansiktet hans at det ikke var noen fine gloser han skulle rose kjøringen min med :lol heldigvis blei det klart i venstre fil så jeg girte ned og vridde om rulla det som går kikker i speilet og der visern fingern gitt :scratch :D jaja tenkte jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne svingt unna 20-30cm så jeg bare kunne glidd forbi istedenfor alt dette levende. :-)å

men stort sett så er flytter bilene seg og det går greit selv om det er noen ......... :twisted som på død og liv ikke vil at du skal komme før dem hjem virker det som :scratch

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:åååååå for en megaløk!
Hahaha.. :lol

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av Voodoodoo »

xyvind skrev:
Toven skrev:åååååå for en megaløk!
Hahaha.. :lol
Hva gjør han i kollektivfeltet? Er det elporsche tok han feil av folkevogna og tesla'n på morran??? Er ikke godt å vite.. Men kålhue det er han.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av RuneMC »

Ad videoen... Hmm, han Robert i Porschen... hvilken del av vikeplikt ved feltskifte er det han ikke har forstått ? :scratch

Ellers synes jeg nå veisatsingen her i landet skaper unødige konflikter både mellom biler, MC og syklister. Litt bredere kjørefelt istedenfor minimumsbredde, så hadde alle fått bedre marginer... Ellers virkelig glad for at jeg ikke trenger forsere området rundt Barcode-kvartalet hver dag... snakk om planlagt kø og kaos...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

RuneMC skrev:Ad videoen... Hmm, han Robert i Porschen... hvilken del av vikeplikt ved feltskifte er det han ikke har forstått ? :scratch

Ellers synes jeg nå veisatsingen her i landet skaper unødige konflikter både mellom biler, MC og syklister. Litt bredere kjørefelt istedenfor minimumsbredde, så hadde alle fått bedre marginer... Ellers virkelig glad for at jeg ikke trenger forsere området rundt Barcode-kvartalet hver dag... snakk om planlagt kø og kaos...
Kontoret jeg jobber på ligger bak politihuset på Grønland, helt nederst på Tøyen. Jeg kjører vanligvis aldri denne veien ut av byen (skal på E18 Mosseveien sørøstover). Jeg pleier å kjøre rundt til Gamlebyen og gjennom de rundkjøringene som er der ved tunnelåpningene.

I klippet ligger jeg langt til venstre i mitt felt fordi jeg ser etter en mulighet for å komme meg fremover i køen, i og med at trafikken så å si står stille. Han blinker seg inn i kollektivfeltet, men jeg slipper han ikke inn fordi han ikke har noe der å gjøre.
Bussen bak meg slipper han heller ikke inn, men han presser seg inn, bussen tuter, Porschemannen gir bånn gass og spinner litt med bakhjula og kommer farlig nær meg. Lite smart av han, synes jeg.
Voodoodoo skrev:
xyvind skrev:
Toven skrev:åååååå for en megaløk!
Hahaha.. :lol
Hva gjør han i kollektivfeltet? Er det elporsche tok han feil av folkevogna og tesla'n på morran??? Er ikke godt å vite.. Men kålhue det er han.
For ikke å snakke om Tesla-folket :lol Jeg synes det er helt komisk!

Toven

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av Toven »

Burde være takknemlige for at vi kjører sykkel, så er det èn bil mindre i køen :[-( :P :p

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

Dere ser el-bilen som står på snei helt fremst i lyskrysset også. Har sikkert kjørt kollektivfeltet helt frem, men skal til venstre. Har valgt å vente med å skifte fil til siste sekund. Bruker ikke blinklys, så jeg gjør meg litt tverr av den grunn.

Dette med el-bilene som skal inn og ut og inn og ut av kollektivfeltene er noe drit! Det lager kø. Men hadde det vært opp til meg hadde vi hatt flerfelts veier over alt i byen! :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her :mk

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SBGW8206Jow[/video]

Edit: Gleder meg til det blir effektanlegg senere i sommer :knegg

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av Sopranoo »

xyvind skrev:Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her :mk
Det er helt kriste med sånne lys! Ja man skal jo alltid stoppe på rødt. Det verste var engang på E39, hvor lysene ikke stemte i det hele tatt. Halveis in på en vei med plass til 1 bil. joda. det var grønt fra andre siden å!
Lykke til med å få omlag 20 biler til å rygge......

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

Sopranoo skrev:
xyvind skrev:Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her :mk
Det er helt kriste med sånne lys! Ja man skal jo alltid stoppe på rødt. Det verste var engang på E39, hvor lysene ikke stemte i det hele tatt. Halveis in på en vei med plass til 1 bil. joda. det var grønt fra andre siden å!
Lykke til med å få omlag 20 biler til å rygge......
Jeg var ute for noe lignende i Asker (Heggedal) nylig. Manuell dirigering da. Det var først stopp og vente litt, så ble vi vinket forbi og inn på det ene åpne feltet. Og jaggu hadde ikke han andre karen vinket bilene videre fra andre siden óg :lol Lastebiler med hengere osv. Da humret jeg godt for meg selv :D

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av Sopranoo »

xyvind skrev:
Sopranoo skrev:
xyvind skrev:Et lite klipp jeg lagde fra turen hjemover 1. mai.
Rødt er rødt. Hadde rukket en kaffepause på det røde lyset her :mk
Jeg var ute for noe lignende i Asker (Heggedal) nylig. Manuell dirigering da. Det var først stopp og vente litt, så ble vi vinket forbi og inn på det ene åpne feltet. Og jaggu hadde ikke han andre karen vinket bilene videre fra andre siden óg :lol Lastebiler med hengere osv. Da humret jeg godt for meg selv :D
Haha! Litt sånn småfrustrerende situasjon! Enda gøy å se hvordan folk reagerer! Noen bli fly forbanna, å skal banke opp alle sammen. Andre er mer problemløsende. blev ca 500 meter mer rygging for min del. Ikke alle som var like happy. Tok sin tid!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

Fikk meg litt frisk luft i dag jeg også. Ble inspirert av LordShaft sine bilder fra de dype skoger, så jeg kjørte ut til Enebakk og tok fylkesvei 120 mot Solbergfossen Kraftstasjon.

Bilde

Fine svingete veier utover der. Vær obs på en del grus i svingene rundt bondegårdene som ligger der.

Bilde

Bilde

Et bilde fra i går ettermiddag. 3 rådyr står og koser seg med litt gress helt inntil E18 rett utenfor Oslo.
Snakk om avslappa holdning til motorveien..

Bilde
Sist redigert av xyvind den 03 mai 2015, 20:01, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Vært på tur]

Legg inn av LordShaft »

Faen, jeg kommer ikke over hvor gode bilder det blir av gopro :eh :scratch Hvilken modell av gopro er det du har?

Haha.... Får alltid litt rosemerke i salen når jeg ser vilt.... De er så uforutsigbar. Selv om disse så veldig bedagelig ut :roll

Sjekk denne
[video]https://www.youtube.com/watch?v=cZAjJ-g0UDw[/video]

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Vært på tur]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Faen, jeg kommer ikke over hvor gode bilder det blir av gopro :eh :scratch Hvilken modell av gopro er det du har?

Haha.... Får alltid litt rosemerke i salen når jeg ser vilt.... De er så uforutsigbar. Selv om disse så veldig bedagelig ut :roll

Sjekk denne
[video]https://www.youtube.com/watch?v=cZAjJ-g0UDw[/video]
Syns du bildene blir bra? :thumleft De blir ikke så aller værst :knegg Jeg har GoPro Hero 3+ Black Edition.
Filmer i 1080p 60fps.

Jeg har aldri vært så nær vilt før på motorsykkel, og skvatt temmelig bra da jeg plutselig så de. Heldigvis var de helt rolige. De var liksom så malplassert der på motorveien :scratch

Han i videoen var jævla heldig! Det var et skikkelig sammenstøt også. Helvete.. :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Vært på tur]

Legg inn av LordShaft »

Ja med tanke på hva du bruker til å ta bildene med så vil jeg si at kvaliteten er veldig bra :thumleft :thumleft

Låst